Romanii si-au schimbat comportamentul in relatia cu bancile: nimic nu va mai fi ca inainte
bancisistem bancardigitalizare
Ultimii doi ani au adus foarte multe schimbari in stilul nostru de viata, in maniera in care muncim, in care ne petrecem timpul liber si in care interactionam, atat cu alte persoane, cat si cu institutiile.
In relatiile cu bancile, de exemplu, clientii au inceput sa prefere interactiunea la distanta, iar expertii in domeniu sustin ca nu vorbim doar despre o tendinta, ci despre o noua normalitate.
Datorita faptului ca
bancile s-au dezvoltat foarte mult in zona de servicii online, acum clientii au la dispozitie aproape toate facilitatile de care dispun atunci cand se deplaseaza fizic, in sediile bancilor lor.
Un studiu recent realizat de SAS, lider global in solutii de analiza avansata de date, arata ca aproximativ 30% dintre romanii care utilizeaza servicii bancare declara ca vor renunta la interactiunea fizica cu banca, continuand sa foloseasca in mod permanent serviciile digitale sau aplicatia mobila a institutiei financiare.
Te-ar putea interesa si: Vestea momentului: impozit MAI MIC pentru acesti romani
Criza sanitara a fortat digitalizarea
Important de notat, in acest context, este si faptul ca 20% dintre clientii din Romania au inceput sa foloseasca un serviciu digital sau o aplicatie mobila pentru prima data in timpul pandemiei.
De asemenea, cifrele arata ca aceasta tendinta va continua si se va dezvolta pe termen lung. Daca cca. 18% dintre romani declara ca vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicatia mobila si interactiunile fizice cu reprezentantii bancii, cei mai multi respondenti (27%) au declarat ca vor inlocui complet deplasarea fizica la banca cu serviciile digitale.
"Informatiile ce pot fi obtinute din datele produse la fiecare interactiune digitala sunt cheia spre a oferi clientilor experiente personalizate si satisfacatoare. Clientii sunt tot mai constienti de acest lucru, isi doresc beneficiile unei experiente digitale impecabile, drept pentru care sunt si mai dispusi sa impartaseasca datele personale. Bancile ar trebui sa profite de aceasta oportunitate si sa adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligenta Artificiala – pentru a oferi servicii inteligente de banking. Dupa cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, intrucat clientii si-au exprimat clar dorinta de a schimba furnizorul dupa doar o singura experienta negativa", a declarat Stefan Baciu, Country Manager SAS Romania.
Expertii mai noteaza ca oportunitatile sunt mari pentru bancile care ofera experientele asteptate de client, insa exista riscuri la fel de mari pentru cele care nu actioneaza in aceasta directie. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialistii SAS, circa o treime dintre clientii romani au declarat ca ar renunta la o companie dupa o singura experienta neplacuta.