Gestioneaza-ti timpul eficient
gestionarea timpuluimanagementtimp
Sunt la fel de ocupat ca si persoana de langa mine. Si sunt unele zile total dezastruoase, de dimineata si pana seara, este pur si simplu o nebunie. Dar asta se intampla doar inunele zile - si, ca sa fiu sincer, nu sunt chiar atat de multe. Sunt multe zile in care fac multe lucruri, dar imi ramane si timp liber in care nu am nimic special de facut.
Lista de sarcini, prezentata in Ziua 1, este o modalitate de a face acest lucru.
Introduceti in aceasta lista rubrica „Timp pentru mine“ sau „Pauza“, sau ceva asemanator. Apoi stabiliti foarte bine prioritatile si, cu exceptia cazului in care cererea si oferta sunt sub control, adica stabiliti prioritatile in mod eronat, puteti obtine timp suplimentar.
Iata si o alta modalitate. Aceasta va permite sa gasiti timp in fiecare zi.
1 Primul lucru la prima ora sau, si mai bine, ultimul lucru in seara precedenta, faceti o lista cu tot ce ati dori sa realizati in aceasta zi.
2 Puneti in lista punctul „Timp pentru mine“ sau „Pauza“, cum am aratat mai sus.
3 Aceasta lista este o lista cu lucrurile pe care ati putea sa le faceti.
4 Acum, insemnati fiecare punct de pe lista cu literele „A“, „B“, „C“, „D“.
5 Iata ce inseamna aceste litere:
* „A“. Trebuie sa rezolv aceasta chestiune astazi. Planetele se vor lovi, stelele vor cadea, sefii vor fi nervosi, preturile actiunilor vor scadea brusc daca nu fac acest lucru. }ineti, totodata, cont ca poate fi complet acceptabil ca „A“ sa reprezinte si punctul „Timp pentru mine“/„Pauza“. Fiti extrem de sever cu punctul „A“. Este chiar atat de important? De ce nu poate samai astepte? Vezi, de asemenea, si punctul 10 de mai jos.
* „B“. Ar fi bine sa fac acest lucru astazi.
* „C“. Privind realist, nu voi putea face acest lucru astazi.
* „D“. Delegati sarcina. Pot gasi pe altcineva sa faca acest lucru.
6 Faceti mai intai ceea ce am notat cu „D“, adica delegati pe altii sa rezolve aceste probleme.
7 Faceti acum ce am notat cu „A“.
8 Cand ati terminat toate lucrurile notate cu „A“, opriti-va. Mergeti acasa.
Dati-i drumul – plecati. Poate ca pe parcursul zilei v-ati ocupat de ceea ce am numit „Timp pentru mine“/„Pauza“, pentru ca ati notat acest punct cu „A“.
Sau aproape sigur veti pleca de la serviciu mai devreme decat in alte cazuri.
9 Alte cateva posibilitati. Ce se intampla daca pe parcursul zilei apare ceva nou?
Ei bine, atunci introduceti acest lucru pe lista dumneavoastra si notati-l cu o litera de la „A“ la „D“. Apoi il rezolvati in functie de clasificarea pe care i-ati dat-o. Daca rezultatul este ca v-ati stricat ziua, trebuie sa recititi capitolul anterior, Capitolul 11, si sa faceti ce se spune acolo.
10 Ce se intampla daca la sfarsitul zilei unul dintre lucrurile notate cu „A“ nu este gata? Ei bine, atunci nu se poate sa fi fost notat cu „A“, nu-i asa? Fiti atent cand se intampla asa ceva si profitati de aceasta experienta pentru a fi mai drastic si mai strict atunci cand treceti un lucru la punctul „A“. In scurt timp ar trebui sa incepeti sa va pricepeti foarte bine in acest sens.
11 In cele din urma, iata o idee extraordinara. Daca in loc sa mergeti acasa terminati toate sarcinile notate cu „A“, puteti incepe sa faceti si ceea ce v-ati propus pentru ziua urmatoare. Cu alte cuvinte, faceti lista cu problemele de a doua zi, clasificati-le de la „A“ la „D“, delegati punctele notate cu „D“ si apucati-va de cele notate cu „A“. Acum, faceti azi ceea ce trebuia sa faceti maine! Am un prieten care numeste acest lucru „munca in avans“.
Gandi-ti-va la cat timp puteti castiga, dupa cateva zile sau o saptamana, procedand astfel.