Optimizare SEO iAgency: Top 3 criterii de realizare a continutului de calitate
seooptimizare seocontinut de calitate
PROCESUL de optimizare SEO (Search Engine Optimization) – intrucat vorbim de o tehnica de e-marketing moderna si complexa, ce se desfasoara pe termen lung, si nu de o simpla CAMPANIE de promovare – reprezinta o intreaga suita de activitati strategice implementate gradual sau concomitent, dupa caz, pentru a imbunatati vizibilitatea unui site web in rezultatele motorului de cautare.
Dintre toate motoarele de cautare existente, Google este de departe, la momentul actual, cel mai popular si, prin urmare, cel mai utilizat la scara larga in randul internautilor. Deci, Google este, totodata, si cel mai frecvent vizat de catre specialistii SEO.
In orice caz, indiferent de motorul de cautare vizat, scopul activitatilor de optimizare SEO consta in a atrage mai mult trafic organic (neplatit) catre site-ul beneficiar de o astfel de promovare si, ca atare, in a imbunatati pozitionarea acestuia printre rezultatele cautarii returnate de motor, privind cuvintele cheie de interes (targetate).
Cuvintele si expresiile cheie targetate de un anumit site, in functie de specificul business-ului digitalizat aferent, sunt inserate in continutul asociat comunicarii de marketing.
In termeni de specialitate, in procesul de optimizare SEO, continutul se refera la continutul scris prezent direct pe un site web (on-page / meta tag-uri, texte descriptive, articole de blog etc.) sau asociat acestuia prin backlink-uri (off-page / comunicate de presa si advertoriale). SEO content este, astfel, creat si optimizat pentru a imbunatati vizibilitatea si pozitionarea in topul rezultatelor returnate de motorul de cautare – mai precis, in cadrul SERPs (Search Engine Results Pages).
Altfel spus, acest continut este creat de catre specialisti in copywriting de nisa, gandit si generat astfel incat sa raspunda la nevoile utilizatorilor, fiind un continut unic, original, relevant si util. Totodata, content-ul specific procesului SEO ajuta ca site-ul in cauza sa fie mai bine indexat si clasat de motoarele de cautare (Google).
Nu intamplator, se spune ca, in SEO,
content is king! Drept urmare, acesta necesita o atentie deosebita si este imperios a fi mereu unul de calitate, realizat de adevarati profesionisti, dupa anumite criterii, precum in exemplul de mai jos.
Optimizare SEO iAgency → Continut de calitate
Identificarea publicului tinta
Pentru a se stabili ce tip de continut SEO este mai potrivit fiecarei afaceri in parte, este foarte important sa se defineasca mai intai publicul caruia business-ul in cauza se va adresa prin optimizare SEO. Diversele studii de piata si programele analitice existente la ora actuala pot ajuta la conturarea unei imagini cat mai clare asupra vizitatorilor / potentialilor clienti ai unui site.
Definirea scopului si a mijloacelor
Pentru a atrage noi vizitatori pe site, ceea ce este primordial pentru cresterea traficului organic, va prima intotdeauna continutul SEO valoros; adica: realizat intr-o maniera cat mai personalizata, care sa faca diferenta fata de competitie. Daca se urmareste cresterea vanzarilor unui magazin online, de pilda, axarea actiunii va fi asupra paginilor de produs si pe articole de blog atractive, informative etc.
Setarea unei „agende”
Mai exact, planificarea in avans a unui calendar de lucru privind publicarea de continut nou, in functie de evenimentele brand-ului, sociale sau culturale ale anului in curs s.a.m.d. In plus, este foarte important pentru creatorii de continut sa abordeze subiecte de actualitate / interes si sa tina o evidenta a acestora ori chiar sa le preconizeze.
Nota: Pentru a obtine cele mai bune rezultate, multi proprietari de site-uri web apeleaza numai la agentii sau specialisti SEO care au experienta indelungata in implementarea acestor strategii si tactici. Optimizarea SEO este un proces continuu si necesita rabdare si consecventa!