4 recompense mai puternice decat banii
motivareangajatijeff hadenleadershipbusiness
Stimuleaza comportamentele si atitudinile pozitive ale angajatilor tai si le vei spori motivatia si increderea in puterile lor. Bonus: toate acestea nu costa nimic.
Modul in care iti rasplatesti angajatii nu le starneste entuziasmul, nu le sporeste increderea in ei insisi si in tine si nu atrage o atitudine pozitiva? Jeff Haden, consultant in afaceri si autor al mai multor best-sellere de business, identifica patru modalitati care iti vor rasplati din plin angajatii.
1. Solicita idei. Nu intreba doar: „Stii cum putem face pentru a te ajuta sa iti indeplinesti sarcinile de serviciu mai bine?”, ci mergi mai departe si foloseste-te de calitatile pe care le-ai observat. Cere-le angajatilor sugestii despre modul in care ar putea fi economisita hartia sau cum un alt departament ar putea centraliza mai eficient datele. Nu vei strange doar idei foarte bune, ci vei identifica si stimula deprinderi si abilitati care pot ajuta businessul pe care il conduci.
2. Cere ajutorul. Sa ceri ajutorul angajatilor tai este cea mai sincera cale prin care le recunosti, de fapt, meritele si valoarea. Cere-le ajutorul si recunoaste-le calitatile. Secretul consta in a le cere ajutorul fara sa te raportezi la pozitia pe care o ocupa, iar cererea sa vina direct in sprijinul tau.
3. Creeaza roluri informale de leadership. A pune un angajat, pe termen scurt, intr-o pozitie informala de leadership poate avea un impact extraordinar. Gandeste-te ca seful tau ar veni sa iti spuna: „Avem o problema foarte mare cu un client. E posibil sa il pierdem daca nu avem grija de el. Poti sa strangi cativa oameni si sa rezolvi aceasta problema pentru mine?”
Aceste roluri informale sporesc increderea angajatilor in ei insisi si cu cat este mai importanta sarcina trasata, cu atat mai mare va fi implicarea.
4. Fa echipa. Desigur, tu si angajatii tai nu sunteti in pozitii de egalitate. Dar cel mai mare semn de pretuire pe care il poti arata angajatilor este sa faci echipa cu ei. Cel mai bine este sa alegeti sarcini care sa nu va puna in rolurile: sef-angajat, ci in pozitii egale.
Si aprecierile verbale sunt motivante, insa uneori pretuirea implicita, nerostita, devine mai puternica. Cere-le ajutorul, cere-le idei noi, pune-i in functii informale si schimba rolurile ierarhice, fa echipa cu angajatii tai. Fiecare dintre aceste masuri inseamna, de fapt, o recunoastere a importantei lor in compania ta si sunt mai puternice, uneori, decat banii.