eMAG in 2014: Afaceri de 262 de milioane euro si peste 200 de noi angajati. Apar categoriile fashion, sport, auto si food
iulian stanciuemagretail online
Cel mai important retailer online din Romania are planuri mari pentru acest an. Plus de 40% la cifra de afaceri, patru noi categorii de produse si cresterea numarului de angajati de la 772 la 1.000. Iulian Stanciu, seful eMAG, estimeaza afaceri de 262 milioane euro in acest an si anunta lansarea a patru categorii noi de produse.
”Vom avea investitii de 11,5 milioane euro. Cam cat cifra de afaceri a unor competitori de-ai nostri”, a afirmat Stanciu, in cadrul unei conferinte de presa.
Pe primul trimestru al acestui an, cresterea vanzarilor se apropie de 40%. Dar grosul abia urmeaza sa vina.
”In circa doua luni apare prima noua categorie de produse. Cele patru noi zone pe care vrem sa ne extindem sunt Articole Sportive, Food, Auto si Fashion”, a declarat Stanciu.
Compania va investi cele 11,5 milioane euro in principal in dezvoltare internationala (4,5 mil. euro), dezvoltare IT (3 mil. euro), logistica (2,5 mil. euro), dezvoltarea angajatilor (1 mil. euro) si branding (0,5 milioane euro).
Bugetul total alocat marketingului este de circa 5 milioane euro in acest an, iar avansul fata de 2013 este mai mare de 40%. Investitiile sunt de peste doua ori mai mari decat in 2013, cand au fost 5,4 milioane euro.
In Bulgaria, eMAG a avut o crestere de 500% a vanzarilor si de 250% a traficului in primul trimestru, in comparatie cu aceeasi perioada din 2013.
Pe site au intrat circa 1,1 milioane bulgari, din totalul de 4 milioane populatie activa pe internet. In Ungaria, compania are acum o cota de piata de circa 10%.
De pe device-urile mobile intra circa 20% ditre vizitatori, un nivel similar cu cel din Romania, dar de de doua ori mai mare decat in Bulgaria.
eMAG intentioneaza sa creasca numarul de angajati de la 772 in 2013 la 1.000 in 2014. In 2011, compania avea 500 de angajati. Rata de retur este de circa 4% in general, dar ajunge si la 10% in cazul camerelor foto.
Acestea aduc insa pierderi extrem de mici, de sub 0,1% din cifra de afaceri, sustine Stanciu. Site-ul inregistreaza lunar 4 milioane de vizitatori unici, iar rata de conversie este de circa 2% din total.
Foto: Iulian Stanciu, eMAG.