Consumatorii sunt tot mai ingrijorati de riscurile incredintarii datelor personale companiilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Consumatorii sunt tot mai ingrijorati de riscurile incredintarii datelor personale companiilor
Consumatorii sunt tot mai ingrijorati de riscurile incredintarii datelor personale companiilor
de Vlad Strunescu la 19 Dec. 2018
Urmareste-ne pe Google News
date personalevanzare date personalefurt identitatestudii kpmg

Un studiu publicat de KPMG International releva o ingrijorare mai mare din partea consumatorilor, care, desi accepta noile tehnologii, sunt mai constienti de riscurile si beneficiile generate de incredintarea propriilor date companiilor.

Studiul include un sondaj de opinie a 25.000 de consumatori din Marea Britanie, SUA, Emiratele Arabe Unite, Franta, Brazilia, Canada, China si India.

Citeste si: YouTube a eliminat zeci de milioane de clipuri, canale si comentarii in T3 2018
 
Studiul, publicat de KPMG Global Consumer Insights Program ca  parte din editia 2018 a raportului Me, My Life, My Wallet, arata ca 47% dintre consumatori sunt mai ingrijorati decat anul trecut si acelasi numar de consumatori sunt mai ingrijorati decat acum cinci ani. 
 
In pofida ingrijorarii tot mai crescute si a scandalurilor recente cu privire la datele personale, 75% dintre consumatori inca sunt dispusi sa ofere companiilor informatiile lor.
 
Studiul mai arata ca 24% dintre consumatori nu si-ar comercializa datele. Cu toate acestea, este mai probabil ca generatia millennials (21%) sa isi ofere datele in schimbul imbunatatirii experientei si personalizarii acesteia, fata de generatia baby boomers (5%). 
 
In mod similar, 19% din consumatorii generatiei millenials si-ar oferi datele in schimbul imbunatatirii produselor si serviciilor, in comparatie cu generatia baby boomers: 8%. 
 
Consumatorii mai tineri sunt la fel de ingrijorati si preocupati de fraudarea identitatii, insa este mai probabil ca acestia sa vada beneficiile partajarii datelor personale, arata studiul KPMG.
 
In timp ce majoritatea consumatorilor sunt dispusi sa ofere date companiilor, 51% sunt ingrijorati de furtul identitatii, iar 72% nu au incredere in nimeni, cand vine vorba despre propriile date din retelele de socializare. 
 
Mai mult, cercetari suplimentare evidentiaza ca 42% dintre consumatori si-au actualizat setarile de confidentialitate din retelele de socializare in ultimele 12 luni.
 
Consumatorii sunt tot mai constienti de valoarea propriilor date.  85% vor ca propriile date sa fie protejate de catre companii fara sa fie nevoie sa solicite acest lucru, iar 77% sunt impotriva vanzarii propriilor date. Companiile care respecta aceste reguli ar putea sa se descurce mai bine decat concurenta.
 

Consumatorii au mai multa incredere in companiile din anumite sectoare si partajeaza tipuri diferite de date cu acestea
 
Consumatorii au clasificat sectoarele de activitate in functie de nivelul de incredere, sanatatea fiind pe primul loc si publicitatea pe ultimul loc. Pe primele trei locuri sunt:
 
- Furnizorii de servicii medicale (60%)
 
- Furnizorii de servicii bancare (59%)
 
- Companiile de tehnologie (54%)
 
Pe ultimele trei locuri sunt:
 
- Administrarea averii (37%)
 
- Autoritati publice (37%)
 
- Publicitatea (26%).
 
Consumatorii sunt mai predispusi sa isi incredinteze datele companiilor, cand acestea sunt relevante pentru operatiunile lor. La nivel global, 71% vor avea incredere intr-un furnizor de servicii bancare cand vine vorba de date financiare, dar numai 9% ar avea incredere in comercianti in ce priveste acest tip de informatii. 
 
In mod similar, 47% dintre consumatori si-ar incredinta datele mobile unui furnizor de telecomunicatii, insa doar 8% ar avea incredere in agentiile de publicitate.
 
Consumatorii sunt mai dispusi sa impartaseasca informatii financiare decat datele de pe retelele de socializare sau datele care vizeaza istoricul navigarii pe internet, arata studiul. 
 
72% nu au incredere sa dezvaluie nimanui propriile date de pe retelele de socializare sau cele care vizeaza istoricul cautarii sau navigarii pe internet (68%), iar 81% dintre acestia nu au incredere in reclamele care se bazeaza pe urmarirea comportamentului; doar 41% refuza sa ofere informatiile privind platile oricarui tip de companie.
 
Rezultatele studiului KPMG demonstreaza ca mediul de afaceri se confrunta cu tot mai multi consumatori care detin cunostinte avansate despre date si care doresc sa detina controlul. 
 
67% dintre consumatori sustin ca pot identifica informatiile demne de incredere, iar 30% aleg sa se deconecteze de la tehnologie  cand se simt coplesiti.
 

Consumatorii apreciaza noile tehnologii dar vor valoare din partajarea propriilor date 
 
Studiul mai arata ca 66% dintre consumatori sunt interesati sau foarte interesati de tehnologie. Acest numar creste cand vine vorba despre economiile cu ritm alert de crestere din India (83%) si China (81%). 
 
Consumatorii din aceste tari care experimenteaza o expansiune tehnologica sunt mai predispusi sa cumpere online - in China (59%) si India (54%), in comparatie cu media la nivel global (37%), si sunt mai predispusi sa aiba incredere in companii, cand vine vorba despre incredintarea propriilor date - 91% dintre consumatorii din China si 85% dintre cei din India isi ofera datele catre companii.
 
La nivel global, 51% dintre consumatori sunt ingrijorati de furtul identitatii, 48% de atacurile cibernetice care vizeaza informatiile financiare, medicale sau alte informatii personale din mediul online, 46% de furtul informatiile aferente cardurilor de credit atunci cand fac cumparaturi online, iar 38% de urmarirea neautorizata a propriilor obiceiuri din mediul online de catre companii, autoritati publice sau infractori.
Totodata, 47% sunt mai ingrijorati decat anul trecut si acelasi numar de consumatori mai ingrijorati decat acum cinci ani. 

Citeste si: Cand ar putea fi lansat si cat ar putea costa Galaxy S10
 
Emiratele Arabe Unite (60%) si Brazilia (58%) inregistreaza cele mai ridicate niveluri de ingrijorare, iar Franta (37%), Canada (40%) si Marea Britanie (40%) pe cele mai scazute. 
 
Generatiile mai tinere sunt mai ingrijorate decat cele mai varstnice. 51% din consumatorii generatiei Y sunt mai ingrijorati decat anul trecut, comparativ cu 46% din cei din generatia X si 36% din cei din generatia baby boomers.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x