Cum iti portezi numarul de telefon?
ancomportareclientinumar de telefon
Persoanele care vor sa isi pastreze numarul de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie trebuie sa fie atente la cateva aspecte, scrie Agerpres.
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) le recomanda utilizatorilor sa fie atenti inclusiv la contractul pe care il au cu furnizorul.
Expertii de la ANCOM au afirmat ca multe dintre reclamatiile primite se refera la probleme cu procesul de portare.
Conform unui comunicat al institutiei, citat de Agerpres, atunci cand isi aleg sa isi porteze numarul de telefon, utilizatorii completeaza o cerere de portare prin care solicita transferul numarului.
Aceasta cerere trebuie sa fie depusa la furnizorul la care doresc sa se porteze.
Dupa acceptarea cererii de catre noul furnizor, contractul cu vechiul furnizor inceteaza automat, arata ANCOM.
Clientilor li se recomanda sa verifice daca la data la care urmeaza sa se efectueze portarea a expirat perioada minima contractuala cu furnizorul.
Daca nu, acestia vor trebui sa plateasca penalitati de reziliere anticipata a contractului, deoarece transferul numarului la un alt furnizor nu anuleaza restantele fata de vechiul furnizor.
Potrivit sursei citate, sesizarile primite de ANCOM arata ca exista cazuri in care utilizatorii solicita rezilierea contractului cu furnizorul inainte de initierea procesului de portare in alta retea.
Expertii sustin ca acest aspect este eronat, mai ales ca unii utilizatori ajung in situatia de a nu mai avea numarul activ in reteaua la care voiau sa renunte, ceea ce face imposibila realizarea portarii.
Utilizatorii trebuie sa mai stie ca pot intra pe site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla date despre reteaua oricarui numar de telefon din Romania, fie ca a fost sau nu portat.
Din momentul lansarii serviciului de portabilitate a numerelor in Romania, in anul 2008, au fost portate peste 1.320.000 de numere de telefon, circa 70% dintre ele fiind numere de telefonie mobila.