Valoarea de brand a Bancii Transilvania a urcat 100 de pozitii in clasamentul Brand Finance Banking 500
valoare brand btvaloare banca transilvaniaclasament global financecele mai valoroase banci
Banca Transilvania a avansat 100 de pozitii in clasamentul Brand Finance Banking 500, ajungand pe locul 339. In comparatie cu anul trecut, Banca Transilvania se claseaza in top 10 global, ca ritm de crestere a valorii si fortei brandului.
Cu un plus de 53% valoare de brand, pana la 370 milioane de dolari, Banca Transilvania a intrat, pentru prima data, in teritoriul triplu-A, cu indicele de forta a brandului (AAA-).
In fiecare an, compania de consultanta si evaluare de brand Brand Finance evalueaza peste 5.000 dintre cele mai valoroase branduri globale. Cele mai valoroase 500 branduri bancare sunt incluse in raportul anual Brand Finance Banking 500, publicat de revista The Banker.
Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obtine un proprietar prin licentierea brandului pe piata libera. Brand Strength Index masoara eficacitatea performantei unui brand in raport cu competitia.
Brand Finance determina, de asemenea, forta relativa a brandurilor, analizand investitia de marketing, brand equity (reputatia acumulata cu clienti, consumatori, angajati si alti stakeholderi), respectiv impactul acestora in performanta de piata. Alaturi de rezultatele financiare, forta brandului este un factor determinant al valorii brandului.
Top 10 este dominat, si in acest an, de bancile din China si SUA, fiecare tara fiind reprezentata de cinci banci, iar Europa are patru reprezentanti in top 20.
Cel mai valoros brand bancar american ramane Wells Fargo, pe locul 5 global, cu 40,9 miliarde de dolari), iar JPMorgan intra in top 10, dupa o crestere de 15%.
Brand Finance este cea mai mare firma globala independenta de evaluare si strategie de brand, cu prezenta pe toate continentele.
Metodologia Brand Finance de elaborare a clasamentelor este certificata de Marketing Accountability Standards Board (MASB), prin protocolul Marketing Metric Audit Protocol (MMAP), care vizeaza validarea relatiei dintre indicatorii de marketing si performanta financiara.
Brandul Banca Transilvania a intrat in acest clasament in 2018. In 2019, fata de anul precedent, BT a urcat aproape 50 de pozitii in top si a avut atunci o crestere de 39% a valorii de brand, pana la 242 milioane de dolari.
Povestea brandului Banca Transilvania a inceput in februarie 1994, in Cluj-Napoca, la initiativa unui grup de oameni de afaceri. Astazi este cea mai mare banca din Europa de Sud-Est si cel mai mare sustinator al economiei romanesti.
Banca Transilvania inseamna acum peste 3 milioane de clienti, 8.000 de persoane in echipa, trei linii de business, prezenta in 180 de localitati din
trei tari.