Facebook intra pe piata de chilipiruri
facebookmicrosoftgooglesonygroupongoogle offers
Este o tentatie puternica. Nu i-au rezistat nici Microsoft, Google sau Sony. E vorba de dorinta de a te bate cu toata lumea si pe cat mai multe piete. Acum este randul Facebook. Compania intentioneaza sa isi lanseze propriul serviciu de chilipiruri, intrand astfel in competitie directa cu Groupon si Google.
Compania a anuntat ca va lansa un serviciu de reduceri, initial in orasele americane San Francisco, San Diego, Dallas, Atlanta si Austin.
Cum functioneaza aceste servicii? Utilizatorii primesc un e-mail prin care sunt informati ca este disponibil un serviciu sau produs la un pret avantajos. Ca sa beneficieze de el, oamenii trebuie sa-l achizitioneze intr-o perioada de timp data (ex. 24 de ore). Insa pentru a fi activata reducerea, trebuie sa se stranga un anumit numar de clienti. Pentru Facebook, o platforma cu peste 550 de milioane de utilizatori, este mult mai simplu. Oamenii vor putea partaja cu usurinta ofertele pe care le gasesc.
Google a intrat recent pe aceasta piata cu Google Offers. Compania a lansat serviciul dupa ce a incercat, fara succes, sa cumpere Groupon pentru 6 miliarde de dolari.
Serviciile de reduceri de acest gen vor genera venituri de 3,93 miliarde de dolari pana in 2015, fata de 873 de milioane de dolari in 2010, estimeaza firma de consultanta BIA/Kelsey.