Cinci criterii luate in considerare de romani cand vor sa devina clientii unei banci

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cinci criterii luate in considerare de romani cand vor sa devina clientii unei banci
Cinci criterii luate in considerare de romani cand vor sa devina clientii unei banci
de Vlad Strunescu la 21 Iul. 2021
criterii alegere banciservicii banciconcurenta bancibanci romania

Pe piata bancara din Romania, concurenta este tot mai mare, institutiile de credit facand tot posibilul pentru a atrage tot mai multi clienti, mai ales ca acestia pot apela la serviciile mai multor banci. Studiul "Digitalizarea sistemului bancar in perceptia romanilor" realizat de IRES, la comanda Asociatiei Romane a Bancilor si-a propus sa afle care sunt criteriile pe care le iau in considerare romanii atunci cand aleg o banca.


Concluzia este ca increderea pe care o inspira, dobanda, comisioanele aplicate, proximitatea fata de locuinta si renumele bancii reprezinta cele mai importante aspecte pe care le iau in calcul romanii cand aleg sa lucreze cu o banca.

Citeste si: Romanii sunt cei mai indarjiti sustinatori ai euro

 
Pentru deschiderea unui cont bancar, din analiza individuala a criteriilor, rezulta ca 82% dintre respondenti considera ca existenta unei sucursale in apropiere este foarte importanta si destul de importanta, 79% apreciaza ca fiind foarte si destul de importante costurile serviciilor sau produselor contractate, iar, pentru 69%, este foarte important si destul de important accesul la servicii si produse bancare la distanta, prin canale digitale.
 
Aproximativ 71,7% dintre barbati considera foarte si destul de importanta posibilitatea de acces la servicii si produse bancare la distanta, prin canale digitale.
 
Tinerii cu varste intre 18-35 de ani sunt cei mai interesati de posibilitatea de acces la servicii si produse bancare la distanta, prin canale digitale, cu o pondere de 85,3% din totalul respondentilor la acest nivel de varsta, si doar 60% dintre persoanele cu varsta intre 51-65 de ani considera foarte important acest aspect. 
 
De asemenea, recomandarea serviciilor unei banci de catre prieteni sau familie este foarte importanta in proportie de 26%, fiind cotata aproape in mod similar cu recomandarea serviciilor de catre un agent (27%).
 
Media generala acordata de romanii care utilizeaza produse si servicii bancare institutiei de credit cu care lucreaza cel mai mult este 8,54. 80% dintre respondentii care utilizeaza produse si servicii bancare au acordat note intre 8 si 10 bancii cu care lucreaza cel mai mult. 
 
Totodata, 39% dintre utilizatorii de produse si servicii bancare s-au declarat foarte multumiti de relatia pe care o au cu banca cu care lucreaza cel mai mult si au acordat nota 10; 19% au notat cu 9 si 22% cu 8. 
 
Relatia clientilor cu banca cu care lucreaza cel mai mult a fost evaluata cu note de la 1, in care intra clientii foarte nemultumiti, la 10, unde clientii s-au declarat foarte multumiti. 
 
In categoria clientilor foarte nemultumiti, intra 1% dintre respondenti. 9% dintre clienti au acordat nota 7, iar restul de 10% dintre respondenti au acordat note mai mici.


Majoritatea romanilor lucreaza cu o singura banca

62% dintre respondentii care utilizeaza produse si servicii financiare au declarat ca lucreaza cu o singura banca, 29% cu doua institutii de credit, 7% la trei banci, in timp ce 2% interactioneaza cu patru sau mai multe institutii de credit; 66% dintre femei prefera sa lucreze cu o singura banca, in timp ce proportia barbatilor este de 58,5%.
 
Peste 80% dintre respondenti si-au exprimat acordul total privind afirmatiile ca angajatii bancilor respecta mereu termenele privind solicitarile depuse, au fost in masura sa solutioneze toate problemele care au aparut, iar comportamentul angajatilor bancii le inspira incredere. Doar 1% dintre clienti s-au aflat in dezacord total. 
 
Peste 71% dintre clientii chestionati au fost de acord total cu privire la faptul ca serviciile bancare pot fi accesate cu usurinta de pe internet sau telefon mobil, toate serviciile de care au nevoie sunt disponibile la aceeasi unitate bancara si ar recomanda serviciile bancii rudelor, prietenilor si cunoscutilor.
 
La nivel national, 67% dintre romani utilizeaza produse si servicii bancare de orice fel. 
 
Aproximativ 79% dintre utilizatorii de produse si servicii bancare folosesc un cont curent (inclusiv card de salariu), 16% au un imprumut de nevoi personale, 11% au un credit imobiliar sau ipotecar in derulare, 36% detin un card de credit (card de cumparaturi), iar 7% dintre respondenti au overdraft. 
 
In ceea ce priveste economisirea, 14% dintre respondenti au depozite bancare si tot 14% au conturi de economii. Un client poate utiliza simultan mai multe produse si servicii bancare.

Citeste si: Mama crizelor este mereu gestanta
 
Sondajul de opinie a fost realizat in decembrie 2020 pe un esantion de 1.479 de respondenti adulti, dintre care 1.158 sunt utilizatori de servicii bancare, eroarea maxima tolerata fiind de +/- 2,8%.
Jurnalist Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Una dintre cele mai inspirate decizii din lumea fotbalului: introducerea sistemului VAR (Video Assistant Referee)
Fotbal

Una dintre cele mai inspirate decizii din lumea fotbalului: introducerea sistemului VAR (Video Assistant Referee)

Pe parcursul unui meci de fotbal, arbitrul trebuie sa ia rapid in jur de 130 de decizii importante, cu impact direct asupra rezultatului final. Si, evident, uneori greseste. Pentru ca e greu sa iti...
today17 Aug. 2022
E OFICIAL. Cresc salariile din sectorul bugetar
Ultimele stiri economice

E OFICIAL. Cresc salariile din sectorul bugetar

Miercuri a fost o zi plina pentru Guvern - plina de decizii dificil de luat, mai bine zis! S-a decis retragerea Ordonantei prin care salariile unor angajati la stat cresteau chiar si cu 50%, pe...
today17 Aug. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Anunul Lidl pentru toti clientii din Romania care stau prost cu banii: ce poti face acum, daca ai salariul mic
Companii

Anunul Lidl pentru toti clientii din Romania care stau prost cu banii: ce poti face acum, daca ai salariul mic

today17 Aug. 2022
Aparatul nostru bugetar numara peste 1.200.000 de angajati: cei mai multi bugetari ai tarii lucreaza in administratia centrala
Ultimele stiri economice

Aparatul nostru bugetar numara peste 1.200.000 de angajati: cei mai multi bugetari ai tarii lucreaza in administratia centrala

today17 Aug. 2022
Amenzile care se anuleaza: Statul iti da banii inapoi, unde depui cererea, ce scrii in ea
Ultima ora

Amenzile care se anuleaza: Statul iti da banii inapoi, unde depui cererea, ce scrii in ea

today17 Aug. 2022
Gata cu relaxarea. ROBOR isi reia cresterea. Bancile sar din nou calul?
Financiar-Bancar

Gata cu relaxarea. ROBOR isi reia cresterea. Bancile sar din nou calul?

today17 Aug. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x