Cinci criterii luate in considerare de romani cand vor sa devina clientii unei banci

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cinci criterii luate in considerare de romani cand vor sa devina clientii unei banci
Cinci criterii luate in considerare de romani cand vor sa devina clientii unei banci
de Vlad Strunescu la 21 Iul. 2021
Urmareste-ne pe Google News
criterii alegere banciservicii banciconcurenta bancibanci romania

Pe piata bancara din Romania, concurenta este tot mai mare, institutiile de credit facand tot posibilul pentru a atrage tot mai multi clienti, mai ales ca acestia pot apela la serviciile mai multor banci. Studiul "Digitalizarea sistemului bancar in perceptia romanilor" realizat de IRES, la comanda Asociatiei Romane a Bancilor si-a propus sa afle care sunt criteriile pe care le iau in considerare romanii atunci cand aleg o banca.


Concluzia este ca increderea pe care o inspira, dobanda, comisioanele aplicate, proximitatea fata de locuinta si renumele bancii reprezinta cele mai importante aspecte pe care le iau in calcul romanii cand aleg sa lucreze cu o banca.

Citeste si: Romanii sunt cei mai indarjiti sustinatori ai euro

 
Pentru deschiderea unui cont bancar, din analiza individuala a criteriilor, rezulta ca 82% dintre respondenti considera ca existenta unei sucursale in apropiere este foarte importanta si destul de importanta, 79% apreciaza ca fiind foarte si destul de importante costurile serviciilor sau produselor contractate, iar, pentru 69%, este foarte important si destul de important accesul la servicii si produse bancare la distanta, prin canale digitale.
 
Aproximativ 71,7% dintre barbati considera foarte si destul de importanta posibilitatea de acces la servicii si produse bancare la distanta, prin canale digitale.
 
Tinerii cu varste intre 18-35 de ani sunt cei mai interesati de posibilitatea de acces la servicii si produse bancare la distanta, prin canale digitale, cu o pondere de 85,3% din totalul respondentilor la acest nivel de varsta, si doar 60% dintre persoanele cu varsta intre 51-65 de ani considera foarte important acest aspect. 
 
De asemenea, recomandarea serviciilor unei banci de catre prieteni sau familie este foarte importanta in proportie de 26%, fiind cotata aproape in mod similar cu recomandarea serviciilor de catre un agent (27%).
 
Media generala acordata de romanii care utilizeaza produse si servicii bancare institutiei de credit cu care lucreaza cel mai mult este 8,54. 80% dintre respondentii care utilizeaza produse si servicii bancare au acordat note intre 8 si 10 bancii cu care lucreaza cel mai mult. 
 
Totodata, 39% dintre utilizatorii de produse si servicii bancare s-au declarat foarte multumiti de relatia pe care o au cu banca cu care lucreaza cel mai mult si au acordat nota 10; 19% au notat cu 9 si 22% cu 8. 
 
Relatia clientilor cu banca cu care lucreaza cel mai mult a fost evaluata cu note de la 1, in care intra clientii foarte nemultumiti, la 10, unde clientii s-au declarat foarte multumiti. 
 
In categoria clientilor foarte nemultumiti, intra 1% dintre respondenti. 9% dintre clienti au acordat nota 7, iar restul de 10% dintre respondenti au acordat note mai mici.


Majoritatea romanilor lucreaza cu o singura banca

62% dintre respondentii care utilizeaza produse si servicii financiare au declarat ca lucreaza cu o singura banca, 29% cu doua institutii de credit, 7% la trei banci, in timp ce 2% interactioneaza cu patru sau mai multe institutii de credit; 66% dintre femei prefera sa lucreze cu o singura banca, in timp ce proportia barbatilor este de 58,5%.
 
Peste 80% dintre respondenti si-au exprimat acordul total privind afirmatiile ca angajatii bancilor respecta mereu termenele privind solicitarile depuse, au fost in masura sa solutioneze toate problemele care au aparut, iar comportamentul angajatilor bancii le inspira incredere. Doar 1% dintre clienti s-au aflat in dezacord total. 
 
Peste 71% dintre clientii chestionati au fost de acord total cu privire la faptul ca serviciile bancare pot fi accesate cu usurinta de pe internet sau telefon mobil, toate serviciile de care au nevoie sunt disponibile la aceeasi unitate bancara si ar recomanda serviciile bancii rudelor, prietenilor si cunoscutilor.
 
La nivel national, 67% dintre romani utilizeaza produse si servicii bancare de orice fel. 
 
Aproximativ 79% dintre utilizatorii de produse si servicii bancare folosesc un cont curent (inclusiv card de salariu), 16% au un imprumut de nevoi personale, 11% au un credit imobiliar sau ipotecar in derulare, 36% detin un card de credit (card de cumparaturi), iar 7% dintre respondenti au overdraft. 
 
In ceea ce priveste economisirea, 14% dintre respondenti au depozite bancare si tot 14% au conturi de economii. Un client poate utiliza simultan mai multe produse si servicii bancare.

Citeste si: Mama crizelor este mereu gestanta
 
Sondajul de opinie a fost realizat in decembrie 2020 pe un esantion de 1.479 de respondenti adulti, dintre care 1.158 sunt utilizatori de servicii bancare, eroarea maxima tolerata fiind de +/- 2,8%.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Economie

Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori

today30 Apr. 2025
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi:  Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Financiar-Bancar

Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung

today30 Apr. 2025
Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta

today30 Apr. 2025
FMI anunta o franare economica globala: „Nu am mai vazut asa ceva in ultimul secol!”
Economie

FMI anunta o franare economica globala: „Nu am mai vazut asa ceva in ultimul secol!”

today30 Apr. 2025
Romanii si bulgarii, nevoiasii Europei. Un studiu european scoate la iveala saracia din Romania si Bulgaria: un sfert dintre romani sunt in pericol!
Analize

Romanii si bulgarii, nevoiasii Europei. Un studiu european scoate la iveala saracia din Romania si Bulgaria: un sfert dintre romani sunt in pericol!

today30 Apr. 2025
La ce sa fii atent cand iei un credit ipotecar. 4 pasi obligatorii
Imobiliare

La ce sa fii atent cand iei un credit ipotecar. 4 pasi obligatorii

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x