Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi


Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi
de la 08 Iul. 2019
Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi
Tags: studii gfkgfk future buycumparaturi onlineonline shoppingobiceiuri cumparare romani

GfK a publicat, astazi, rezultatele studiului GfK FutureBuy despre influenta tehnologiei asupra comportamentului de cumparare.


Studiul GfK FutureBuy 2018, realizat in 35 de tari, a analizat modul in care digitalul a schimbat atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cumparaturi online si offline, pe categorii de produse si pe categorii de varste/ generatii.
Cautarea de produse si servicii, de informatii suplimentare despre ele, consultarea review-urilor postate de alti utilizatori si compararea preturilor sunt comportamentele de cumparare pe internet cel mai des intalnite. 
 
Obiceiurile cu cel mai rapid ritm de crestere, in 2018 fata de anul anterior in Romania, sunt cumparaturile de pe dispozitive mobile in timp ce se uita la televizor, folosirea acelorasi dispozitive pentru a plati in magazine si realizarea de achizitii la click pe reclame online.
 
 

Rolul Internetului in procesul de cumparare

Peste jumatate dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc Internetul mai des, in 2018 versus 2017, pentru a gasi produsele pe care si le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea. 
 
Este important pentru ei sa consulte recenziile din partea altor utilizatori ai produsului care ii intereseaza si recenziile expertilor. 
 
De asemenea, este foarte important pentru ei sa poata compara preturile pe site-urile specializate sau pe site-urile de discount, precum si sa aiba acces la demonstratii despre cum functioneaza produsele. 
 
De acesti factori tin seama cumparatorii, mai cu seama in cazul produselor electro-IT, al altor bunuri de folosinta indelungata sau imbracaminte. 
 
Compararea preturilor din diferite magazine este o practica tot mai frecventa pentru 44% dintre cei chestionati, Romania situandu-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arata atentia sporita pentru gasirea celui mai bun raport calitate-pret pentru produsele de care suntem interesati.
 
41% dintre respondenti au folosit mai des fata de anul trecut motoarele de cautare ca ajutor la cumparaturi, iar 3 din 10 au apelat la liste de cumparaturi, in scadere cu 2% fata de anul anterior. 
 
Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru mai bine de jumatate dintre romanii din mediul urban utilizatori de internet.
 
 

Co-crearea poate creste loialitatea

Peste 7 din 10 consumatori afirma ca pentru ei este important ca pretul unui produs sa fie acelasi, fie ca il cumpara din mediul online sau din magazine.
 
Loialitatea fata de produse sau magazine este din ce in ce mai greu de pastrat. 54% dintre respondenti sunt de acord cu afirmatia ca retailerii, advertiserii si brandurile le influenteaza mai putin ca oricand decizia de cumparare.
 
De asemenea, tot 54% dintre acestia spun ca ar fi mai loiali unui brand sau retailer care le ofera posibilitatea sa personalizeze, sa dea sugestii sau sa ajute la conceperea produselor sau a serviciilor pe care le cumpara.
 
53% spun ca apreciaza cand site-urile le fac recomandari pe baza intereselor lor, aratate in vizitele anterioare. Acest procent este in scadere cu 3% fata de 2017.
 
Studiul GfK FutureBuy ofera o radiografie completa a asteptarilor cumparatorilor romani din mediul urban, utilizatori de internet si a modului in care marcile pot construi relatii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumparare in mediul online si offline.
Studiul a fost derulat in Romania pe un esantion de 1.000 de respondenti utilizatori de Internet din mediul urban, cu varsta de minim 18 ani.

Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri





Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016