Potrivit companiei de market intelligence ABI Research, in 2013 vor fi livrate 145 milioane tablete. O combinatie formata din noi jucatori, preturi mai accesibile si folosirea tot mai frecventa a tabletelor in mediul corporatist va sustine aceasta crestere.
"Ritmul inovatiei incetineste, pe masura ce producatorii de tablete incearca sa se adreseze unei game mai largi de consumatori", spune directorul Jeff Orr. "Lansarile de la sfarsitul lui 2012 - printre care, iPad mini, tabletele cu arhitectura Intel si cele cu sistem de operare Windows vor influenta in mod pozitiv vanzarile din 2013".
Cei mai interesati de noile aparitii in materie de tablete sunt consumatorii din America de Nord, unde vor ajunge 50% din produsele electronice, la nivelul acestui an.
Interesul antreprenorilor privind tabletele ii va determina pe acestia sa cumpere 19% din dispozitivele mobile vandute in 2013.
Cele mai multe tablete vor ajunge, in mod uimitor, la angajatii care nu au lucrat pana acum pe un calculator personal.
Statisticile recente arata ca ascensiunea tabletelor reprezinta singura cauza care a dus la scaderea pietei de eBook readere, chiar daca studiului ABI Research (acopera zece ani) sugereaza ca piata eReaderelor nu se intersecteaza deseori cu acest tip de dispozitive mobile.
"Piata americana continua sa domine livrarile de eReadere si populatia in curs de imbatranire doreste sa abandoneze cartile traditionale pentru un cititor electronic, mult mai accesibil", adauga Orr.
"Daca restul tarilor lumii nu isi vor organiza eficient pietele pentru edituri digitale, segmentul dedicat eReaderelor va da faliment fara niciun "ajutor" din partea tabletelor sau a altor dispozitive portabile".