Crizele economice si problemele aferente prin care am trecut cu totii in ultimii 15 ani ar fi trebuit sa ne indemne la mai multa prudenta din punct de vedere financiar, insa nu toti romanii dau dovada ca isi aduc aminte de toate acestea.
Criza provocata de pandemia de coronavirus si razboiul demarat de regimul de la Kremlin in Ucraina au inrautatit situatia economica la nivel global, marea majoritate a tarilor planetei confruntandu-se la aceasta ora cu o inflatie serioasa si cu probleme economice.
Educatia financiara se poate dovedi extrem de importanta intr-o perioada atat de tulbure din punct de vedere economic precum este aceasta, deciziile financiare putand face diferenta intre a fi sarac si a fi prosper. Ultimul an ne-a dovedit din plin asta, unii romani luand anumite decizii care i-au salvat de la probleme. Spre exemplu, asa cum remarca si specialistii CSALB, multi consumatori au trecut de la ROBOR la IRCC, reusind sa salveze sume considerabile din valoarea ratei lunare timp de cateva luni. La fel, altii au trecut la dobanda fixa chiar in timpul cresterii dobanzilor variabile, in timp ce alti consumatori au decis sa ramburseze anticipat cu banii economisiti pe timpul pandemiei.
„Scaderea inflatiei, asteptata in a doua parte a anului, ar avea un impact pozitiv asupra costurilor pe care le au clientii bancilor, in special cei care au contractat in trecut credite cu dobanda variabila. Chiar daca avem semnale ca s-a oprit cresterea abrupta a inflatiei si dobanzilor, trebuie sa ramanem atenti si echilibrati. Optimismul trebuie dozat bine! Odata cu scaderea inflatiei, creste apetitul de a lua credite noi. Important este sa luam cea mai inteleapta decizie pentru finantele noastre si ale familiei, inclusiv in perioadele in care suntem optimisti si increzatori”, transmite Dana Dima, vicepresedinte in cadrul Bancii Comerciale Romane intr-un episod de tip podcast inregistrat de CSALB.
„In ziua de astazi, daca se va ajunge la o noua criza financiara, sistemul bancar este mai bine pregatit. Rolul CSALB poate fi de amortizor al socurilor unei eventuale crize, pentru ca a creat cadrul in care consumatorul si banca stau la aceeasi masa si cauta impreuna solutii la problemele aparute in relatia lor contractuala. In plus, sistemul bancar este mai stabil. In momentul in care o banca ar fi supusa unor proceduri de redresare, un intreg etaj in BNR este gata sa intervina. Sunt oameni care se pregatesc de cativa ani pentru eventuale situatii de criza financiara, la solicitarea Uniunii Europene”, spune si Radu Rizoiu, conciliator onorific CSALB si profesor universitar. Peste 3.500 de consumatori s-au adresat CSALB incepand cu luna martie 2022 in incercarea de a negocia cu banca modificarea contractelor si diminuarea efortului de plata, rolul institutiei dovedindu-se a fi unul din ce in ce mai important in prezent.
Ultimele NOUTATI
Romania, pe ultimul loc in UE la utilizarea AI in business: un semnal serios pentru management
Cele mai mici vs cele mai mari salarii din tara. Unde muncesc romanii pe mii de euro net si unde primesc doar 3.000!
Piata imobiliara, resuscitata de cei cu bani! Creste puternic numarul romanilor care solicita autorizatii de construire
Ce supozitoare sunt bune pentru hemoroizi: solutii pentru reducerea inflamatiei si durerii
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine