Care sunt categoriile cele mai expuse furtului de informatii bancare
fraude informaticeantifraudaprotectie dateprotectie companiie-commercekaspersky
Aproape jumatate dintre companiile care activeaza in segmentul comertului online (48%) sau care au ca activitate serviciile financiare (41%) sunt predispuse la pierderi de date bancare in urma atacurilor cibernetice cu tinta predefinita, din cauza vulnerabilitatilor din software sau in urma altor forme de incidente, potrivit unei cercetari Kaspersky Lab.
Cele doua segmente au atitudini diferite, la nivel global, legat de securitatea IT. Astfel, numai 53% dintre organizatiile din segmentul de e-commerce sau retail online fac toate eforturile pentru ca masurile antifrauda sa fie actualizate constant, cu 10% sub media globala.
Pe de alta parte, modelul de business al comerciantilor online se concentreaza aproape in totalitate pe procesarea platilor.
Drept urmare, lipsa investitiilor in masuri de protectie impotriva fraudelor poate cauza pierderi semnificative in cazul unui incident de securitate.
Companiile din domeniul serviciilor financiare au o abordare proactiva in ceea ce priveste securizarea datelor financiare: 64% au afirmat ca fac toate eforturile sa isi pastreze toate masurile de securitate antifrauda la zi.
De asemenea, 52% dintre furnizorii de servicii financiare si-au manifestat intentia de a implementa tehnologii noi pentru a proteja tranzactiile financiare, comparativ cu 46% din segmentul e-commerce sau retail online.
Kaspersky Lab a intervievat si companiile care au pierdut date confidentiale in urma unor importante scurgeri de informatii, pentru a afla care au fost masurile adoptate ulterior pentru protejarea clientilor.
S-a constatat ca, atat sectorul de e-commerce si retail online, cat si cel de servicii financiare au adoptat masuri similare pentru protectie.
Ambele tipuri de organizatii au implementat o conexiune securizata pentru tranzactiile clientilor, masura adoptata de 88% dintre organizatiile de servicii financiare si de 78% dintre organizatiile de e-commerce sau de retail online.
Furnizorii de servicii financiare au fost mai concentrati pe adoptarea unor solutii specializate pentru dispozitive mobile, comparativ cu platformele de e-commerce: 75%, respectiv 56%.
Potrivit studiului, in general, masura implementata cel mai rar de furnizorii de servicii financiare si de catre platformele de e-commerce a fost cea in care, in urma unor brese de securitate, ofereau versiuni gratuite sau cu preturi reduse, de software de securitate premium pentru clientii lor.
Ambele sectoare au dovedit ca sunt mai dispuse sa investeasca in securizarea propriilor sisteme, decat sa investeasca in securizarea sistemelor utilizatorilor.
In ciuda procentului relativ ridicat de adoptare a solutiilor de protectie specializata impotriva fraudelor pentru dispozitive endpoint - 71%, pentru sectorul de servicii financiare, si 62%, pentru e-commerce - procentul ramas neprotejat este ingrijorator.
Astfel, aproximativ o treime dintre companiile din ambele sectoare inca nu investesc in solutii de protectie financiara, chiar si dupa furtul de informatii confidentiale, survenit in urma unui incident de scurgeri de informatii.
Cercetarile din industria securitatii IT arata ca business-urile care colecteaza si proceseaza informatiile de plata ale clientilor sunt vizate, in mod activ, de infractori cibernetici.
Studiul Kaspersky mai arata ca aceste companii pot pierde date financiare din cauza unor brese de securitate.
In loc sa reactioneze la atac, Kaspersky sfatuieste organizatiile sa fie proactive in securizarea retelelor IT, protejand si sistemele de plata cu solutii specializate.
Companiile trebuie sa utilizeze solutii de securitate complexe care asigura protectie in fata atacurilor cu malware, tentativelor de phishing si altor amenintari cibernetice.