Datele ne sunt oferite de reteaua de socializare a lui Mark Zuckerberg prin instrumentul Facebook Ad Library, fiind vorba despre niste date care nu sunt exhaustive. Mai exact, vorbim despre niste intervale menite sa ne arate in mod aproximativ sumele de bani bagate de partidele politice in campaniile derulate in ultima perioada.
De asemenea, in Facebook Ad Library putem vedea mai multe date care insotesc fiecare reclama in parte: cine le plateste, cu cat le plateste, care este publicul tinta, etc. Uitandu-ne in spate la comunicarile oferite de cei de la Facebook, acest nou instrument face parte dintr-o “strategie de securizare a campaniei electorale pentru alegerile europene”.
In general, este cunoscut faptul ca in tara noastra, social-democratii nu se bucura de o sustinere prea puternica in mediul online. Cei de la PSD stiu foarte bine asta, existand chiar si mai multe declaratii ale unor nume importante din partid cu privire la acest subiect. Astfel, in incercarea lor de a ajunge la un posibil electorat si in mediul online, cei de la PSD par dispusi sa investeasca sume considerabile in campaniile pe care le desfasoara pe retelele de socializare.
Social-democratii apar pe Facebook la aceasta ora cu opt campanii active, cinci dintre acestea promovand proiectele si strategia partidului. Pe langa acestea, alte doua campanii ataca liberalii, in timp ce o ultima campanie ii este dedicata unuia dintre candidatii la alegerile europarlamentare de peste nici trei saptamani. Conform datelor, bugetul pe care cei de la PSD il aloca unei campanii este in general cuprins intre 1.000 si 10.000 de lei. Totodata, cei de la PSD desfasoara campanii sponsorizate pe Facebook si prin intermediul mai multor pagini ale sale - Consiliul National PSD, Tineretul Social Democrat, etc.
Partidul National Liberal desfasoara la ora actuala 11 campanii active pe celebra retea de socializare, marea majoritate dintre ele fiind realizate fie pentru promovarea partidului, fie pentru promovarea anumitor nume sonore din partid (Rares Bogdan, Siegfried Muresan, Adina Valean). Cele mai multe dintre aceste campanii beneficiaza de un buget cuprins intre 500 si 1.000 de lei, cu mult sub bugetele investite de cei de la PSD. Totusi, exista si cateva campanii pentru promovarea partidului si a referendumului anuntat de Presedintele Klaus Iohannis care au beneficiat de bugete mai mari, de pana la 5.000 de lei.
Desi bugetul dedicat mediului online al celor de la USR - PLUS este mult mai mic, acestia se bucura de o sustinere importanta pe retelele de socializare, beneficiind de cei mai activi fani. USR desfasoara in prezent trei campanii active pe Facebook, doua dintre ele promovand candidatii la alegerile europarlamentare. Sumele cheltuite de cei de la USR pentru derularea acestor campanii sunt de sub 900 de lei. In schimb, pagina Aliantei 2020 USR - PLUS desfasoara cinci campanii active in prezent, bugetul fiind cuprins de aceasta data intre 1.000 si 5.000 de lei.
Ultimele NOUTATI
Cum poti sa-ti gasesti un job de vara in Retail, HoReCa sau Turism, in 2025 - sfaturi de la specialisti in HR pentru angajare rapida, pe salariu bun
Laura Codruta Kovesi intervine: Daca vrem mai multi bani la buget, haideti sa reducem frauda cu TVA
Cum sa folosesti vopseaua lavabila alba ca fundal pentru accente cromatice vibrante
Mobilierul pentru baie. Cum sa iti organizezi spatiul eficient si cu stil
Partenerii nostri
Beneficiezi de indemnizatie crestere copil daca nu ai lucrat? Ce spun specialistii
Tehnologia mobila si respectarea normelor GDPR la locul de munca
Firma cu mai multe puncte de lucru: Cum se tine corect evidenta ambalajelor SGR
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Certificat calificat de semnatura electronica: Cum se inregistreaza achizitia in contabilitate
Firmele in vizorul autoritatilor: cum te pregatesti pentru verificari si inspectii
Contractul de renta viagera: Ce este si cum functioneaza? [MODEL]