Campanie electorala in online - Ce bugete aloca partidele politice pentru promovarea pe Facebook

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Campanie electorala in online - Ce bugete aloca partidele politice pentru promovarea pe Facebook
Campanie electorala in online - Ce bugete aloca partidele politice pentru promovarea pe Facebook
de Adrian Somai la 06 Mai. 2019
Urmareste-ne pe Google News
campanie electoralaonline facebookbuget de promovarepsdpnlusrplus

Mediul online a devenit in ultimii ani din ce in ce mai important in timpul campaniilor electorale, partidele politice dand semne ca au inteles acest lucru. Cu doar trei saptamani inainte de alegerile europarlamentare organizate la finele lunii mai, retelele de socializare au fost luate cu asalt de campaniile sponsorizate de cele mai importante partide de pe scena politica romaneasca. Facebook ofera in premiera pentru tara noastra niste date cu privire la sumele care au fost investite pana la acest moment de partidele politice din tara pentru a isi promova candidatii la alegerile europarlamentare.

Datele ne sunt oferite de reteaua de socializare a lui Mark Zuckerberg prin instrumentul Facebook Ad Library, fiind vorba despre niste date care nu sunt exhaustive. Mai exact, vorbim despre niste intervale menite sa ne arate in mod aproximativ sumele de bani bagate de partidele politice in campaniile derulate in ultima perioada.

De asemenea, in Facebook Ad Library putem vedea mai multe date care insotesc fiecare reclama in parte: cine le plateste, cu cat le plateste, care este publicul tinta, etc. Uitandu-ne in spate la comunicarile oferite de cei de la Facebook, acest nou instrument face parte dintr-o “strategie de securizare a campaniei electorale pentru alegerile europene”. 

PSD a inceput sa investeasca serios in online 

In general, este cunoscut faptul ca in tara noastra, social-democratii nu se bucura de o sustinere prea puternica in mediul online. Cei de la PSD stiu foarte bine asta, existand chiar si mai multe declaratii ale unor nume importante din partid cu privire la acest subiect. Astfel, in incercarea lor de a ajunge la un posibil electorat si in mediul online, cei de la PSD par dispusi sa investeasca sume considerabile in campaniile pe care le desfasoara pe retelele de socializare. 

Social-democratii apar pe Facebook la aceasta ora cu opt campanii active, cinci dintre acestea promovand proiectele si strategia partidului. Pe langa acestea, alte doua campanii ataca liberalii, in timp ce o ultima campanie ii este dedicata unuia dintre candidatii la alegerile europarlamentare de peste nici trei saptamani. Conform datelor, bugetul pe care cei de la PSD il aloca unei campanii este in general cuprins intre 1.000 si 10.000 de lei. Totodata, cei de la PSD desfasoara campanii sponsorizate pe Facebook si prin intermediul mai multor pagini ale sale - Consiliul National PSD, Tineretul Social Democrat, etc. 

Diferenta uriasa intre bugetele PSD si PNL 

Partidul National Liberal desfasoara la ora actuala 11 campanii active pe celebra retea de socializare, marea majoritate dintre ele fiind realizate fie pentru promovarea partidului, fie pentru promovarea anumitor nume sonore din partid (Rares Bogdan, Siegfried Muresan, Adina Valean). Cele mai multe dintre aceste campanii beneficiaza de un buget cuprins intre 500 si 1.000 de lei, cu mult sub bugetele investite de cei de la PSD. Totusi, exista si cateva campanii pentru promovarea partidului si a referendumului anuntat de Presedintele Klaus Iohannis care au beneficiat de bugete mai mari, de pana la 5.000 de lei. 

USR - PLUS se bucura de o sustinere importanta in online 

Desi bugetul dedicat mediului online al celor de la USR - PLUS este mult mai mic, acestia se bucura de o sustinere importanta pe retelele de socializare, beneficiind de cei mai activi fani. USR desfasoara in prezent trei campanii active pe Facebook, doua dintre ele promovand candidatii la alegerile europarlamentare. Sumele cheltuite de cei de la USR pentru derularea acestor campanii sunt de sub 900 de lei. In schimb, pagina Aliantei 2020 USR - PLUS desfasoara cinci campanii active in prezent, bugetul fiind cuprins de aceasta data intre 1.000 si 5.000 de lei. 

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x