Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Consumatorii sunt tot mai ingrijorati de riscurile incredintarii datelor personale companiilor


Consumatorii sunt tot mai ingrijorati de riscurile incredintarii datelor personale companiilor
de Vlad Strunescu la 19 Dec. 2018
Consumatorii sunt tot mai ingrijorati de riscurile incredintarii datelor personale companiilor
Tags: date personalevanzare date personalefurt identitatestudii kpmg

Un studiu publicat de KPMG International releva o ingrijorare mai mare din partea consumatorilor, care, desi accepta noile tehnologii, sunt mai constienti de riscurile si beneficiile generate de incredintarea propriilor date companiilor.


Studiul include un sondaj de opinie a 25.000 de consumatori din Marea Britanie, SUA, Emiratele Arabe Unite, Franta, Brazilia, Canada, China si India.
Studiul, publicat de KPMG Global Consumer Insights Program ca  parte din editia 2018 a raportului Me, My Life, My Wallet, arata ca 47% dintre consumatori sunt mai ingrijorati decat anul trecut si acelasi numar de consumatori sunt mai ingrijorati decat acum cinci ani. 
 
In pofida ingrijorarii tot mai crescute si a scandalurilor recente cu privire la datele personale, 75% dintre consumatori inca sunt dispusi sa ofere companiilor informatiile lor.
 
Studiul mai arata ca 24% dintre consumatori nu si-ar comercializa datele. Cu toate acestea, este mai probabil ca generatia millennials (21%) sa isi ofere datele in schimbul imbunatatirii experientei si personalizarii acesteia, fata de generatia baby boomers (5%). 
 
In mod similar, 19% din consumatorii generatiei millenials si-ar oferi datele in schimbul imbunatatirii produselor si serviciilor, in comparatie cu generatia baby boomers: 8%. 
 
Consumatorii mai tineri sunt la fel de ingrijorati si preocupati de fraudarea identitatii, insa este mai probabil ca acestia sa vada beneficiile partajarii datelor personale, arata studiul KPMG.
 
In timp ce majoritatea consumatorilor sunt dispusi sa ofere date companiilor, 51% sunt ingrijorati de furtul identitatii, iar 72% nu au incredere in nimeni, cand vine vorba despre propriile date din retelele de socializare. 
 
Mai mult, cercetari suplimentare evidentiaza ca 42% dintre consumatori si-au actualizat setarile de confidentialitate din retelele de socializare in ultimele 12 luni.
 
Consumatorii sunt tot mai constienti de valoarea propriilor date.  85% vor ca propriile date sa fie protejate de catre companii fara sa fie nevoie sa solicite acest lucru, iar 77% sunt impotriva vanzarii propriilor date. Companiile care respecta aceste reguli ar putea sa se descurce mai bine decat concurenta.
 

Consumatorii au mai multa incredere in companiile din anumite sectoare si partajeaza tipuri diferite de date cu acestea
 
Consumatorii au clasificat sectoarele de activitate in functie de nivelul de incredere, sanatatea fiind pe primul loc si publicitatea pe ultimul loc. Pe primele trei locuri sunt:
 
- Furnizorii de servicii medicale (60%)
 
- Furnizorii de servicii bancare (59%)
 
- Companiile de tehnologie (54%)
 
Pe ultimele trei locuri sunt:
 
- Administrarea averii (37%)
 
- Autoritati publice (37%)
 
- Publicitatea (26%).
 
Consumatorii sunt mai predispusi sa isi incredinteze datele companiilor, cand acestea sunt relevante pentru operatiunile lor. La nivel global, 71% vor avea incredere intr-un furnizor de servicii bancare cand vine vorba de date financiare, dar numai 9% ar avea incredere in comercianti in ce priveste acest tip de informatii. 
 
In mod similar, 47% dintre consumatori si-ar incredinta datele mobile unui furnizor de telecomunicatii, insa doar 8% ar avea incredere in agentiile de publicitate.
 
Consumatorii sunt mai dispusi sa impartaseasca informatii financiare decat datele de pe retelele de socializare sau datele care vizeaza istoricul navigarii pe internet, arata studiul. 
 
72% nu au incredere sa dezvaluie nimanui propriile date de pe retelele de socializare sau cele care vizeaza istoricul cautarii sau navigarii pe internet (68%), iar 81% dintre acestia nu au incredere in reclamele care se bazeaza pe urmarirea comportamentului; doar 41% refuza sa ofere informatiile privind platile oricarui tip de companie.
 
Rezultatele studiului KPMG demonstreaza ca mediul de afaceri se confrunta cu tot mai multi consumatori care detin cunostinte avansate despre date si care doresc sa detina controlul. 
 
67% dintre consumatori sustin ca pot identifica informatiile demne de incredere, iar 30% aleg sa se deconecteze de la tehnologie  cand se simt coplesiti.
 

Consumatorii apreciaza noile tehnologii dar vor valoare din partajarea propriilor date 
 
Studiul mai arata ca 66% dintre consumatori sunt interesati sau foarte interesati de tehnologie. Acest numar creste cand vine vorba despre economiile cu ritm alert de crestere din India (83%) si China (81%). 
 
Consumatorii din aceste tari care experimenteaza o expansiune tehnologica sunt mai predispusi sa cumpere online - in China (59%) si India (54%), in comparatie cu media la nivel global (37%), si sunt mai predispusi sa aiba incredere in companii, cand vine vorba despre incredintarea propriilor date - 91% dintre consumatorii din China si 85% dintre cei din India isi ofera datele catre companii.
 
La nivel global, 51% dintre consumatori sunt ingrijorati de furtul identitatii, 48% de atacurile cibernetice care vizeaza informatiile financiare, medicale sau alte informatii personale din mediul online, 46% de furtul informatiile aferente cardurilor de credit atunci cand fac cumparaturi online, iar 38% de urmarirea neautorizata a propriilor obiceiuri din mediul online de catre companii, autoritati publice sau infractori.
Totodata, 47% sunt mai ingrijorati decat anul trecut si acelasi numar de consumatori mai ingrijorati decat acum cinci ani. 
Emiratele Arabe Unite (60%) si Brazilia (58%) inregistreaza cele mai ridicate niveluri de ingrijorare, iar Franta (37%), Canada (40%) si Marea Britanie (40%) pe cele mai scazute. 
 
Generatiile mai tinere sunt mai ingrijorate decat cele mai varstnice. 51% din consumatorii generatiei Y sunt mai ingrijorati decat anul trecut, comparativ cu 46% din cei din generatia X si 36% din cei din generatia baby boomers.

Jurnalist Manager.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Cele mai bune date financiare despre noul tau partener de afaceri

Cele mai bune date financiare despre noul tau partener de afaceri
Parcurgem o perioada de incertitudine economica, in care o criza sanitara a schimbat radical peisajul de afaceri in foarte scurt timp. Afaceri solide, cu clienti numerosi si multumiti de calitatea serviciilor sau a produselor lor, se regasesc in postura de a cauta solutii pentru a rezista pe piata....
today02 Iul. 2020

Cenzura fara precedent a marilor companii asupra continutului de pe Facebook

Cenzura fara precedent a marilor companii asupra continutului de pe Facebook
Cu bunele si mai putin bunele lui, Facebook este mult mai mult decat o platforma de "socializare". In timp, Facebook a devenit o tribuna unde oricine isi poate spune parerea despre orice. In spatele platformei, o armata de oameni au grija sa blocheze sau sa stearga postarile cu un...
today02 Iul. 2020

OMS se asteapta si la al doilea val de COVID, la fel ca la gripa spaniola: Acea gripa a ucis 50 de milioane...

OMS se asteapta si la al doilea val de COVID, la fel ca la gripa spaniola: Acea gripa a ucis 50 de milioane in timpul celui de-al doilea val
Organizatia Mondiala a Sanatatii e de parere ca va urma si un al doilea val pandemic de coronavirus, la fel ca in cazul gripei spaniole, care se face responsabila de cea mai agresiva pandemie a ultimilor 100 de ani.  Ranieri Guerra, director adjunct la Organizatia Mondiala a Sanatatii...
today02 Iul. 2020

Aproape jumatate dintre romani si-au redus cheltuielile cat au stat in izolare, iar 31% au economisit mai mult

Aproape jumatate dintre romani si-au redus cheltuielile cat au stat in izolare, iar 31% au economisit mai mult
Un studiu realizat de ING arata ca impactul masurilor restrictive impuse din cauza pandemiei s-a resimtit in comportamentul financiar si in ceea ce priveste gestionarea cheltuielilor si obiceiurile de economisire. Potrivit studiului, 46% dintre romani au cheltuit mai putini bani cat timp a...
today02 Iul. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Ce-i lipseste transportului in comun din Bucuresti? Tichii de margaritar, uniforme, cravate, esarfe

Cu ani in urma, Tarom se mandrea ca personalul sau poarta uniforme create de Catalin Botezatu. Asa, si? Dupa nici nu se mai stie cati directori, o incercare esuata de listare la BVB si un deceniu de pierderi uriase, inregistrate cu mult timp inainte ca pandemia sa-i tina avioanele la sol, compania este salvata la nesfarsit de platitorii de taxe si impozite. Si asta indiferent ca, la putere sunt... socialistii, cum ii place domnului ministru Florin Citu sa le spuna, sau liberalii, cum le place lor insisi sa-si spuna.  Citeste si: Atentie! Nu se stie cand se deschid usile metroului din Drumul Taberei Acum, o fosta regie autonoma -...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Pregatiti pentru orice?

Pana in 2020, reperul de cadere al economiei mondiale era criza inceputa in anul 1929 cu marele crah financiar, martea neagra, 29 octombrie, care, ulterior, a generat "The Great Depression", Marea criza financiara din anii ’30 ai secolului trecut. Din pacate, ce putem numi fara retinere "anul coronavirusului" - poate chiar... anii coronavirusului - are mare probabilitate sa depaseasca, de departe, efectele celei mai rele crize pe timp de pace. Citeste si: Pandemia usuca buzunarele statului: deficit bugetar de aproape 39 de miliarde de lei, la cinci luni, reprezentand 3,59% din PIB   Faptul a...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016