11 sfaturi pentru angajatii care vor sa-si depaseasca temerile la locul de munca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
11 sfaturi pentru angajatii care vor sa-si depaseasca temerile la locul de munca 11 sfaturi pentru angajatii care vor sa-si depaseasca temerile la locul de munca
de Manager.ro la 10 Apr. 2013
Urmareste-ne pe Google News
sfaturiangajatilocuri de muncafricamuncaafaceri

Cei mai multi dintre noi isi doresc, probabil, o schimbare la locul de munca; cu toate acestea, suntem ingroziti de momentul in care aceasta ar putea surveni. Schimbarea este insa inevitabila (si necesara pentru afacerile care vor sa supravietuiasca sau sa creasca), astfel incat trebuie sa ne depasim temerile. Iata 11 sfaturi pentru angajatii (si sefii) care vor sa isi depaseasca frica la locul de munca.

1. Recunoaste schimbarea

Cel mai important aspect este sa recunosti schimbarea. Accepta schimbarea si de aici incolo lucrurile vor merge struna.

2. Recunoaste-ti temerile

Cand te temi de schimbare, scrie motivatia pe hartie, astfel incat sa poti analiza situatia intr-un mod cat mai obiectiv. Analizeaza fiecare aspect al problemei si gandeste-te cum ar fi daca ai reusi sa iti depasesti anxietatea. In momentul in care dispui de un plan de rezerva, vei fi mai linistit.

3. Accepta-ti sentimentele, nu te lupta cu ele si cauta sustinerea celor din jur

Cand treci printr-o schimbare, este normal sa te simti nefiresc. Fie ca vorbim despre demisia unui coleg, pierderea unui proiect, a prestigiului sau simpla rutina profesionala, consecintele sunt aceleasi. S-ar putea sa te confrunti cu multe elemente ale fricii. Accepta-ti sentimentele asa cum vin, nu te impotrivi, vorbeste cu colegii, cu seful, cu partenerul de viata, tine minte ca nu esti singur pe Planeta Pamant.

4. Momentul tau de "teama"

Ingrijorarea afecteaza productivitatea, starea de spirit si moralul angajatilor - nu lasa frica sa se cuibareasca in fiecare aspect al vietii tale. Daca te temi de schimbare, stabileste un moment al zilei, bine definit, in care sa te concentrezi asupra acestor ingrijorari - de preferat in afara programului de munca. Foloseste timpul pentru a-ti invinge temerile.

5. Comunica

Comunicare, comunicare, comunicare...urmata de si mai multa comunicare. Comunicarea nu poate fi ignorata. Liderii si angajatii trebuie sa realizeze schimbarea cu ajutorul comunicarii. Orice lipsa a ei alimenteaza barfele si zvonurile. Daca angajatii discuta cu sefii si colegii despre temerile lor, atunci acestea pot fi rezolvate.

6. Ramai optimist

Teama poate sa vina dupa ce ti-ai imaginat un scenariu ingrozitor, poate chiar apocaliptic despre viitor. Cu alte cuvinte, anxietatea si temerile rezultate sunt rodul gandirii tale. Gandeste-te la trecut, cand ai fost nevoit sa infrunti schimbarea. Cum te-ai descurcat? Ai avut rabdare? Curaj? Ambitie?

7. Fii flexibil

Fii flexibil si disponibil, nu fugi de responsabilitatile tale, rezultate in urma schimbarii din companie. Gandeste-te la noile provocari si oportunitatea de a-ti depasi asteptarile. Schimbarea trebuie abordata cu atitudinea unui "scolar", care vrea sa invete mai multe lucruri. Chiar daca nu esti un fan al schimbarii, daca ramai flexibil, oamenii vor vrea sa lucreze cu tine, sa te ajute in decursul tranzitiei. Daca te impotrivesti sistemului, n-o sa-ti mai fie nimeni alaturi.

8. Implica-te in schimbare

Daca te temi de noul plan de transformare, nu-ti ramane decat sa te implici total in realizarea lui. Daca nu exista o echipa, propune-o tu. Daca vei contribui la schimbare, o sa intelegi rationamentul si nu vei mai avea de ce sa te temi.

9. Diminueaza stresul

Poti reduce stresul prin meditatie. Iti trebuie cateva minute in fiecare zi, la locul de munca. Daca nu ai un birou numai al tau, mediteaza in masina sau in baie, lasa tensiunea deoparte; alege orice loc in care vei fi singur. Meditatia te ajuta sa te calmezi, sa te relaxezi, sa iti regasesti linistea. Se recomanda practicarea meditatiei dimineata si seara, ori de cate ori anxietatea incepe sa te domine.

10. Majoreaza-ti valoarea

Gandeste-te la valoarea ta, in cadrul acelei companii, munceste mai mult, pentru a-ti majora importanta. Angajatii valorosi trec usor peste schimbari, gandindu-se ca va fi si mai bine decat inainte.

11. Continua sa muncesti

Uneori, ai nevoie de timp, pentru a asimila intrutotul sarcinile de serviciu. Munceste mult. Munceste eficient. Munca iti va furniza sentimentul acelui obiectiv implinit, al realizarilor profesionale si iti va tine moralul sus, in timpul reorganizarii; si sa nu uitam ca esti platit pentru a munci, nu pentru a te lasa prada temerilor profesionale.

Ultimele NOUTATI

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?
Companii

Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?

today13 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Daca un salariat munceste dupa program nu inseamna neaparat ca efectueaza ore suplimentare!
Companii

Ghidul angajatorului. Daca un salariat munceste dupa program nu inseamna neaparat ca efectueaza ore suplimentare!

today12 Iun. 2025
Cum ne schimba retelele sociale creierul si comportamentul: intre dependenta, validare si manipulare digitala
Social Media

Cum ne schimba retelele sociale creierul si comportamentul: intre dependenta, validare si manipulare digitala

today12 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x