Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum poti combate efectele stresului de la birou


Cum poti combate efectele stresului de la birou
de Manager.ro la 02 Mar. 2020
Cum poti combate efectele stresului de la birou
Tags: stresloc de muncafactori

In zilele noastre, stresul de la locul de munca afecteaza peste 65% dintre angajati, la nivel global, iar 10% dintre acestia spun ca stresul a avut un impact negativ major asupra vietii lor. Pe termen lung, stresul poate fi principala cauza a sindromului burnout, acea epuizare fizica si mentala cronica, dar si a depresiei sau anxietatii.

Cu cat suntem mai expusi la stres, pentru o perioada mai lunga de timp, cu atat poate fi mai dificil sa ii combatem efectele si sa ne recapatam starea de bine. Principala problema este ca stresul nu cedeaza odata ce am ajuns acasa, asa ca efectele sale se fac resimtite in toate aspectele vietii. De aceea, pentru a-l combate, este important sa intelegem de ce apare, care este impactul pe care il are asupra organismului si care sunt tratamentele care dau cele mai bune rezultate.

 

Principalele surse ale stresului de la locul de munca

Exista mai multi factori care pot declansa starile de stres la birou:

  • Salariul mic
  • Veniturile fluctuante
  • Volumul prea mare de munca
  • Lipsa oportunitatilor de promovare
  • Atmosfera toxica din birou
  • Lipsa puterii de decizie
  • Conflictele cu colegii sau cu managerii
  • Lipsa sigurantei locului de munca
  • Sarcini de lucru plictisitoare, care nu stimuleaza creativitatea

 

Un job stresant nu va avea efecte doar asupra starii noastre emotionale, ci are un impact si asupra organismului. Durerile de cap, problemele gastrointestinale, insomnia, dificultatea de concentrare, tulburarile de alimentatie sau schimbarile bruste de comportament sunt deseori simptome cauzate de stres. In plus, stresul cronic poate duce la cresterea tensiunii arteriale si la slabirea sistemului imunitar, depresie, anxietate, obezitate si chiar la probleme cardiace.

 

Cum pot fi combatute efectele stresului la serviciu

Stresul ne poate afecta inclusiv relatiile cu cei apropiati (familie, prieteni sau partener de cuplu), iar acest lucru, cumulat cu efectele asupra organismului si starii de bine, duc la o scadere a calitatii vietii. De aceea, este esential sa luam masuri de combatere a stresului, care sa ne ajute sa ne recuperam, sa ne amelioreze simptomele si sa ne readuca pe linia de plutire. Iata ce poti face:

 

Identifica factorii de stres

Tine un jurnal timp de una sau doua saptamani, in care sa notezi detaliile legate de fiecare situatie care te-a facut sa resimti din plin o senzatie de stres. Noteaza-ti inclusiv raspunsul la stres: cum te-ai simtit, ce ai spus, ce ai facut, detalii despre mediul in care s-a petrecut totul, despre persoanele implicate. La fel de importanta este si reactia ta la stres. Unele persoane prefera sa ia o pauza mai lunga pentru a se reculege, altele recurg la mancare de confort (dulciuri, fast-food etc.), unii plang, altii ridica tonul la colegi.

 

Trecerea in revista a tuturor acestor detalii iti va da o imagine de ansamblu asupra factorilor declansatori ai stresului si asupra reactiilor tale. Cu cat constientizezi mai rapid sursa principala a starilor de stres, cu atat iti poti da seama mai bine ce masuri sa iei sau ce situatii sa eviti pe viitor.

 

Cere ajutorul unui terapeut

Atunci cand simti ca nu mai faci fata cerintelor jobului si ca stresul a inceput deja sa iti afecteze intreaga viata, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa ceri ajutor. Terapia poate fi cea mai eficienta solutie pentru a te redresa, a-ti schimba obiceiurile nesanatoase si a-ti recupera energia si starea de bine. In plus, un terapeut bun te poate invata anumite tehnici sau strategii pe care sa le aplici atunci cand te confrunti cu anxietatea, astfel incat sa reusesti sa te calmezi mai usor si sa te relaxezi.

 

Stabileste cateva limite

Traim intr-o lume digitala, ceea ce inseamna ca suntem conectati 24 de ore din 24 si rareori lasam telefonul din mana. In aceste conditii, poate fi usor sa resimti presiunea de a fi disponibil colegilor sau sefilor chiar si in afara orelor de program. Tocmai de aceea, este important sa stabilesti cateva reguli si limite pentru cum iti petreci timpul liber. Spre exemplu, impune-ti regula de a nu mai citi emailurile de serviciu seara, acasa, de a nu raspunde la telefon atunci cand esti la masa sau de a nu lucra pana seara in timpul weekendului. Cu cat iti aloci mai mult timp pentru a-ti reincarca bateriile si pentru a te bucura de timpul tau liber, cu atat efectele stresului asupra ta se vor reduce.

 

Nu uita sa faci miscare

Sportul este unul dintre cele mai bune antidoturi contra stresului, pentru ca te ajuta sa te descarci de energie negativa, de frustrari si de nemultumiri, sa adormi mai usor si sa te odihnesti mai bine, dar si sa eliberezi in corp hormoni ai fericirii, care te ajuta sa te relaxezi. Orice forma de activitate fizica poate fi benefica pentru combaterea stresului. Chiar si o plimbare de o jumatate de ora se poate dovedi salvatoare, atunci cand te lupti cu insomnia sau cand resimti anxietatea legata de jobul tau.





Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016