Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi
Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi
de Vlad Strunescu la 08 Iul. 2019
Urmareste-ne pe Google News
studii gfkgfk future buycumparaturi onlineonline shoppingobiceiuri cumparare romani

GfK a publicat, astazi, rezultatele studiului GfK FutureBuy despre influenta tehnologiei asupra comportamentului de cumparare.

Studiul GfK FutureBuy 2018, realizat in 35 de tari, a analizat modul in care digitalul a schimbat atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cumparaturi online si offline, pe categorii de produse si pe categorii de varste/ generatii.

Citeste si: Codul Fiscal, modificat din nou
 
Cautarea de produse si servicii, de informatii suplimentare despre ele, consultarea review-urilor postate de alti utilizatori si compararea preturilor sunt comportamentele de cumparare pe internet cel mai des intalnite. 
 
Obiceiurile cu cel mai rapid ritm de crestere, in 2018 fata de anul anterior in Romania, sunt cumparaturile de pe dispozitive mobile in timp ce se uita la televizor, folosirea acelorasi dispozitive pentru a plati in magazine si realizarea de achizitii la click pe reclame online.
 
 

Rolul Internetului in procesul de cumparare

Peste jumatate dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc Internetul mai des, in 2018 versus 2017, pentru a gasi produsele pe care si le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea. 
 
Este important pentru ei sa consulte recenziile din partea altor utilizatori ai produsului care ii intereseaza si recenziile expertilor. 
 
De asemenea, este foarte important pentru ei sa poata compara preturile pe site-urile specializate sau pe site-urile de discount, precum si sa aiba acces la demonstratii despre cum functioneaza produsele. 
 
De acesti factori tin seama cumparatorii, mai cu seama in cazul produselor electro-IT, al altor bunuri de folosinta indelungata sau imbracaminte. 
 
Compararea preturilor din diferite magazine este o practica tot mai frecventa pentru 44% dintre cei chestionati, Romania situandu-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arata atentia sporita pentru gasirea celui mai bun raport calitate-pret pentru produsele de care suntem interesati.
 
41% dintre respondenti au folosit mai des fata de anul trecut motoarele de cautare ca ajutor la cumparaturi, iar 3 din 10 au apelat la liste de cumparaturi, in scadere cu 2% fata de anul anterior. 
 
Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru mai bine de jumatate dintre romanii din mediul urban utilizatori de internet.
 
 

Co-crearea poate creste loialitatea

Peste 7 din 10 consumatori afirma ca pentru ei este important ca pretul unui produs sa fie acelasi, fie ca il cumpara din mediul online sau din magazine.
 
Loialitatea fata de produse sau magazine este din ce in ce mai greu de pastrat. 54% dintre respondenti sunt de acord cu afirmatia ca retailerii, advertiserii si brandurile le influenteaza mai putin ca oricand decizia de cumparare.
 
De asemenea, tot 54% dintre acestia spun ca ar fi mai loiali unui brand sau retailer care le ofera posibilitatea sa personalizeze, sa dea sugestii sau sa ajute la conceperea produselor sau a serviciilor pe care le cumpara.
 
53% spun ca apreciaza cand site-urile le fac recomandari pe baza intereselor lor, aratate in vizitele anterioare. Acest procent este in scadere cu 3% fata de 2017.
 
Studiul GfK FutureBuy ofera o radiografie completa a asteptarilor cumparatorilor romani din mediul urban, utilizatori de internet si a modului in care marcile pot construi relatii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumparare in mediul online si offline.

Citeste si: Crestere de 5% pentru PIB al Romaniei, in primul trimestru din 2019
 
Studiul a fost derulat in Romania pe un esantion de 1.000 de respondenti utilizatori de Internet din mediul urban, cu varsta de minim 18 ani.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x