Lasand la o parte stadioanele propriu zise pe care se vor juca si pe care se vor antrena echipele care vor juca la Bucuresti, Romania mai avea sa aiba grija de anumite aspecte: o linie de metrou si o cale ferata care sa lege centrul orasului cu aeroportul, o autostrada care sa lege capitala Romaniei de Ungaria si alte detalii de ordin organizatoric.
Acum, cand mai sunt mai putin de doi ani pana la primul fluier de start de la Euro 2020, o delegatie UEFA a venit la Bucuresti pentru a inspecta stadiul pregatirilor. Surpriza lor cea mai mare a fost ca nu au avut ce sa vada … stadioanele dedicate sesiunilor de antrenament nu exista, gazonul de pe Arena Nationala este intr-o stare deplorabila, metroul nu exista, calea ferata la fel, iar despre autostrada nici vorba. In aceste conditii, cei de la UEFA au inspectat aeroporturile, hotelurile si mai multe baze de antrenament. Insa, acestea reprezinta cea mai mica grija a noastra cu privire la organizarea acestor patru meciuri.
In urma cu patru ani, Romania si-a luat angajamentul de a construi trei stadioane noi pana in anul 2020. Desi au trecut mai bine de patru ani de atunci, am putea spune ca lucrarile nici macar nu au inceput. Deocamdata, Stadionul Ghencea a fost demolat, insa nu se stie exact cum vor continua lucrarile. La Stadionul Arcul de Triumf lucrurile stau si mai rau, singurele lucrari facute pana acum fiind demontarea unor scaune de la tribuna. Despre Stadionul Dinamo din Stefan cel Mare nici nu mai avem ce sa spunem, partea de documentatie nefiind inca pusa la punct nici pana in ziua de astazi.
Stadionul National Arena, cel pe care se vor juca si cele patru meciuri de la Euro 2020, arata cat de cat bine, insa are nevoie de o serie intreaga de imbunatatiri. Printre acestea se numara si gazonul, ultimul derby dintre Dinamo si FCSB jucandu-se mai mult pe nisip decat pe iarba.
Avand in vedere importanta unui asemenea turneu final, Romania asteapta un numar considerabil de turisti straini care vor veni sa isi sustina nationala. Drept pentru care, cei de la UEFA au impus asigurarea transportului subteran intre Aeroportul Henri Coanda si centrul orasului. Ca varianta secundara ar fi fost o linie ferata care sa lege cele doua puncte. Asa cum stim cu totii, lucrarile nici macar nu au inceput pana la ora actuala. Si, cel mai probabil, nici nu vor incepe prea curand.
Spre deosebire de celelalte orase europene care vor organiza meciuri in cadrul Euro 2020, Romania sta extrem de prost la capitolul infrastructura rutiera. UEFA a solicitat asigurarea unei legaturi intre Bucuresti si tarile vecine prin autostrazi sau drumuri europene. Conform FRF, autoritatile statului au garantat ca Autostrada A3 va fi finalizata pana in anul 2020, insa sansele de reusita sunt destul de mici.
Ultimele NOUTATI
Romanilor le-a trecut supararea pe banci? Din ce in ce mai multi isi fac depozite in lei si euro
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
OBLIGATII de retinere din salariu ce revin angajatorului
Zile LIBERE platite pentru evenimente deosebite - procedura de acordare