Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Numarul incidentelor de securitate in telecomunicatii a crescut cu 66%


Numarul incidentelor de securitate in telecomunicatii a crescut cu 66%
de la 04 Iul. 2019
Numarul incidentelor de securitate in telecomunicatii a crescut cu 66%
Tags: incidente securitatesecuritate telecomunicatiiincidente ancomdate bnr

In 2018, s-au inregistrat 556 de incidente cu impact semnificativ asupra securitatii si integritatii retelelor si serviciilor de comunicatii electronice, in crestere cu 66% fata de 2017, potrivit datelor raportate de furnizorii de servicii de telecomunicatii.


Incidentele au afectat, in total, aproape 15 milioane de conexiuni, potrivit Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Cele mai multe conexiuni afectate de incidentele semnificative sunt cele de telefonie mobila si SMS (peste 7,6 milioane), urmate de serviciile de internet mobil (peste 4,7 milioane), telefonie fixa (peste 1 milion) si internet fix (aproximativ 1 milion).
 
Cel mai putin afectate au fost conexiunile de retransmisie a programelor audiovizuale (aproximativ 438.000).
 
Potrivit raportarilor, anul trecut un incident cu impact semnificativ asupra securitatii si integritatii retelelor si serviciilor de comunicatii electronice a afectat, in medie, 24.252 de conexiuni, in scadere fata de 2017, cand au fost inregistrate, in medie, 29.755 de conexiuni afectate de un incident. 
 
Daca, in 2017, durata medie a unui incident semnificativ a fost de 8 ore si 49 de minute, iar durata totala a incidentelor de 2.945 de ore, in 2018, s-a constatat o usoara imbunatatire.
 
Astfel, durata medie a unui incident s-a diminuat la 5 ore si 3 minute, iar durata totala a incidentelor a scazut la 2.808 ore.
 
Constanta a fost cel mai afectat judet, cu 64 de incidente, urmat de Dolj (57 de incidente), Teleorman (55 incidente) si Olt (54 de incidente). 
 
Judetele cel mai putin afectate au fost Ialomita (9 incidente), Bihor si Salaj (cate11 incidente). De asemenea, 166 de incidente au avut impact asupra a cel putin doua judete.
 

Care au fost cauzele incidentelor
 
Conform datelor furnizate de catre operatori, anul trecut, 86% dintre incidente au fost cauzate de factori externi: intreruperea alimentarii cu energie electrica, probleme legate de functionarea unor echipamente sau distrugerea din cauze necunoscute a fibrei optice. 
 
In acelasi timp, numarul incidentelor provocate de o cauza externa/parte terta aproape s-a dublat, urcand de la 243 (in 2017) la 477 (in 2018).
 
Totdata, 14% dintre incidente au fost determinate de erori de sistem (software sau hardware),  fenomene naturale (ex. ninsori si furtuni care au afectat diferite echipamente) si actiuni rau intentionate (cablu de fibra optica vandalizat).
 
Raportul ANCOM privind incidentele semnificative care au afectat securitatea si integritatea retelelor si serviciilor de comunicatii electronice in anul 2018 a fost realizat pe baza informatiilor puse la dispozitie de catre furnizori. 
ANCOM colecteaza aceste date in baza Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligatia de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securitatii si integritatii retelelor si serviciilor de comunicatii electronice, adica a acelor incidente care au afectat un numar mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel putin o ora.

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri





Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016