Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Industria bancara are un nou Cod de Conduita


Industria bancara are un nou Cod de Conduita
de la 05 Nov. 2018
Industria bancara are un nou Cod de Conduita
Tags: cod conduita bancaraprotectie debitoriasociatia romana a bancilorcpbr

Industria bancara din Romania a adoptat noul Cod de Conduita, document ce evidentiaza respectarea principiilor eticii bancare in raport cu toti actionarii sistemului bancar, a anuntat Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR).


Potrivit acestuia, noul cod pune accentul pe protectia consumatorului prin conlucrarea cu debitorii consumatori care se confrunta cu dificultati financiare, inclusiv pentru a preintampina iminenta aparitiei unor astfel de situatii.

Citeste si: ROBOR la trei luni scade cu 0,03%, intr-o singura zi

Codul de Conduita al industriei bancare, care revizuieste Codul de Etica Bancara aprobat in 2009, este implementat de fiecare institutie de credit din Romania. 
 
Acesta urmareste cresterea atentiei acordate intereselor clientilor in relatia cu bancile si a increderii publice in sistemul financiar-bancar, prin uniformizarea standardelor de integritate si etica aplicabile intre banci si partenerii acestora precum clientii, autoritatile si angajatii. 
 
In cursul desfasurarii activitatii, bancile vor urmari sa asigure un echilibru intre interesele clientilor, utilizatori de produse de creditare sau deponenti, ale actionarilor, ale investitorilor, ale angajatilor, precum si ale colaboratorilor.
 
Codul de Conduita include pentru prima data un capitol special denumit „Principii de Bune Practici Bancare si de Conduita a Bancilor in Relatia cu Debitorii Consumatori confruntati cu situatii de Dificultate de plata ori reprezentand un caz social”, destinat protectiei consumatorilor. 
 
In elaborarea acestor principii, comunitatea bancara a luat in considerare recomandari primite de la asociatii pentru protectia consumatorilor de servicii financiare.
 
„Noul Cod de Conduita a aparut din intelegerea si dorinta asumarii responsabilitatilor pe care sistemul bancar le are fata de clientii sai si, in sens larg, fata de societatea romaneasca. 
 
Asistam, astazi, la 9 ani de la lansarea primului Cod de Etica al industriei, la reasezarea, in baza preluarii celor mai inalte standarde de etica si profesionalism, a modului in care ne raportam la toti partenerii nostri si in special la clienti, dar mai ales la clientii aflati in dificultate. 
 
Codul stabileste noi standarde de etica si reguli de conduita, care vor fi respectate la nivelul intregii industrii bancare. Sunt reglementate, intr-o abordare completa, de 360 de grade, relatiile inter-banci, dintre banci si clienti, dintre institutiile de credit si autoritati, dintre acestea si angajati, si intre angajatii din cadrul sistemului bancar. 
 
Se creeaza, astfel, un cadru unic, transparent si predictibil de desfasurare a activitatilor de relationare interna si externa a sistemului bancar” a declarat Sergiu Oprescu, presedintele Consiliului Director al Asociatiei Romane a Bancilor (ARB).
 
„Suntem determinati sa ne angajam intr-un dialog substantial si constructiv in relatia cu clientii, iar noul Cod de Conduita sprijina aceasta directie. 
 
Romania are nevoie de o infuzie masiva de incredere si credem ca sistemul financiar bancar poate contribui mai activ la cresterea nivelului de incredere in societate, prin asumarea trecutului, acceptarea prezentului si implicarea in crearea de prosperitate in Romania,” a declarat Sergiu Manea, presedintele CPBR.
 
Prin intermediul principiilor cuprinse in noul cod, se stabileste un cadru general de conduita a bancilor in relatia cu debitorii aflati intr-o situatie de dificultate de plata sau in privinta carora este iminenta aparitia unei asemenea situatii, precum si in relatia cu debitorii reprezentand cazuri sociale. 
 
Bancile vor conlucra cu debitorii consumatori si le vor oferi sprijin si sfaturi in vederea identificarii de solutii pentru depasirea impasului in care se afla. Codul de Conduita prevede si obligatia bancilor de a asigura pregatirea continua si specializarea personalului acestora.
 
Debitorii sunt incurajati sa adreseze proactiv situatiile/modificarea situatiei de viata cu care se confrunta, sa raspunda cu promptitudine solicitarilor bancii, in special, in ceea ce priveste furnizarea de informatii pentru solutionarea cazului, inclusiv informatii despre situatia lor financiara si sa manifeste deschidere pentru discutarea diverselor solutii propuse de catre banca.
 
Noul Cod de Conduita adoptat de intreaga comunitate bancara se bazeaza pe principii fundamentale precum: reciprocitate, incredere, impartialitate, nediscriminare, competenta si profesionalism, respectul fata de legislatie si regulile de etica profesionala, integritate, confidentialitate si protejarea datelor cu caracter personal. Aceste principii fundamentale vor guverna activitatea membrilor industriei bancare in toate relatiile mentionate.
 
Pentru punerea in aplicare a prevederilor Codului si monitorizarea modului in care acesta este respectat, ARB a constituit un Juriu de Onoare. 

Citeste si: Printre primii la recorduri, printre ultimii la educatie
 
Acesta va solutiona cazurile de incalcare a prevederilor Codului de Conduita de catre oricare dintre membri, cele provenite din relatiile dintre bancile membre, precum si dintre acestea si autoritati.

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016