Daca esti incepator si vrei sa inveti totul despre SEO, sa stii ca ai ales un drum incitant, plin de provocari, dar si de oportunitati de viitor. in randurile urmatoare iti oferim posibilitatea de a descoperi pas cu pas lucrurile de baza despre optimizarea SEO.
Ce este optimizarea SEO?
SEO vine de la search Engine Optimization si este un proces complex de etape si strategii menite sa ajute un site, o pagina sau doar o bucata de continut, sa se claseze mai bine in rezultatele cautarilor realizate cu Google. Diferenta dintre SEO si publicitatea platita consta in faptul ca prima genereaza trafic organic gratuit de durata.
Mai simplu, prin optimizare SEO se intelege imbunatatirea caracteristicilor unui site, a unei pagini sau a unui text online, astfel incat sa fie mai usor gasit de vizitatori. Optimizarea SEO se poate realiza:
On-Page - consta in construirea de continut atragator pe baza cuvintelor cheie, in folosirea meta etichetelor si a titlurilor, in cresterea vitezei de incarcare a paginii, optimizarea imaginilor si multe alte modificari la nivel de pagina si de site;
Off-Page - consta in optimizarile care nu au loc la nivel de site, cum ar fi castigarea de backlinkuri valoroase.
Strategii SEO - Black Hat vs White Hat
Jocul antreprenorial ar trebui sa aiba strategii oneste si pe termen lung. totusi, unii prefera scurtaturile si apeleaza la trucuri. Cand vine vorba despre SEO, strategiile soldate cu castiguri rapide, deSEOri mai putin oneste, sunt numite Black Hat. Acestea functioneaza intr-un mod ascuns si pe termen scurt.
Poate fi vorba despre creare de continut plin de cuvinte cheie, continut duplicat si de linkuri neloiale. scopul este obtinerea unei pozitii bune in clasament si, chiar daca s-ar putea sa functioneze pe termen scurt si sa aduca putin trafic pe site, dupa un timp, sigur vor fi penalizate de Google. Din cauza acestor tehnici, Google poate trece site-ul pe lista neagra si ii va bloca posibilitatea de a se mai clasifica vreodata in cautari.
Pe de alta parte, strategiile White Hat, chiar daca sunt de durata si nu au rezultate imediate, sunt cele mai eficiente si asigura o modalitate onesta de a avea o afacere online durabila. Astfel, daca vei incerca sa oferi vizitatorilor continut de calitate si iti vei face site-ul cat mai atragator si mai usor de accesat, fara a incerca sa sari peste reguli, sigur vei avea succes.
Desigur, in cele ce urmeaza vom vorbi doar despre strategiile White Hat pentru optimizarea SEO.
Bazele optimizarii SEO
Intelegerea notiunilor de baza este primul pas, dar aprofundarea si punerea in practica necesita multa actiune si timp. altfel spus, daca vei face azi schimbarile, rezultatele nu vor aparea peste noapte. Iata cele mai importante directii in care trebuie actionat:
Creare de continut unic si de calitate
Vizitatorii sunt incantati sa gaseasca informatiile de care au nevoie, care le raspund la intrebari sau ii ajuta sa rezolve diverse probleme. De aceea, daca vrei sa ramana pe site-ul tau si sa te viziteze si alta data, ofera-le texte de calitate.
Google incearca intotdeauna sa asigure utilizatorilor sai cea mai buna experienta, si, daca esti valoros, te va ridica in primele pozitii in rezultatele cautarilor pentru a directiona utilizatorii catre cel mai bun continut pe care il pot gasi.
Creand text de calitate care tine cont de necesitatile posibililor clienti, raspunzand la intrebarile acestora, intuindu-le intentiile si furnizandu-le informatii utile, vei avea doar de castigat. De asemenea, textele trebuie sa fie unice si sa contina cuvinte cheie, adica acele cuvinte folosite de utilizatori in cautari si sa fie mereu ceva nou publicat.
Optimizari HTML
HTML-ul site-ului este o alta piesa din puzzle-ul optimizarii SEO. Fara etichete, anteturi, titluri, headinguri si descrieri meta adecvate, Google nu va putea sa isi dea seama prea bine despre valoarea continutului tau si nu te va putea clasa in fata concurentei.
HTML face parte din optimizarea SEO si nu este atat de dificil de realizat pe cat pare. trebuie inteles codul de optimizare pentru:
Etichetele de titlu - sunt afisate in pagina in partea de sus a browser-ului si in rezultatele cautarilor.
Meta descrieri - au maximum 160 de caractere, descriu continutul si trebuie optimizate in functie de cuvintele cheie. De asemenea, trebuie sa fie afisate corect pe toate tipurile de display, inclusiv pe telefonul mobil.
Subtitluri - precum H1 sau H2 - sunt cele care ii spun lui Google despre ce este vorba in textul tau si il ajuta sa directioneze corect utilizatorii. in subtitluri se vor folosi cuvintele cheie, dar moderat.
Optimizarea arhitecturii si a designului site-ului
Cu cat site-ul va fi mai bine structurat, cu atat experienta vizitatorilor este mai satisfacatoare si Google il va cota mai bine. aceasta se poate reflecta in viteza mai buna de incarcare, un design intuitiv si atragator, usurinta de utilizare, organizarea dupa categorii de produse si nu dupa produse, grafica si culori, securitate si multe alte elemente. De asemenea, este important sa fie optimizat si sa se vada bine pe toate display-urile si pe telefon.
Creeaza backlinkuri valoroase
Este posibil ca backlinkurile sa fie printre cei mai importanti factori de clasare pe care Google ii foloseste. Din pacate, multi nu stiu cum sa obtina corect aceste linkuri catre site-ul lor si pot esua inca de la inceput. insa, daca vor alege sa construiasca linkuri in mod corect, chiar daca va dura mai mult, vor fi mai multumiti pe viitor.
Iata cei mai importanti factori care trebuie luati in considerare cand se lucreaza la obtinerea de backlinkuri:
Calitatea acestora - este foarte importanta si conteaza mai mult decat numarul lor. Motoarele de cautare ar putea ignora majoritatea linkurilor daca sunt spamuri sau de calitate scazuta, cele de pe site-urile noi valoreaza mai mult decat cele repetate pe site-urile vechi, iar cele de la alte site-uri sunt mai valoroase decat cele de la propriul site.
Textul ancora folosit pentru link - ar trebui sa apara cat mai natural in text.
Numarul de linkuri - daca sunt de calitate, in cele din urma va conta.
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri
Proiecte Didactice pentru succesul la Titularizare sau Definitivat Educatori
Ultimele NOUTATI
Este ultimul moment! Descopera ce conditii trebuie sa indeplinesti pentru impozitul pe microintreprinderi in 2025!
Vanzarea masinilor second-hand se complica! Iata ce trebuie sa stii despre Auto Pass in 2025!
Partenerii nostri
Acordarea concediului de odihna - in ce CONDITII poate refuza angajatorul?
Fondul de handicap incepand cu luna ianuarie 2025. Ce se modifica?
Cadouri de Craciun pentru angajati: Aspecte esentiale despre regimul acordarii lor
O noua editie TEZAUR, cu dobanzi anuale de pana la 7.60%, debuteaza pe 9 decembrie 2024
Legea care permite parintilor de gemeni sa intre impreuna in concediu pentru cresterea copilului
Evaluarea sefilor de departamente: exemple de Criterii de evaluare si Obiective de performanta
Te-ar putea interesa si