Fiscul vrea sa stie tot ce misca in conturi
raportari fiscraportari conturicutii de valori
Potrivit Codului de Procedura Fiscala, intrat in vigoare in acest an, bancile vor informa, zilnic, ANAF in legatura cu schimbarile facute de clienti in ce priveste conturile si casetele de valori.
Bancile vor raporta Fiscului, zilnic, cine ce conturi deschide sau inchide, cine inchiriaza sau renunta la o cutie de valori.
Conform unui Ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea procedurii de furnizare a acestor informati, institutiile de credit sunt obligate sa comunice organului fiscal central, in fiecare zi lucratoare, urmatoarele informatii aferente zilei bancare anterioare: lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica, care deschid sau inchid conturi, precum si datele de identificare ale persoanelor care detin dreptul de semnatura pentru conturile deschise la acestea; lista persoanelor care inchiriaza casete de valori, precum si incetarea contractului de inchiriere.
Prin conturi se inteleg toate tipurile de conturi de care poate dispune un client, indiferent de moneda.
Informatiile furnizate se vor referi inclusiv la modificarile de dupa data deschiderii contului cu privire la cel putin un element de structura din formatul de raportare pus la dispozitie de catre ANAF.
La prima transmitere, institutiile de credit vor comunica si urmatoarele: lista titularilor persoane fizice, juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica, care detin conturi deschise la 31 martie 2016, conturi inchise in perioada 1 ianuarie 2010 - 31 martie 2016, indiferent de data deschiderii, precum si datele de identificare ale persoanelor care au detinut sau detin dreptul de semnatura pentru acestea, dupa cum urmeaza:
- pentru datele aferente perioadei 1 ianuarie 2010 - 31 decembrie 2015, conform evidentelor proprii in sistemele informatice la data raportarii;
- pentru datele aferente perioadei 1 ianuarie 2016 - 31 martie 2016, conform formatului stabilit la punctul 3.
Punctul trei prevede transmiterea informatiilor zilnic, prin depunerea unei declaratii in format PDF cu fisier xml atasat, prin mijloace de transmitere la distanta, conform legii.
Pentru depunerea declaratiei, institutiile de credit trebuie sa detina un certificat digital calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.
Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta disponibil la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice.
De asemenea, bancile va trebui, ca la solicitarea organului fiscal central, sa comunice, pentru fiecare titular care face subiectul solicitarii, toate rulajele si/sau soldurile conturilor deschise la acestea, precum si informatiile si documentele privind operatiunile derulate prin respectivele conturi.
Prin conturi deschise se inteleg toate tipurile de conturi de care poate dispune un client, indiferent de moneda si daca acestea sunt deschise sau au fost deschise si figureaza inchise la momentul efectuarii solicitarii.