Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Campanie electorala in online - Ce bugete aloca partidele politice pentru promovarea pe Facebook


Campanie electorala in online - Ce bugete aloca partidele politice pentru promovarea pe Facebook
de Adrian Somai la 06 Mai. 2019
Campanie electorala in online - Ce bugete aloca partidele politice pentru promovarea pe Facebook
Tags: campanie electoralaonline facebookbuget de promovarepsdpnlusrplus

Mediul online a devenit in ultimii ani din ce in ce mai important in timpul campaniilor electorale, partidele politice dand semne ca au inteles acest lucru. Cu doar trei saptamani inainte de alegerile europarlamentare organizate la finele lunii mai, retelele de socializare au fost luate cu asalt de campaniile sponsorizate de cele mai importante partide de pe scena politica romaneasca. Facebook ofera in premiera pentru tara noastra niste date cu privire la sumele care au fost investite pana la acest moment de partidele politice din tara pentru a isi promova candidatii la alegerile europarlamentare.

Datele ne sunt oferite de reteaua de socializare a lui Mark Zuckerberg prin instrumentul Facebook Ad Library, fiind vorba despre niste date care nu sunt exhaustive. Mai exact, vorbim despre niste intervale menite sa ne arate in mod aproximativ sumele de bani bagate de partidele politice in campaniile derulate in ultima perioada.

De asemenea, in Facebook Ad Library putem vedea mai multe date care insotesc fiecare reclama in parte: cine le plateste, cu cat le plateste, care este publicul tinta, etc. Uitandu-ne in spate la comunicarile oferite de cei de la Facebook, acest nou instrument face parte dintr-o “strategie de securizare a campaniei electorale pentru alegerile europene”. 

PSD a inceput sa investeasca serios in online 

In general, este cunoscut faptul ca in tara noastra, social-democratii nu se bucura de o sustinere prea puternica in mediul online. Cei de la PSD stiu foarte bine asta, existand chiar si mai multe declaratii ale unor nume importante din partid cu privire la acest subiect. Astfel, in incercarea lor de a ajunge la un posibil electorat si in mediul online, cei de la PSD par dispusi sa investeasca sume considerabile in campaniile pe care le desfasoara pe retelele de socializare. 

Social-democratii apar pe Facebook la aceasta ora cu opt campanii active, cinci dintre acestea promovand proiectele si strategia partidului. Pe langa acestea, alte doua campanii ataca liberalii, in timp ce o ultima campanie ii este dedicata unuia dintre candidatii la alegerile europarlamentare de peste nici trei saptamani. Conform datelor, bugetul pe care cei de la PSD il aloca unei campanii este in general cuprins intre 1.000 si 10.000 de lei. Totodata, cei de la PSD desfasoara campanii sponsorizate pe Facebook si prin intermediul mai multor pagini ale sale - Consiliul National PSD, Tineretul Social Democrat, etc. 

Diferenta uriasa intre bugetele PSD si PNL 

Partidul National Liberal desfasoara la ora actuala 11 campanii active pe celebra retea de socializare, marea majoritate dintre ele fiind realizate fie pentru promovarea partidului, fie pentru promovarea anumitor nume sonore din partid (Rares Bogdan, Siegfried Muresan, Adina Valean). Cele mai multe dintre aceste campanii beneficiaza de un buget cuprins intre 500 si 1.000 de lei, cu mult sub bugetele investite de cei de la PSD. Totusi, exista si cateva campanii pentru promovarea partidului si a referendumului anuntat de Presedintele Klaus Iohannis care au beneficiat de bugete mai mari, de pana la 5.000 de lei. 

USR - PLUS se bucura de o sustinere importanta in online 

Desi bugetul dedicat mediului online al celor de la USR - PLUS este mult mai mic, acestia se bucura de o sustinere importanta pe retelele de socializare, beneficiind de cei mai activi fani. USR desfasoara in prezent trei campanii active pe Facebook, doua dintre ele promovand candidatii la alegerile europarlamentare. Sumele cheltuite de cei de la USR pentru derularea acestor campanii sunt de sub 900 de lei. In schimb, pagina Aliantei 2020 USR - PLUS desfasoara cinci campanii active in prezent, bugetul fiind cuprins de aceasta data intre 1.000 si 5.000 de lei. 

 

Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Cum se pregateste inceperea noului an scoar in Italia

Cum se pregateste inceperea noului an scoar in Italia
Italia a fost primul epicentru al noului coronavirus, dupa China. In peninsula s-au inchis pentru prima data scolile, teatrele, muzeele, si s-a recomandat oamenilor distantarea fizica, purtarea mastii de protectie si evitarea zonelor aglomerate. Aici, pe 5 martie se inchideau primele scoli, iar pe...

today09 Aug. 2020

Gramul de pericol din lingourile de aur

Gramul de pericol din lingourile de aur
Asa cum "academia" Facebook produce medici infectionisti si epidemiologi pe banda rulanta, precum si experti in Covid 19, la fel scoate si economisti si finantisti. Acum, se pare ca toata lumea se pricepe la investitii, mai ales la cele in aur. Desigur, cand Nouriel Roubini considera...

today09 Aug. 2020

Inca 1.145 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2. Totalul ajunge la 61.768. La ATI, sunt 458 de...

Inca 1.145 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2. Totalul ajunge la 61.768. La ATI, sunt 458 de pacienti
Pana astazi, 9 august, pe teritoriul Romaniei, au fost confirmate 61.768 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus.  30.119 pacienti au fost declarati vindecati si 6.371 de pacienti asimptomatici au fost externati la 10 zile dupa depistare. Cele mai multe cazuri sunt in...

today09 Aug. 2020

Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august

Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august
Romanii pot subscrie, incepand de luni, 10 august 2020, pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populatiei in cadrul Programului Tezaur, cu scadente la 1, 2, 3 si 5 ani. Perioada de subscriere se va incheia pe 31 august 2020. Aceste emisiuni reprezinta o alternativa de...

today09 Aug. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Gramul de pericol din lingourile de aur

Asa cum "academia" Facebook produce medici infectionisti si epidemiologi pe banda rulanta, precum si experti in Covid 19, la fel scoate si economisti si finantisti. Acum, se pare ca toata lumea se pricepe la investitii, mai ales la cele in aur. Desigur, cand Nouriel Roubini considera o idee buna protejarea banilor prin plasarea lor in aur, esti tentat sa crezi ca metalul galben este infailibil in lupta cu orice criza si cu virusul inflatiei care mananca din valoarea monedelor si a bancnotelor. Citeste si: Statul continua sa se indatoreze de la cetatenii sai. Programul TEZAUR merge inainte si in luna august Actiuni, case,...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

"O veste excelenta pentru toti romanii!"

La inceputul fiecarei luni, Ministerul Finantelor Publice anunta care sunt planurile sale de imprumuturi de pe piata interbancara. Pentru luna in curs, ministerul a planificat sa ia cu imprumut de la bancile comerciale 3,45 de miliarde de lei. Din total, 3 miliarde de lei sunt de obtinut prin opt emisiuni de obligatiuni de stat, la care se pot adauga 450 de milioane de lei prin sesiuni suplimentare de oferte necompetitive, aferente licitatiilor de obligatiuni. Citeste si: Noul maxim pentru pretul gramului de aur este 268,4712 lei   In comparatie cu cele 5,3 miliarde de lei programate a fi imprumutate luna...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016