Scandal sau o mare realizare stiintifica? S-au nascut primii copii modificati genetic

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Lucian Vasilescu la 27 Nov. 2018
stiintatehnologiemedicina avansatathe guardianpresa internationala

Conform publicatiei britanice "The Guardian", un om de stiinta chinez a afirmat luni, 26 noiembrie, ca a "creat" primii bebelusi modificati genetic cu ajutorul unei tehnici speciale, numite CRISPR-Cas9.

Tehnica de modificare genetica a fost pusa la punct de He Jianku, profesor asociat la Southern University of Science and Technology din Shenzhen, dupa 30 de ani de cercetari in domeniu.

In principiu, este vorba de utilizarea unor "foarfeci genetice" cu ajutorul carora se poate decupa o anumita secventa de ADN, care este apoi inlociuta cu alta.

He Jianku a incarcat pe YouTube cinci filmulete in care isi prezenta realizarea: nasterea, acum cateva saptamani, a doi gemeni al caror ADN a fost astfel modificat incat acestia sa fie imuni la virusul HIV, asta in conditiile in care tatal copiilor este seropozitiv.

Cercetatorul chinez urma sa prezinte rezultatele interventiei sale la Hong Kong, unde a inceput o conferinta internationala dedicata studiului genomului uman.

Conducerea University of Science and Technology din Shenzhen a reactionat si a dat publicitatii un comunicat prin care afirma ca nu a fost niciodata la curent cu cercetarile lui He Jianku, care figureaza ca fiind in concediu fara plata din luna februarie a.c. Universitatea a mai afirmat ca demersul omului de stiinta reprezinta "o violare grava a valorilor si normelor sale".

Profesorul de origine romana, nascut in Australia, Julian Savulescu, directorul Centrului de etica aplicata al universitatii Oxford, a declarat ca, in cazul in care informatia privitoare la nasterea gemenilor modificati genetic este adevarata, acest lucru reprezinta "o monstruozitate etica si morala".

De altfel, mai multi membri marcanti ai comunitatii stiintifice internationale au condamnat vehement experimentul lui He Jianku.

Intr-una dintre interventiile sale postate pe YouTube, omul de stiinta chinez afirma: "inteleg ca cercetarile mele vor naste controverse, dar ma gandesc ca oamenii si familiile au nevoie si pot beneficia de pe urma acestei tehnologii. Sunt gata sa-mi asum toate criticile."

Principala teama legata de aplicarea tehnicii CRISPR-Cas9 rezida in faptul ca, in lipsa unui control strict, cu ajutorul acesteia s-ar putea modifica performantele fizice si intelectuale ale oamenilor, chiar inainte ca acestia sa se fi nascut, si ca modificarile astfel induse se vor transmite, genetic, generatiilor urmatoare.

Altfel spus, un "brici in mana maimutei".

Sursa foto: maxpixel.net

Ultimele NOUTATI

Reuters: Rusia aduce PROVIZII de SANGE si alte materiale medicale de urgenta, la granita cu Ucraina
Extern

Rusia pare sa alimenteze efortul pregatirilor militare la granita cu Ucraina. Autoritatile de la Moscova au trimis acolo rezerve de sange, dar si alte materiale medicale de stricta necesitate, in...
today28 Ian. 2022
Guvernul ne linisteste: daca va fi nevoie, va interveni asupra facturilor si la primavara. Ministrul Muncii: Facturile au creat un mare deranj
Ultimele stiri economice

In contextul in care tocmai au adoptat masuri asupra pietelor de energie, cu aplicabilitate limitata, pana pe 31 martie, guvernantii ne promit ca nu ne vor lasa de izbeliste nici la primavara si...
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Romanii muncesc, dar au ghinionul ca s-au nascut in tara gresita: avem printre cele MAI MICI salarii MINIME din UE
Economie

Cum gandesc marii intreprinzatori ai lumii. Jeff Bezos
Companii

Cum gandesc marii intreprinzatori ai lumii. Jeff Bezos

Floreasca - una dintre cele mai bune zone de locuit din Bucuresti
Imobiliare

Floreasca - una dintre cele mai bune zone de locuit din Bucuresti

today28 Ian. 2022
Ce face diferenta dintre colierele lucrate in serie si cele personalizate?
Afla...

Ce face diferenta dintre colierele lucrate in serie si cele personalizate?

today28 Ian. 2022