Raiffeisen Bank a amanat ratele pentru peste 25.000 de clienti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Raiffeisen Bank a amanat ratele pentru peste 25.000 de clienti
Raiffeisen Bank a amanat ratele pentru peste 25.000 de clienti
de Vlad Strunescu la 13 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
suspendare cretite raiffeisensuspendare plata rateinlesniri plata creditecriza coronavirus

In perioada 16 martie - 3 aprilie, de la decretarea starii de urgenta pana la intrarea in vigoare a OUG 37/2020, Raiffeisen Bank a solutionat cererile a peste 25.000 de clienti persoane fizice cu credite, care au solicitat amanarea platii ratelor, in contextul impactului pandemiei de COVID19.

Peste 18.000 dintre aceste cereri au venit de la clientii care aveau in contract optiunea de amanare a ratelor, precum si posibilitatea sa o exprime prin intermediul call-center-ului, fara nici o alta formalitate, dat fiind ca acesta este un canal securizat si cu inregistrare a optiunii clientului. 

 
"Pentru alti circa 7.000 de clienti, am gasit solutii potrivite cu situatia concreta pe care ne-au relatat-o. 
 
Era normal in contextul in care oamenii sunt ingrijorati ca le scad veniturile sau ca isi pierd locul de munca, sa vina catre noi din primul moment cand a fost decretata starea de urgenta, sa vada ce posibilitati sunt daca au nevoie de o amanare a ratelor. 
 
Ce facem noi este, pe de o parte sa gasim solutii rapide, inclusiv operationale, care nu sunt deloc simple in pandemie, pe de alta parte sa intelegem bine si situatia concreta a clientului; amanarea ratelor este o solutie temporara, insa trebuie inteles si faptul ca, de pilda, OUG 37/2020 ofera posibilitatea de suspendare a ratelor pana la 9 luni, dar asta nu inseamna ca e necesara o amanare atat de extinsa, si nici ca e potrivita pentru orice situatie", a explicat Catalin Munteanu, director executiv Aria persoane fizice.
 
Recomandarea bancii pentru clientii sai este sa-si analizeze nevoile in mod rational, sa nu ia decizii financiare pripite si sa nu se supuna la socuri, nici acum si nici in viitorul apropiat. 9 luni in plus la un credit poate fi o perioada destul de mare.
 
In acelasi timp, este bine sa fie utilizate toate canalele puse la dispozitie de banca pentru orice informatii legate de servicii si produse, pentru a micsora timpii de asteptare in call-center.
 
In aprilie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, numarul de apeluri la call center a crescut cu 200% mai mare. Clientii suna, in principal, pentru activarea serviciilor de mobile banking, informatii legate de produse si servicii si solicitari de amanari la rate. 
 
"Lucram cu echipe extinse, in diferite cladiri, caci trebuie sa respectam regulile de protectie sanitara. Am marit capacitatea echipei de call-center si ni se alatura si colegi din reteaua de agentii pentru a micsora timpii de asteptare, pentru ca intelegem ca este un canal foarte important pentru client in aceasta perioada. In acelasi timp, diversificam canalele pe care clientii pot sa ajunga la noi, sa transmita solicitarile sau sa primeasca informatii utile", a spus Gabriel Chenescu, directorul Centrului Operational al Raiffeisen Bank.
 
Raiffeisen colecteaza solicitari conform OUG 37/2020 pe urmatoarele canale: formular online pe site https://www.raiffeisen.ro/persoane-fizice/in-sprijinul-tau/asistenta/suspendare-rate-credite/, la telefon*2000, pe email suspendarerateOUG37@raiffeisen.ro, in agentiile bancii sau prin posta, la adresa din Bucuresti, Calea Floreasca, nr. 246 D, cod postal 014476 . Clientii bancii pot opta pentru noile reglementari in termenul legal, adica pana la 14 mai 2020.
 
Se poate solicita facilitatea de suspendare a obligatiilor de plata pentru unul sau mai multe credite detinute, iar clientul va inregistra o singura solicitare mentionand toate produsele de creditare pentru care vrea sa primeasca facilitatea. Fiecare produs de creditare pentru care se solicita amanarea la plata trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii, conform OUG 37/2020 si a normelor de aplicare:
 
- sa fie afectat direct sau indirect de pandemia de COVID19;
 
- creditul sa fi fost acordat inainte de 30.03.2020;
 
- creditul sa nu inregistreze restante la data de 16.03.2020;
 
- sa nu fi fost declarata scadenta anticipata pana la 30 martie 2020 inclusiv.
 
Clientii pot gasi informatii despre unitatile bancii care sunt deschise si functioneaza, cu respectarea tuturor regulilor de protectie sanitara pe site-ul bancii: https://www.raiffeisen.ro/covid-19/.

Citeste si: Autentificarea necesara la inregistrarea in SPV se realizeaza in mediul electronic pe baza unor documente
 
La finalul anului trecut, Raiffeisen Bank avea in portofoliu aproape 2,2 milioane de persoane fizice, peste 92.000 de IMM-uri si 5.700 de companii mari si medii.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x