Lasand la o parte stadioanele propriu zise pe care se vor juca si pe care se vor antrena echipele care vor juca la Bucuresti, Romania mai avea sa aiba grija de anumite aspecte: o linie de metrou si o cale ferata care sa lege centrul orasului cu aeroportul, o autostrada care sa lege capitala Romaniei de Ungaria si alte detalii de ordin organizatoric.
Acum, cand mai sunt mai putin de doi ani pana la primul fluier de start de la Euro 2020, o delegatie UEFA a venit la Bucuresti pentru a inspecta stadiul pregatirilor. Surpriza lor cea mai mare a fost ca nu au avut ce sa vada … stadioanele dedicate sesiunilor de antrenament nu exista, gazonul de pe Arena Nationala este intr-o stare deplorabila, metroul nu exista, calea ferata la fel, iar despre autostrada nici vorba. In aceste conditii, cei de la UEFA au inspectat aeroporturile, hotelurile si mai multe baze de antrenament. Insa, acestea reprezinta cea mai mica grija a noastra cu privire la organizarea acestor patru meciuri.
In urma cu patru ani, Romania si-a luat angajamentul de a construi trei stadioane noi pana in anul 2020. Desi au trecut mai bine de patru ani de atunci, am putea spune ca lucrarile nici macar nu au inceput. Deocamdata, Stadionul Ghencea a fost demolat, insa nu se stie exact cum vor continua lucrarile. La Stadionul Arcul de Triumf lucrurile stau si mai rau, singurele lucrari facute pana acum fiind demontarea unor scaune de la tribuna. Despre Stadionul Dinamo din Stefan cel Mare nici nu mai avem ce sa spunem, partea de documentatie nefiind inca pusa la punct nici pana in ziua de astazi.
Stadionul National Arena, cel pe care se vor juca si cele patru meciuri de la Euro 2020, arata cat de cat bine, insa are nevoie de o serie intreaga de imbunatatiri. Printre acestea se numara si gazonul, ultimul derby dintre Dinamo si FCSB jucandu-se mai mult pe nisip decat pe iarba.
Avand in vedere importanta unui asemenea turneu final, Romania asteapta un numar considerabil de turisti straini care vor veni sa isi sustina nationala. Drept pentru care, cei de la UEFA au impus asigurarea transportului subteran intre Aeroportul Henri Coanda si centrul orasului. Ca varianta secundara ar fi fost o linie ferata care sa lege cele doua puncte. Asa cum stim cu totii, lucrarile nici macar nu au inceput pana la ora actuala. Si, cel mai probabil, nici nu vor incepe prea curand.
Spre deosebire de celelalte orase europene care vor organiza meciuri in cadrul Euro 2020, Romania sta extrem de prost la capitolul infrastructura rutiera. UEFA a solicitat asigurarea unei legaturi intre Bucuresti si tarile vecine prin autostrazi sau drumuri europene. Conform FRF, autoritatile statului au garantat ca Autostrada A3 va fi finalizata pana in anul 2020, insa sansele de reusita sunt destul de mici.
Ultimele NOUTATI
Mai putini bugetari in Romania! Coalitia pro-europeana vrea cel mai mic Guvern de dupa Revolutie
Building Companion: Digitalizarea industriei constructiilor, un pas firesc in evolutia acestui domeniu Peste 84% dintre accesari sunt mobile
Romanii, ahtiati dupa criptomonede. Suma colosala pe care au investit-o iti arata ca oamenii au bani
Partenerii nostri
INS: Rata somajului in trimestrul III din 2024 a fost de 5,6%, in crestere
INS: Castigul salarial mediu net in luna octombrie a fost 5.268 lei, in crestere
Amortizare Mijloace Fixe: Ghid, Exemple
SAF-T pentru contribuabili mici: Cum va asigurati ca declaratia dvs. NU va contine erori
Reguli noi la inregistrarea contractului de inchiriere la ANAF, de la 1 ianuarie 2025
Alegerile prezidentiale 2024 au fost ANULATE de Curtea Constitutionala
Te-ar putea interesa si