Ofiterii de fericire si bunastarea angajatilor
loc de muncajobmotivare angajati
Profitul companiei creste daca angajatii sai sunt suficient de fericiti la locul de munca.
Din ce in ce mai multe companii au inteles ca profiturile lor depind de bunastarea angajatilor, sustinuta in timp si supravegheata de specialisti. Fericirea trebuie sa nu mai fie o stare de moment, de “traieste-ti clipa”, ci ceva durabil. S-a creat chiar functia de “ofiter de fericire”, in cadrul Departamentului de Resurse Umane. Iata cateva sfaturi pe care le-am aflat din materialul “Bien etre en entrprise :7 idees pour ameliorer le quotidien des employees”, Huffington Post, ed.fr, 05.10.2016.
1) Identifica starea de “burn-out” - sentimentul de epuizare profesionala – inainte de a fi prea tarziu. In multe tari se da o batalie intre sindicate si patronat pentru ca “burn-out-ul” sa fie recunoscut ca boala profesionala. Este greu de detectat. De multe ori este o greseala de strategie, in loc sa fie provocata de o suprasarcina. Exista, de exemplu, angajati care vor sa dovedeasca cat de multe lucruri pot face si clacheaza. Este vorba si despre o problema de dotare si calitati dobandite.
La un moment dat Mihail Sadoveanu a participat la un concurs de reportaje scrise pe marginea unei excursii cu pluta pe Olt. Participau vreo 20 de scriitori si toti voiau sa dovedeasca ca sunt mai buni ca Sadoveanu. Stateau pe pluta si-si luau notite. Aproape nu mai dormeau (4 zile si 4 nopti). Sadoveanu dadea la peste si, din cand in cand, mai privea si in jur. Dormea ca un prunc si manca precum Gargantua. Cine credeti ca a castigat concursul ?
2) Izolarea in open-space-spatiul deschis- prin “zgomotul roz”. Este un zgomot de fond , constant ca intensitate si monoton.Produce o buna izolare in spatiul deschis . A fost implementat pe baza unor studii stiintifice.
3) Sondeaza in timp real moralul angajatilor. Se foloseste un concept -BLB (Bonheur Local Brut)- fericirea locala bruta. La sfarsitul zilei angajatii raspund pe mail la o singura intrebare: “A fost o zi buna din punct de vedere profesional?”. Daca se acumuleaza prea multe mailuri negative de la o persoana sau de la un grup de persoane se face o analiza.
4) Incurajarea muncii de acasa. S-a stabilit ca la un parcurs de peste 16 kilometri pana la serviciu apare hipertensiunea arteriala si la peste 24 kilometri apare obezitatea. In plus lipsa stresului prin lucrul de acasa induce o stare psihofiziologica buna angajatului.
5) Prevenirea tulburarilor musculo-scheletice (TMS). Au aparut o serie de aparate care te avertizeaza daca ai o pozitie vicioasa la locul de munca : Posture Screen, iPosture.
6) Organizarea de concursuri de bunastare la servicu. Aceasta sarcina este delegata unor centre de consulatnta externe. Se organizeaza programe de exercitii fizice personalizate, de excursii, sfaturi culinare personalizate. Este o moda foarte prizata in Statele Unite ale Americii.
Sper ca si la noi sa apara astfel de ofiteri de fericire. Si sa-i inlocuiasca pe altii.
Foto: pexels.com