10 motive pentru care creierul uman uraste intalnirile lungi
motivecreierintalniriafacericopiiagenda
Agendele incarcate ii determina pe adulti sa se comporte ca niste copii, care asteapta pauza de recreatie. Acestea reprezinta de fapt incercarea cuiva de a "indesa" cat mai multe subpuncte intr-o zi sau doua. Productivitatea are de suferit, in momentul in care toata lumea observa ca agenda este prea plina si nu poate fi indeplinita in timpul propus; astfel, oamenii se concentreaza asupra timpului ramas pana la urmatoarea pauza. In aceste conditii, intalnirea se soldeaza cu un dulce esec.
Mesajul cu subinteles al oricarei intalniri: "Cel mai probabil, n-o sa facem toate chestiunile acestea"
Toata lumea a participat la intalniri lungi, chiar daca stia ca majoritatea lucrurilor dezbatute nu vor fi finalizate niciodata. In orice caz, creierul tau doreste sa aiba o tinta - sa "simta" ca nu a lucrat in zadar. Daca in zona subliminala se inmagazineaza acest mesaj, potrivit caruia targeturile nu vor fi oricum atinse, atunci unde mai este motivatia?
Sedintele sunt prea lungi si pentru toate motivele gresite din lume
Intalnirile de o zi sau doua sunt prea lungi. Creierul nostru nu va ramane angajat in aceasta situatie nici macar jumatate din acest timp. Nici macar atat. Intalnirile sunt lungi deoarece "sunt multe de facut". Destul de logic, dar sa nu uitam ca rationamentul nu va schimba modul de functionare a creierului. Iata de ce in cadrul intalnirilor s-ar putea sa simtim ca am facut pe dracu'-n patru, cand de fapt n-am rezolvat nimic.
Perceptia afinitatii pentru eficienta neutralizeaza productivitatea unei echipe
Cand creierul lucreaza, poate indeplini lucruri marete - dar centralizarea eforturilor unui grup intr-o agenda amarata nu reprezinta cel mai bun mod de realizare a unui plan maret. Oamenii trebuie sa coalizeze in jurul unei idei, sa lucreze ca un intreg si totodata sa testeze diverse moduri de indeplinire a targeturilor. Ati participat la o asemenea intalnire sau sedinta?
Prezentarile lungi in PowerPoint, moartea pasiunii in afaceri
De fiecare data cand vad o prezentare realizata in PowerPoint, incarcata cu texte stufoase si fotografii inutile, simt nevoia sa iau o pauza. Nimeni nu poate procesa informatiile in cateva momente, in care slide-ul este afisat pe ecranul videoproiectorului; mai mult, nimeni nu incearca acest lucru. Creierul doreste idei servite pe tava, cu limpezime si te rasplateste cu atentia sa. Oricine creeaza planse de prezentare de neinteles ne face sa ne pierdem timpul.
Oboseala se raspandeste precum herpesul
Toate elemente enuntate mai sus contribuie la extenuarea de grup - o contagiune psihosociala. Nu-i nevoie decat ca unii oameni sa inceapa sa se foiasca, sa ceara o cafea si sa se joace pe smartphone, doar pentru a scapa de chinul prezentarii. Et voila, contagiunea s-a extins! Intalnirile de afaceri reprezinta mediul perfect pentru o asemenea "epidemie".
De ce ne aflam aici? Ca sa ne pregatim pentru urmatoarea intalnire
Inca un factor anti-motivare. Creierul nostru functioneaza pe baza unor recompense. Daca participam la o intalnire doar pentru a avea sansa de a fi prezenti si la urmatoarea, atunci toata deplasarea a fost in van.
Parcarea sau cimitirul noilor idei
Cele mai multe sali de intalniri sunt dotate cu un sevalet, un loc in care oamenii isi pot scrie ideile, sugestiile, intrebarile sau alte ganduri, adiacente agendei de afaceri, pentru a fi dezbatute pe viitor. Cele mai multe elemente scrise de participanti pe aceasta tabla sunt inutile. Unele pot fi insa geniale. Ce se intampla cu cele mai bune idei? Nimic - iata un alt factor anti-motivare, care inhiba creierul.
Show me the money!
Cand toata lumea stie ca singurul motiv real pentru organizarea intalnirii este sa vada cum pot fi indeplinite "cifrele", creativitatea este lasata la intrare, chiar inainte de prima ceasca de cafea. Structurarea meetingurilor in jurul cifrelor si statisticilor legate de performanta NU reprezinta cea mai buna modalitate de mobilizare a angajatilor. Ideile ne motiveaza si dezvoltarea lor va determina veniturile. Cele mai multe intalniri se desfasoara exact invers.
Jocurile cunoscute ne plictisesc
Pentru a stimula creierul, trebuie sa fii original. Intalnirile banale sunt presarate cu artificii rutiniere, deloc pe placul unora dintre participanti. Oamenii au nevoie de o oportunitate prin care sa isi puna ideile in aplicare. Sacrificarea creativitatii in favoarea procedurilor "babesti" nu va determina niciun rezultat pozitiv, indiferent de cat de multe prajituri si sucuri sunt disponibile pe mesele de protocol.
(via Forbes)