Romania, in pericol de a pierde organizarea Euro 2020? Stadioanele nu exista, metroul, calea ferata si autostrada, nici gand!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romania, in pericol de a pierde organizarea Euro 2020? Stadioanele nu exista, metroul, calea ferata si autostrada, nici gand!
Romania, in pericol de a pierde organizarea Euro 2020? Stadioanele nu exista, metroul, calea ferata si autostrada, nici gand!
de Adrian Somai la 13 Nov. 2018
Urmareste-ne pe Google News
romaniaorganizare euro 2020campionat europeanarena nationalametrou otopeniautostrada a3uefa

Toamna anului 2014 aducea o veste buna pentru intreg fotbalul romanesc, si anume castigarea organizarii in Romania a patru meciuri din cadrul Campionatului European din 2020. La Bucuresti, pe Arena Nationala, cel mai mare stadion al tarii, se vor juca trei meciuri din faza grupelor si un meci din faza optimilor de finala. Vestea organizarii acestor meciuri nu era o veste buna doar pentru fotbalul romanesc, ci si pentru intreaga tara. Si asta pentru ca UEFA a impus la acea vreme cateva conditii pentru ca Romania sa poata organiza aceste meciuri de la EURO 2020.

Lasand la o parte stadioanele propriu zise pe care se vor juca si pe care se vor antrena echipele care vor juca la Bucuresti, Romania mai avea sa aiba grija de anumite aspecte: o linie de metrou si o cale ferata care sa lege centrul orasului cu aeroportul, o autostrada care sa lege capitala Romaniei de Ungaria si alte detalii de ordin organizatoric. 

Acum, cand mai sunt mai putin de doi ani pana la primul fluier de start de la Euro 2020, o delegatie UEFA a venit la Bucuresti pentru a inspecta stadiul pregatirilor. Surpriza lor cea mai mare a fost ca nu au avut ce sa vada … stadioanele dedicate sesiunilor de antrenament nu exista, gazonul de pe Arena Nationala este intr-o stare deplorabila, metroul nu exista, calea ferata la fel, iar despre autostrada nici vorba. In aceste conditii, cei de la UEFA au inspectat aeroporturile, hotelurile si mai multe baze de antrenament. Insa, acestea reprezinta cea mai mica grija a noastra cu privire la organizarea acestor patru meciuri. 

Romania nici nu a inceput sa lucreze la cele trei stadioane noi promise 

In urma cu patru ani, Romania si-a luat angajamentul de a construi trei stadioane noi pana in anul 2020. Desi au trecut mai bine de patru ani de atunci, am putea spune ca lucrarile nici macar nu au inceput. Deocamdata, Stadionul Ghencea a fost demolat, insa nu se stie exact cum vor continua lucrarile. La Stadionul Arcul de Triumf lucrurile stau si mai rau, singurele lucrari facute pana acum fiind demontarea unor scaune de la tribuna. Despre Stadionul Dinamo din Stefan cel Mare nici nu mai avem ce sa spunem, partea de documentatie nefiind inca pusa la punct nici pana in ziua de astazi. 

Stadionul National Arena, cel pe care se vor juca si cele patru meciuri de la Euro 2020, arata cat de cat bine, insa are nevoie de o serie intreaga de imbunatatiri. Printre acestea se numara si gazonul, ultimul derby dintre Dinamo si FCSB jucandu-se mai mult pe nisip decat pe iarba. 

Metrou si cale ferata din centrul Bucurestiului pana la Aeroportul Henri Coanda 

Avand in vedere importanta unui asemenea turneu final, Romania asteapta un numar considerabil de turisti straini care vor veni sa isi sustina nationala. Drept pentru care, cei de la UEFA au impus asigurarea transportului subteran intre Aeroportul Henri Coanda si centrul orasului. Ca varianta secundara ar fi fost o linie ferata care sa lege cele doua puncte. Asa cum stim cu totii, lucrarile nici macar nu au inceput pana la ora actuala. Si, cel mai probabil, nici nu vor incepe prea curand. 

Autostrada A3 intre Bucuresti si Bors

Spre deosebire de celelalte orase europene care vor organiza meciuri in cadrul Euro 2020, Romania sta extrem de prost la capitolul infrastructura rutiera. UEFA a solicitat asigurarea unei legaturi intre Bucuresti si tarile vecine prin autostrazi sau drumuri europene. Conform FRF, autoritatile statului au garantat ca Autostrada A3 va fi finalizata pana in anul 2020, insa sansele de reusita sunt destul de mici. 

 

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x