Peste 2 miliarde de dolari pe an despart refrenul Vrei sa ne-ntalnim sambata seara? de online dating
La vremea, foarte indepartata, cand oamenii traiau in pesteri sau in bordeie, daca un barbat poftea la o femeie se ducea la pestera/ bordeiul ei si, daca scapa nebatut, se intorcea la adapostul lui cu prada sub brat. Mai incolo, cand a aparut scrierea, amorezatii le trimiteau tablite de lut sau, mai incolo, scrisori femeilor dorite. De scris, nu scriau ei, ci servitorii lor - scribii. Aparitia institutiei Postei a inlesnit cu mult comunicarea intre indragostiti. Apoi a fost inventat telefonul, apoi telefonul mobil, apoi retelele de socializare, apoi aplicatiile de dating.
Povestea asta cu aplicatiile de dating s-a dovedit a fi o idee foarte profitabila pentru cei care le-au dezvoltat, iar succesul lor a fost (si este) remarcabil.
Astazi, jumatate dintre tinerii americani cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani declara ca au folosit aplicatii de dating pentru a-si cauta/ gasi un partener, conform Pew Research Center - un think tank american independent care analizeaza si furnizeaza informatii despre problemele sociale, opinia publica și tendintele demografice din intreaga lume.
Ramanand la Statele Unite, 48% dintre tinerii cu varsta intre 18-29 de ani admit ca au utilizat aplicatii de dating.
Procentul, insa, scade odata cu inaintarea in varsta, astfel: 38% dintre americanii cu varsta intre 30-49 de ani au apelat la dating online, 19% din categoria 50-64 de ani si doar 13% dintre cei de peste 65 de ani.
Dar dating inseamna doar intalnire. Iar de la intalnire la o relatie serioasa este o distanta destul de mare.
Astfel, doar 17% dintre americanii de 18-29 de ani care au utilizat aplicatii de dating au ajuns sa aiba o relatie de lunga durata cu persoana pe care au intalnit-o online.
Pentru celelalte categorii de varsta anterior mentionate, procentul de succes al relatiei care a inceput online a fost de 16%, 7% si doar 5% pentru persoanele peste 65 de ani.
Cresterea exponentiala a cererii de online dating in ultimii ani a facut ca numarul aplicatiilor/ platformelor care ofera astfel de servicii sa fie tot mai mare.
Compania americana Match Group este, la ora actuala, este lider de piata in acest domeniu.
Match Group a fost infiintata in anul 2009 si detine 45 dintre cele mai utilizate platforme de dating online, are cca 10 milioane de abonati la nivel global si, anul trecut, a declarat o cifra de afaceri de peste 2 miliarde USD si are o margine de profit operational de 32%.
Politica de dezvoltare a Match Group (MG) s-a bazat pe achizitia altor platforme de dating online operationale.
Perla coroanei MG este Tinder, platforma de dating care asigura, la ora actuala, 56% din cifra de afaceri anuala a Match Group.
Doar Tinder are 6 milioane de abonati la nivel global, fiecare dintre acestia platind cca 20 de dolari pe luna.
Succesul Match Group poate fi exemplificat printr-o singura comparatie: daca in anul 2015 o actiune a companiei valora 15 USD, aceeasi actiune valoreaza astazi 100 USD, ceea ce inseamna o crestere de 600% in 5 ani.
Despre cat de fericiti au devenit utilizatorii platformelor de dating detinute de Match Group nu sunt informatii disponibile. Un lucru, insa, este cert: actionarii companiei au toate motivele sa fie fericiti.
Citeste si:
Daca se inchid din nou scolile, parintii vor fi sustinuti financiar sa stea acasa, alaturi de copii
Sursa foto: maxpixel.net