Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi


Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi
de Vlad Strunescu la 08 Iul. 2019
Romanii fac cumparaturi on-line, in timp ce se uita la televizor. Review-urile consumatorilor, un criteriu important la cumparaturi
Tags: studii gfkgfk future buycumparaturi onlineonline shoppingobiceiuri cumparare romani

GfK a publicat, astazi, rezultatele studiului GfK FutureBuy despre influenta tehnologiei asupra comportamentului de cumparare.


Studiul GfK FutureBuy 2018, realizat in 35 de tari, a analizat modul in care digitalul a schimbat atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cumparaturi online si offline, pe categorii de produse si pe categorii de varste/ generatii.
Cautarea de produse si servicii, de informatii suplimentare despre ele, consultarea review-urilor postate de alti utilizatori si compararea preturilor sunt comportamentele de cumparare pe internet cel mai des intalnite. 
 
Obiceiurile cu cel mai rapid ritm de crestere, in 2018 fata de anul anterior in Romania, sunt cumparaturile de pe dispozitive mobile in timp ce se uita la televizor, folosirea acelorasi dispozitive pentru a plati in magazine si realizarea de achizitii la click pe reclame online.
 
 

Rolul Internetului in procesul de cumparare

Peste jumatate dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc Internetul mai des, in 2018 versus 2017, pentru a gasi produsele pe care si le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea. 
 
Este important pentru ei sa consulte recenziile din partea altor utilizatori ai produsului care ii intereseaza si recenziile expertilor. 
 
De asemenea, este foarte important pentru ei sa poata compara preturile pe site-urile specializate sau pe site-urile de discount, precum si sa aiba acces la demonstratii despre cum functioneaza produsele. 
 
De acesti factori tin seama cumparatorii, mai cu seama in cazul produselor electro-IT, al altor bunuri de folosinta indelungata sau imbracaminte. 
 
Compararea preturilor din diferite magazine este o practica tot mai frecventa pentru 44% dintre cei chestionati, Romania situandu-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arata atentia sporita pentru gasirea celui mai bun raport calitate-pret pentru produsele de care suntem interesati.
 
41% dintre respondenti au folosit mai des fata de anul trecut motoarele de cautare ca ajutor la cumparaturi, iar 3 din 10 au apelat la liste de cumparaturi, in scadere cu 2% fata de anul anterior. 
 
Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru mai bine de jumatate dintre romanii din mediul urban utilizatori de internet.
 
 

Co-crearea poate creste loialitatea

Peste 7 din 10 consumatori afirma ca pentru ei este important ca pretul unui produs sa fie acelasi, fie ca il cumpara din mediul online sau din magazine.
 
Loialitatea fata de produse sau magazine este din ce in ce mai greu de pastrat. 54% dintre respondenti sunt de acord cu afirmatia ca retailerii, advertiserii si brandurile le influenteaza mai putin ca oricand decizia de cumparare.
 
De asemenea, tot 54% dintre acestia spun ca ar fi mai loiali unui brand sau retailer care le ofera posibilitatea sa personalizeze, sa dea sugestii sau sa ajute la conceperea produselor sau a serviciilor pe care le cumpara.
 
53% spun ca apreciaza cand site-urile le fac recomandari pe baza intereselor lor, aratate in vizitele anterioare. Acest procent este in scadere cu 3% fata de 2017.
 
Studiul GfK FutureBuy ofera o radiografie completa a asteptarilor cumparatorilor romani din mediul urban, utilizatori de internet si a modului in care marcile pot construi relatii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumparare in mediul online si offline.
Studiul a fost derulat in Romania pe un esantion de 1.000 de respondenti utilizatori de Internet din mediul urban, cu varsta de minim 18 ani.

Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Cum se pregateste inceperea noului an scoar in Italia

Cum se pregateste inceperea noului an scoar in Italia
Italia a fost primul epicentru al noului coronavirus, dupa China. In peninsula s-au inchis pentru prima data scolile, teatrele, muzeele, si s-a recomandat oamenilor distantarea fizica, purtarea mastii de protectie si evitarea zonelor aglomerate. Aici, pe 5 martie se inchideau primele scoli, iar pe...

today09 Aug. 2020

Gramul de pericol din lingourile de aur

Gramul de pericol din lingourile de aur
Asa cum "academia" Facebook produce medici infectionisti si epidemiologi pe banda rulanta, precum si experti in Covid 19, la fel scoate si economisti si finantisti. Acum, se pare ca toata lumea se pricepe la investitii, mai ales la cele in aur. Desigur, cand Nouriel Roubini considera...

today09 Aug. 2020

Inca 1.145 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2. Totalul ajunge la 61.768. La ATI, sunt 458 de...

Inca 1.145 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2. Totalul ajunge la 61.768. La ATI, sunt 458 de pacienti
Pana astazi, 9 august, pe teritoriul Romaniei, au fost confirmate 61.768 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus.  30.119 pacienti au fost declarati vindecati si 6.371 de pacienti asimptomatici au fost externati la 10 zile dupa depistare. Cele mai multe cazuri sunt in...

today09 Aug. 2020

Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august

Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august
Romanii pot subscrie, incepand de luni, 10 august 2020, pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populatiei in cadrul Programului Tezaur, cu scadente la 1, 2, 3 si 5 ani. Perioada de subscriere se va incheia pe 31 august 2020. Aceste emisiuni reprezinta o alternativa de...

today09 Aug. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Gramul de pericol din lingourile de aur

Asa cum "academia" Facebook produce medici infectionisti si epidemiologi pe banda rulanta, precum si experti in Covid 19, la fel scoate si economisti si finantisti. Acum, se pare ca toata lumea se pricepe la investitii, mai ales la cele in aur. Desigur, cand Nouriel Roubini considera o idee buna protejarea banilor prin plasarea lor in aur, esti tentat sa crezi ca metalul galben este infailibil in lupta cu orice criza si cu virusul inflatiei care mananca din valoarea monedelor si a bancnotelor. Citeste si: Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august Actiuni, case,...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

"O veste excelenta pentru toti romanii!"

La inceputul fiecarei luni, Ministerul Finantelor Publice anunta care sunt planurile sale de imprumuturi de pe piata interbancara. Pentru luna in curs, ministerul a planificat sa ia cu imprumut de la bancile comerciale 3,45 de miliarde de lei. Din total, 3 miliarde de lei sunt de obtinut prin opt emisiuni de obligatiuni de stat, la care se pot adauga 450 de milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitatiilor de obligatiuni. Citeste si: Noul maxim pentru pretul gramului de aur este 268,4712 lei   In comparatie cu cele 5,3 miliarde de lei programate a fi imprumutate luna...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri





Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016