Sapte motive pentru care operatorii de telefonie mobila pot refuza portarea unui numar de telefon

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Sapte motive pentru care operatorii de telefonie mobila pot refuza portarea unui numar de telefon
Sapte motive pentru care operatorii de telefonie mobila pot refuza portarea unui numar de telefon
de Vlad Strunescu la 07 Iun. 2021
Urmareste-ne pe Google News
motive refuz portareportare numere telefonconditii portare numar

Pentru a verifica modul in care furnizorii respecta dispozitiile legale privind portabilitatea, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a derulat, in aprilie 2021, o campanie de control de tip mystery shopping la Vodafone Romania, Orange Romania, RCS & RDS si Telekom Romania Mobile Communications. 

ANCOM a constituit 4 echipe de control care, pe parcursul a doua zile consecutive, au desfasurat actiuni de control, simultan, la fiecare dintre furnizorii mentionati, in Bucuresti, Pitesti, Ploiesti si Targoviste. 

Citeste si: Apple amana o mare lansare
 
Personalul de control a solicitat reprezentantilor din punctele de lucru verificate, in calitate de client, portarea unui numar de telefon de la abonament la cartela prepaid.
 
Din cele 16 actiuni de control (cate patru actiuni la fiecare furnizor) desfasurate, intr-un caz a fost constatat refuzul portarii numarului de telefon. Este vorba de Telekom Romania Mobile Communications si, pentru ca nu era la prima abatere de acest gen, compania a fost sanctionata cu amenda contraventionala de 15.000 de lei. 
 
In cazul celorlalti trei furnizori verificati nu au fost identificate nerespectari ale prevederilor legale.
 
ANCOM subliniaza ca furnizorii nu pot refuza utilizatorilor portarea numarului de telefon decat in anumite situatii stabilite de lege. Deci, cand poate fi refuzata cererea de portare?
 
Operatorul acceptor poate refuza portarea numarului daca nu furnizeaza tipul de serviciu solicitat de utilizator, de exemplu, serviciul de telefonie prepaid.
 

Operatorul donor poate refuza cererea de portare in urmatoarele conditii:

- cererea nu este corect completata;
 
- datele de identificare a abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numarul a carui portare se solicita;
 
- numarul se regaseste in una dintre categoriile de resurse de numerotatie exceptate de la portabilitatea numerelor;
 
- operatorul donor nu furnizeaza servicii prin intermediul numarului respectiv (de exemplu, prin incetarea contractului ca urmare a unei solicitari venite din partea utilizatorului anterior depunerii cererii de portare). De aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa nu solicite incetarea contractului incheiat cu furnizorul donor in situatia in care vor sa-si porteze numarul de telefon;

 
- numarul pentru care se solicita portarea nu a fost utilizat pentru convorbiri in reteaua operatorului donor;
 
- cartela SIM este declarata pierduta sau furata.
 

Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare:

- existenta unor datorii ale abonatului catre operatorul donor;
 
- existenta unei durate minime a contractului incheiat cu operatorul donor;
 
- suspendarea furnizarii serviciului prin intermediul numarului respectiv.
 
Daca intampina orice dificultati pe parcursul procesului de portare, utilizatorii pot face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar se pot adresa si ANCOM.
 

Ce pasii trebuie urmati pentru portarea numarului de telefon

In momentul in care utilizatorii aleg sa-si porteze numarul de telefon, trebuie sa completeze o cerere de portare prin care solicita transferul numarului, cerere care se depune la furnizorul la care doresc sa se porteze. 
 
Odata cu depunerea cererii si acceptarea acesteia de catre noul furnizor (furnizor acceptor), contractul cu vechiul furnizor (furnizor donor) inceteaza automat, nefiind necesar vreun demers suplimentar din partea utilizatorilor.
 
Atentie! Portarea numarului de telefon catre un alt operator nu anuleaza obligatiile asumate de utilizatori la semnarea contractului cu operatorul initial. 
 
De exemplu, daca se solicita portarea inainte de expirarea perioadei minime a contractului, este posibil ca utilizatorul sa fie nevoit sa achite penalitati de reziliere anticipata, iar, daca sunt facturi restante, acestea trebuie achitate. Acelasi principiu se aplica si in cazul in care utilizatorii au achizitionat echipamente odata cu achizitionarea serviciului de comunicatii electronice.

 
De aceea, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice daca, la data la care urmeaza sa se efectueze portarea, a expirat perioada minima contractuala cu furnizorul pe care il parasesc.

Sursa foto: pexels.com
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
Imobiliare

Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat

today10 Oct. 2024
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Banii tai - sectiune de educatie financiara

4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!

today10 Oct. 2024
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Ultima ora

Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!

today10 Oct. 2024
Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie
Economie

Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie

today10 Oct. 2024
Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate
Companii

Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate

today10 Oct. 2024
Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere
Economie

Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere

today10 Oct. 2024
Un faliment e mai bun decat sa nu iti deschizi niciodata o firma. Iata de ce
Companii

Un faliment e mai bun decat sa nu iti deschizi niciodata o firma. Iata de ce

today10 Oct. 2024
Stiai? Bagajele de calitate iti pot economisi bani la check-in
Life Style

Stiai? Bagajele de calitate iti pot economisi bani la check-in

today10 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Ultima ora

Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!

today10 Oct. 2024
Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie
Economie

Cum sa economisesti bani, chiar si din salariul minim pe economie

today10 Oct. 2024
Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate
Companii

Cum sa iti transformi afacerea intr-una prietenoasa cu mediul, pentru a atrage clienti interesati de sustenabilitate

today10 Oct. 2024
Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere
Economie

Ce abilitati iti trebuie ca sa iti deschizi propria afacere

today10 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x