110 milioane de lei au cheltuit institutiile publice pe softuri neutilizate
achizitii publicesofturi institutii publiceachizitii institutii publice
110 milioane de lei au platit institutiile publice pentru softuri pe care nu le-au utilizat, nu le-au implementat sau care sunt in prezent identificate cu dificultati in exploatare sau cu defectiuni.
In urma unei analize realizate de corpul de control al premierului s-a constatat ca noua ministere si institutii subordonate au platit in total peste 110 milioane de lei pentru astfel de softuri cu probleme, in cele mai multe cazuri acestea nefiind nici macar instalate.
Analiza contine achizitiile de produse software facute de institutiile publice in perioada ianuarie 2011 - iulie 2016.
"Din analiza acestor informatii a rezultat ca un numar de 19 entitati publice au achizitionat produse si licente software si au incheiat peste 10.000 de contracte/comenzi, in valoare totala de 3.733.043.559,97 RON, cu TVA, pentru care a fost platita suma totala de 3.131.204.615,99 RON, cu TVA. De asemenea, legat de stadiul executarii contractelor privind achizitiile de produse software, s-a constatat ca au fost finalizate aproape in totalitate, produsele software achizitionate fiind instalate/utilizate in incinta entitatilor, insa, au fost identificate si anumite situatii de nefunctionare/neutilizare a acestora de catre entitatile publice.
Astfel, un numar de 9 entitati publice impreuna cu unitatile aflate in subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestora au platit suma de 110.290.733,41 RON pentru produse/licente software instalate, dar neutilizate, neimplementate sau identificate cu dificultati in exploatare sau cu defectiuni, din diverse cauze", arata Guvernul intr-un comunicat de presa.
Corpul de control a propus aprofundarea actiunii de documentare, in urmatoarele 12 luni, prin intermediul unor actiuni de verificare punctuale efectuate de catre structurile abilitate din cadrul ministerelor de resort la nivelul tuturor entitatilor care au facut obiectul actiunii de documentare, cu informarea Corpului de control al primului-ministru, arata documentul facut public de Executiv.
"Corpul de Control al Primului-ministru a recomandat infiintarea unei structuri specializate de control si management la nivel central, precum si la nivelul fiecarui minister, cu atributii in monitorizarea achizitiilor, respectiv in implementarea si utilizarea produselor software de catre toate structurile administratiei publice", potrivit aceleiasi surse.
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro