Industria bancara are un nou Cod de Conduita

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Industria bancara are un nou Cod de Conduita
Industria bancara are un nou Cod de Conduita
de Vlad Strunescu la 05 Nov. 2018
Urmareste-ne pe Google News
cod conduita bancaraprotectie debitoriasociatia romana a bancilorcpbr

Industria bancara din Romania a adoptat noul Cod de Conduita, document ce evidentiaza respectarea principiilor eticii bancare in raport cu toti actionarii sistemului bancar, a anuntat Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR).

Potrivit acestuia, noul cod pune accentul pe protectia consumatorului prin conlucrarea cu debitorii consumatori care se confrunta cu dificultati financiare, inclusiv pentru a preintampina iminenta aparitiei unor astfel de situatii.

Citeste si: ROBOR la trei luni scade cu 0,03%, intr-o singura zi

Codul de Conduita al industriei bancare, care revizuieste Codul de Etica Bancara aprobat in 2009, este implementat de fiecare institutie de credit din Romania. 
 
Acesta urmareste cresterea atentiei acordate intereselor clientilor in relatia cu bancile si a increderii publice in sistemul financiar-bancar, prin uniformizarea standardelor de integritate si etica aplicabile intre banci si partenerii acestora precum clientii, autoritatile si angajatii. 
 
In cursul desfasurarii activitatii, bancile vor urmari sa asigure un echilibru intre interesele clientilor, utilizatori de produse de creditare sau deponenti, ale actionarilor, ale investitorilor, ale angajatilor, precum si ale colaboratorilor.
 
Codul de Conduita include pentru prima data un capitol special denumit „Principii de Bune Practici Bancare si de Conduita a Bancilor in Relatia cu Debitorii Consumatori confruntati cu situatii de Dificultate de plata ori reprezentand un caz social”, destinat protectiei consumatorilor. 
 
In elaborarea acestor principii, comunitatea bancara a luat in considerare recomandari primite de la asociatii pentru protectia consumatorilor de servicii financiare.
 
„Noul Cod de Conduita a aparut din intelegerea si dorinta asumarii responsabilitatilor pe care sistemul bancar le are fata de clientii sai si, in sens larg, fata de societatea romaneasca. 
 
Asistam, astazi, la 9 ani de la lansarea primului Cod de Etica al industriei, la reasezarea, in baza preluarii celor mai inalte standarde de etica si profesionalism, a modului in care ne raportam la toti partenerii nostri si in special la clienti, dar mai ales la clientii aflati in dificultate. 
 
Codul stabileste noi standarde de etica si reguli de conduita, care vor fi respectate la nivelul intregii industrii bancare. Sunt reglementate, intr-o abordare completa, de 360 de grade, relatiile inter-banci, dintre banci si clienti, dintre institutiile de credit si autoritati, dintre acestea si angajati, si intre angajatii din cadrul sistemului bancar. 
 
Se creeaza, astfel, un cadru unic, transparent si predictibil de desfasurare a activitatilor de relationare interna si externa a sistemului bancar” a declarat Sergiu Oprescu, presedintele Consiliului Director al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB).
 
„Suntem determinati sa ne angajam intr-un dialog substantial si constructiv in relatia cu clientii, iar noul Cod de Conduita sprijina aceasta directie. 
 
Romania are nevoie de o infuzie masiva de incredere si credem ca sistemul financiar bancar poate contribui mai activ la cresterea nivelului de incredere in societate, prin asumarea trecutului, acceptarea prezentului si implicarea in crearea de prosperitate in Romania,” a declarat Sergiu Manea, presedintele CPBR.
 
Prin intermediul principiilor cuprinse in noul cod, se stabileste un cadru general de conduita a bancilor in relatia cu debitorii aflati intr-o situatie de dificultate de plata sau in privinta carora este iminenta aparitia unei asemenea situatii, precum si in relatia cu debitorii reprezentand cazuri sociale. 
 
Bancile vor conlucra cu debitorii consumatori si le vor oferi sprijin si sfaturi in vederea identificarii de solutii pentru depasirea impasului in care se afla. Codul de Conduita prevede si obligatia bancilor de a asigura pregatirea continua si specializarea personalului acestora.
 
Debitorii sunt incurajati sa adreseze proactiv situatiile/modificarea situatiei de viata cu care se confrunta, sa raspunda cu promptitudine solicitarilor bancii, in special, in ceea ce priveste furnizarea de informatii pentru solutionarea cazului, inclusiv informatii despre situatia lor financiara si sa manifeste deschidere pentru discutarea diverselor solutii propuse de catre banca.
 
Noul Cod de Conduita adoptat de intreaga comunitate bancara se bazeaza pe principii fundamentale precum: reciprocitate, incredere, impartialitate, nediscriminare, competenta si profesionalism, respectul fata de legislatie si regulile de etica profesionala, integritate, confidentialitate si protejarea datelor cu caracter personal. Aceste principii fundamentale vor guverna activitatea membrilor industriei bancare in toate relatiile mentionate.
 
Pentru punerea in aplicare a prevederilor Codului si monitorizarea modului in care acesta este respectat, ARB a constituit un Juriu de Onoare. 

Citeste si: Printre primii la recorduri, printre ultimii la educatie
 
Acesta va solutiona cazurile de incalcare a prevederilor Codului de Conduita de catre oricare dintre membri, cele provenite din relatiile dintre bancile membre, precum si dintre acestea si autoritati.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x