Chinezii nu mai deschid poarta Europei pe la Constanta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Chinezii nu mai deschid poarta Europei pe la Constanta Chinezii nu mai deschid poarta Europei pe la Constanta
de Alin Segarceanu la 11 Aug. 2016
Urmareste-ne pe Google News
Parca a fost acum un veac "marele forum" economic dintre China si Europa de Est, eveniment major, desfasurat chiar in Romania. Si, ca orice tara gazda, si Romania anunta atunci, cu fanfaronada de rigoare, atragerea unor investitii uriase ale Beijingului pe plaiurile mioritice.

Numai ca nu a mai miscat nimic. Si nici macar un dolar in plus nu au mai bagat chinezii in tara noastra, desi s-au semnat tot felul de intentii de colaborari. Insa, de departe, cea mai mare propunere a Guvernului Chinei a fost cea de a investi major in Portul Constanta. Port care, desi este considerat drept cea mai mare poarta de intrare in Europa, nu reuseste inca sa iasa din “fantasmele trecutului”.

Pentru ca, da, compania de stat care administreaza portul este una pe profit, dar specialistii considera ca pur si simplu ne batem joc de acest “dar dumnezeiesc”. Lucru pe deplin adevarat, daca este sa ne uitam doar la balanta economica a Portului Rotterdam. Acolo unde, ce-i drept, s-au bagat miliarde bune de euro in retehnologizare si computerizare.

Drept urmare, satui sa astepte vreun raspuns, fie el si unul evaziv, din partea autoritatilor de la Bucuresti,chinezii au miscat si au batut la alta poarta pentru a-si putea plasa “pe cont propriu” uriasul volum de marfa exportat anual in Uniunea Europeana. Asa ca s-au reorientat rapid catre portul grecesc Pireu, pe care pur si simplu l-au achizitionat.


 Astfel, grupul chinez de transport maritim Cosco a preluat pachetul majoritar de actiuni al celui mai mare port din Grecia. Iar sumele vehiculate in contract vorbesc de la sine despre insemnatatea tranzactiei. Deocamdata, chinezii au achitat deja 280,5 milioane de euro pentru 51% din actiuni. Si s-au angajat sa mai plateasca inca 88 milioane de euro, pentru un pachet suplimentar reprezentand inca 16% din actiuni. Insa ceea ce este mai important este faptul ca doar intr-o prima faza Cosco Shipping va finaliza investitii directe de nu mai putin de 300 milioane de euro, grupul chinez avand in plan, apoi, o investitie de inca 200 milioane de euro in modernizarea Portului Pireu.

Iar in tot acest timp, la Portul Constanta timpul pare sa se fi oprit pe loc, investitiile asigurand doar un ritm normal de lucru, ci in niciun caz modernizarea radical a acestui atat de important obiectiv economic. Si vestea cea mai proasta este ca, desigur, chinezii vor prefer de acum inainte sa-si aduca marfa in “portul lor”, mai ales ca, sa nu uitam, si Grecia este membra a Uniunii Europene, nu doar noi…
 
Contributor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x