Acte necesare pentru eliberarea buletinului in 2020

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Acte necesare pentru eliberarea buletinului in 2020
Acte necesare pentru eliberarea buletinului in 2019
de Isabela Grindei la 15 Mai. 2018
Urmareste-ne pe Google News
eliberare buletinacte schimbare buletinacte necesare buletinacte buletin 2020eliberare buletin 2020buletin urgenta 2020

Buletinul este cel mai important document pe care trebuie sa il detina orice persoana fizica, pentru a putea fi legitimata. Acesta reprezinta dovada ca esti cetatean al unui stat, ca ai un domiciliu stabil si ca detii un cod numeric personal fara care nu este posibila integrarea intr-o societate. Fie ca ai implinit de curand 14 ani, fie ca au trecut cativa ani de cand ai buletin, trebuie sa faci demersurile de a obtine acest document, respectic de a te asigura ca acesta este inca in termenul de valabilitate. Pentru a face acest lucru, trebuie sa te adresezi institutiilor statului, cu lista de documente prezentate in materialul de mai jos. Astfel, vei scapa de cozile si drumurile care ti-ar da multe batai de cap.

Procedurile legate de eliberarea unui buletin sunt demarate din patru motive: implinirea varstei de 14 ani, pierderea documentului, expirarea sa, sau schimbarea datelor personale. Vom analiza pe rand fiecare ipoteza, si va vom pune la dispozitiile informatiile necesare si pasii pe care trebuie sa ii urmati, daca va regasiti intr-una dintre cele trei situatii.

In cazul in care se doreste eliberarea de buletin pentru un minor care a implinit varsa de 14 ani, procedura se desfasoara in felul urmator:
 
La implinirea varstei de 14 ani, minorul se prezinta la ghiseul serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor, insotit de unul dintre parinti sau, dupa caz, de reprezentantul sau legal, de persoana desemnata din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenta sociala sau de persoana careia i-a fost incredintat in plasament.


Conform legii, persoanele interesate trebuie sa solicite eliberarea buletinului in termen de 15 zile calendaristice, de la implinirea varstei de 14 ani a minorului in cauza.

In fiecare judet exista Directia Generala de Evidenta Persoanelor, institutie care raspunde de eliberarea documentelor de identitate. Aici se fac toate procedurile necesare obtinerii unui buletin.

Acte necesare eliberare buletin la implinirea varstei de 14 ani:

- cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnata atat de minor, cat si de parinte/reprezentantul legal;
- certificatul de nastere, original si copie;
- actul de identitate al unuia dintre parinti sau al reprezentantului legal;
- documentul cu care parintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
- certificatul de casatorie al parintilor sau, dupa caz, certificatul/hotararea de divort in cazul in care parintii sunt divortati, original si copie;
- chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.

Tariful actului de identitate este in valoare de 7 lei si se plateste in numerar, la sediul directiei de evidenta populatiei (pe baza de chitanta) sau la directia taxe si impozite din cadrul primariei. De la 1 februarie 2017, nu mai este necesar si timbrul fiscal (taxa extrajudiciara de timbru) in valoare de 5 lei.


Citeste si Documente necesare pentru eliberarea pasaportului

In cazul in care detineti un buletin al carui termen de valabilitate nu mai este de actualitate, procedura se desfasoara astfel:


Daca detineti un buletin expirat, trebuie sa solicitati serviciului de evidenta a persoanelor eliberarea unei noi carti de identitate, cu cel mult 180 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a cartii de identitate, dar nu mai putin de 15 zile.

Solicitarea poate fi efectuata fie de posesorul actului de identitate, fie de persoana care il reprezinta in mod legal, atunci cand este vorba de cazuri speciale.

Intreaga procedura se desfasoara la Directia Generala pentru Evidenta Persoanelor din judetul unde aveti declarat domiciliul.

Acte necesare pentru schimbarea buletinului expirat:

- cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- actul de identitate si cartea de alegator, dupa caz;
- certificatul de nastere si certificatul de casatorie, dupa caz, original si copie;
- certificatul/hotararea de divort, dupa caz, original si copie;
- certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
- certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, original si copie;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta,  original si copie;
- chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate.
 
 In cazul modificarii numelui si/sau prenumelui titularului, prenumelui parintilor, a datei ori a locului de nastere, precum si in situatia schimbarii sexului, se prezinta si hotararea judecatoreasca sau, dupa caz, actul administrativ in baza caruia s-au modificat datele de stare civila.

Tariful de eliberare a actului de identitate este stabilit tot la valoarea de 7 lei, iar timbrul fiscal nu mai este necesar nici în acest caz.

In cazul in care doriti eliberarea unui nou act de identitate, din cauza ca v-a fost furat, trebuie sa urmati urmatorii pasi:


In cazul in care v-a fost furat buletinul, trebuie sa declarati obligatoriu in termen de 15 zile la politie si sa depuneti o cerere pentru eliberarea unui act de identitate nou. Cererea se face pe raza localitatii unde aveti domiciliul, la unul dintre ghiseele serviciului public din cadrul Directiei Generale pentru Evidenta Populatiei.

Pentru eliberare buletin nou trebuie sa asteptati 30 de zile. Aceasta perioada se poate prelungi doar in cazul in care seful serviciului public comunitar doreste acest lucru.

In cazul in care nu aveti un domiciuliu stabil este absolut necesar sa vina proprietarul imobilului in care locuiti, insotit de un act de identitate in original si sa semneze o declaratie. In cazul in care nu se afla in tara, declaratia acestuia poate fi scrisa la un notar.

Daca vreti sa va schimbati datele, precum numele sau domiciliu, trebuia sa inaintati o cerere in acest sens, la serviciul public de evidenta a persoanelor din localitatea de domiciuliu.

Nici in acest caz nu mai este necesar timbrul fiscal, de la 1 februarie 2017, tot asa cum nu mai este necesara declararea actului ca pierdut intr-un ziar sau la Monitorul Oficial. Tariful de eliberare a documentului este de 7 lei.

Acte necesare in cazul in care vi s-a furat buletinul:


-cerere tip pe care o poti ridica direct de la ghiseu
-un document original si copie prin care sa faci dovada domiciliului
-certificat de nastere, original si copie;
-unde este cazul, certificat de casatorie sau certificat de divort, in original si copie
-unde este cazul, cerficat de deces al sotiei/sotului in original si copie a acestuia
-daca este cazul, dovada ca ai reclamat furtul, eliberata de unitatea de politie
-chitanta care dovedeste ca a fost platita taxa de eliberare a buletinului
-timbru fiscal sau chitanta ce dovedeste ca a fost achitata contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru
-un document emis de o institutie sau autoritate publica care sa contina o poza recenta, in original si copie

In situatia in care doriti sa va schimbati buletinul pentru a-l actualiza la noile date personale, trebuie sa urmati procedura:


Actele necesare in cazul in care ti-ai schimbat datele personale sunt aceleasi ca in cazul in care ti ar fi fost furat buletinul, mai putin, dovada eliberata de la politie.

Asadar, trebuie sa inaintati o solicitare catre Directia Generala pentru Evidenta Populatiei din localitatea dumneavoastra de domiciliu, in care sa solicitati eliberarea unui nou document, in raport cu noile date personale. De exemplu, aceasta procedura este demarata de persoanele al caror nume de familie s-a schimbat, dupa casatorie.

Este important sa stiti ca nu trebuie sa depasiti termenul de 15 zile pentru a solicita un nou act de identitate. Altfel, sunteti pasibil de o amenda, cuprinsa in acest moment intre 40 si 80 lei. Daca solicitati un nou act de identitate in termen de 15 zile, veti achita doar 7 lei.
 

Pentru schimbarea actului de identitate cu ocazia modificarii ori schimbarii numelui:
 

actul de identitate, aflat in posesie, plus vechea carte de alegator
certificatul de nastere (original si fotocopie)
documentul care atesta modificarea /schimbarea numelui, constand in act administrativ/ sentinta civila, definitiva si irevocabila (original si fotocopie)
DUPA CAZ, in functie de situatia in care va aflati:
certificat de casatorie  (original si fotocopie)
sentinta de divort definitiva si irevocabila/ certificat de divort - inclusiv Conventia intre soti cu privire la minori (original si fotocopie)
certificat de deces al sotului/sotiei,  (original si fotocopie)
certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani  (original si fotocopie)
actul prin care se face dovada spatiului in care locuiesti (vezi care sunt acestea)(copie si original).
chiar daca esti major, in cazul in care domiciliul din cartea de identitate va fi cel al parintilor, va fi nevoie sa fi insotit de unul dintre ei.
daca domiciliul este al unei alte persoane (prin luare in spatiu), va trebui sa fii insotit de proprietarul domiciliului.
exista si posibilitatea ca proprietarul domiciliului sa nu fie prezent si sa fie suficienta o declaratie a acestuia de luare in spatiu plus actul de proprietate, care poate fi data in fata politistului de siguranta publica, a notarului public ori a functionarului misiunii diplomatice sau oficiului consular al Romaniei
Chitanta reprezentand contravaloarea:
cartii de identitate (7 lei);
cartii de identitate provizorii (1 leu);

Exista si posibilitatea eliberarii unei carti de identitate provizorii, in cazul in care nu aveti documentele necesare sau aveti domiciliul in strainatate si resedinta in Romania.

Aceasta are termen de valabilitate un an, si se obtine tot prin Directia Generala pentru Evidenta Populatiei din judetul in care aveti declarati domiciliul.

Consulta acum Codul Administrativ al Romaniei 2018, Legea 53/2003 si descarca gratuit Raportul Special. >>>

 

Online Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cati km mai poti sa mergi cu masina dupa ce ti se aprinde martorul de bord pentru combustibil
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cati km mai poti sa mergi cu masina dupa ce ti se aprinde martorul de bord pentru combustibil

today19 Mar. 2024
4 din 10 bugetari din Romania spun ca merita salarii de cel putin 1.500 de euro
Companii

4 din 10 bugetari din Romania spun ca merita salarii de cel putin 1.500 de euro

today19 Mar. 2024
Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?
Companii

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?

today19 Mar. 2024
Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency
Comunicate

Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency

today19 Mar. 2024
S-a dat legea care te poate lasa fara pensie: cine e in pericol sa ramana pe dinafara
Economie

S-a dat legea care te poate lasa fara pensie: cine e in pericol sa ramana pe dinafara

today19 Mar. 2024
Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Financiar-Bancar

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii

today19 Mar. 2024
Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e  si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori

today19 Mar. 2024
In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari
Economie

In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari

today19 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?
Companii

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?

today19 Mar. 2024
Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency
Comunicate

Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency

today19 Mar. 2024
S-a dat legea care te poate lasa fara pensie: cine e in pericol sa ramana pe dinafara
Economie

S-a dat legea care te poate lasa fara pensie: cine e in pericol sa ramana pe dinafara

today19 Mar. 2024
Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Financiar-Bancar

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii

today19 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x