FACEBOOK a facut experimente pe noi
facebookexperimentemark zuckerbergutilizatoricobaistudii
In cadrul unui experiment pe care l-a realizat la inceputul acestui an, Facebook a "injectat" continut negativ in fluxul paginilor unui numar de 700.000 utilizatori, pentru a vedea daca acestia vor raspunde cu aceeasi moneda, scrie venturebeat.com.
Cercetatorii considera ca experimentul a functionat. Astfel, utilizatorii au generat o adevarata "contagiune".
Reversul medaliei a fost insa la fel de evident. Facebook s-a jucat cu "sentimentele" utilizatorilor, in ciuda faptului ca acestia detin "painea si cutitul", in contextul veniturilor lui Zuckerberg.
Expunerea utilizatorilor la reclamele partenerilor Facebook este singura afacere reala a retelei de socializare.
Facebook a realizat asemenea experimente si nu se teme sa prezinte rezultatele in mod public. Documentul a fost publicat de PNAS (Proceedings of the National Academy of Sciences).
"Cand expresiile optimiste au fost diminuate, oamenii au generat mai putine mesaje pozitive si mai multe negative; cand expresiile negative au fost reduse, s-a constatat un revers al medaliei. Aceste rezultate arata ca starea unor utilizatori de Facebook influenteaza modul in care se simt ceilalti "subiecti", rezultand un efect de "contagiune", se arata in cercetarea citata.
Studiul a fost condus de expertul in date al Facebook, Adam Kramer. Esantionul sau a fost format din "500 milioane de utilizatori", dupa cum precizeaza chiar pagina savantului de pe site-ul APA (American Psychological Association).
Documentul sustine ca utilizatorii si-au dat ACORDUL TACIT pentru a fi "folositi" in cadrul studiilor atunci cand s-au inscris pe FACEBOOK si au acceptat DUP-ul (Data Use Policy).
Alte studii arata ca Facebook ii determina pe tineri sa fie mai deprimati, mai frustrati. De asemenea, Facebook "le injecteaza" utilizatorilor sentimentul invidiei, sustin expertii de la Humboldt University.
Care este scopul acestui studiu? De ce a fost demarat? Are un rol stiintific sau suntem cobaii Facebook?
Aceste intrebari stau pe buzele jurnalistilor si utilizatorilor de Facebook. Facebook este cea mai mare retea sociala din lume, cu 1,15 miliarde utilizatori activi in fiecare luna. Gigantul a fost infiintat de Mark ZUCKERBERG in februarie 2004.