Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cine suporta costul imens al controalelor de securitate din aeroporturi? Pasagerii!


Cine suporta costul imens al controalelor de securitate din aeroporturi? Pasagerii!
de la 27 Aug. 2018 Exclusiv
Cine suporta costul imens al controalelor de securitate din aeroporturi? Pasagerii!
Tags: aeroportsecuritatezborcontroale

Datele Asociatiei Internationale de Transport Aerian (IATA), organizatie care reuneste peste 200 de companii mari din intreaga lume, arata ca suma necesara pentru verificarea temeinica a pasagerilor, inclusiv a celor care in mod evident nu prezinta niciun pericol, se ridica la cca 7,4 miliarde $ in fiecare an.


“Trebuie sa gasim alta solutie pentru a elimina riscul unor acte de terorism”, spune Tony Tyler, directorul general al IATA. “Nu e vorba aici numai de banii cheltuiti, ci si de disconfortul imens si de cele mai multe ori nenecesar pe care il cream clientilor nostri: cozi, inghesuiala, perchezitii amanuntite, asteptari lungi.”

Dar, desigur, nici problema banilor cheltuiti nu este una minora. Aeroporturile achizitioneaza echipamente sofisticate de scanare, companiile aeriene care opereaza pe respectivele aeroporturi sunt taxate mai mult si acestea, la randul lor, sunt nevoite sa mareasca pretul biletelor. Astfel ca pana la urma pasagerii sunt cei care suporta aceste costuri si directorul IATA considera ca acest lucru nu este normal.

“Asa cum s-a vazut pe 11 septembrie, securitatea aviatiei este o problema de siguranta nationala, deci guvernul ar trebui sa fie cel care sa se ocupe de rezolvarea ei. Facem o comparatie simpla: proprietarii de magazine  nu platesc pentru securitatea pe care le-o asigura politistii ce patruleaza pe strazi – salariile acestor politisti sunt platite de Primarie. Si-atunci de ce trebuie ca in cazul aeroporturilor lucrurile sa stea altfel? Mai ales ca amenintarile pe aeroporturi nu se leaga de aviatia in sine (avioanele sunt doar un instrument), ci au la baza tot felul de motivatii politice.”

Ce solutii alternative exista, totusi, pentru reducerea costurilor legate de asigurarea securitatii pe aeroporturi? Din pacate, pentru reducerea costurilor in sine nu prea exista, ci doar pentru reducerea disconfortului creat pasagerilor si a timpului necesar pentru verificari.

Concret, ar fi vorba de folosirea unui program numit Future Attribute Screening Technology (FAST) conceput pentru detectarea automata a acelor indicii care arata ca cineva intentioneaza sa faca un lucru rau. Prin intermediul unor camere de luat vederi speciale si a tot felul de senzori, programul analizeaza de la distanta fiecare pasager, inca de la intrarea in aeroport, si colecteaza date despre:

• puls
• temperatura corpului
• ritmul respiratiei
• expresia faciala
• limbajul corpului
• gradul de dilatare a pupilelor
• modulatiile vocii
si alte asemenea lucruri care indica o stare de surescitare.

Problema ar fi ca rezultatele obtinute prin acest program nu sunt 100% sigure. Expertii spun ca emotiile normale pe care le au cei care circula cu avionul pot genera o multime de alarme false, ducand la inoportunarea unor cetateni absolut nevinovati.

Pana la aducerea programului FAST la un nivel acceptabil de acuratete, solutia o constituie, in continuare, echipamentele scumpe de scanare. Cel mai recent (si cel mai controversat totdata) este cel care foloseste o tehnologie numita “backscatter X-rays” care permite obtinerea unei imagini de inalta rezolutie a persoanei scanate, dar fara haine. Criticii acestei tehnologii spun ca astfel se violeaza intimitatea pasagerilor, scanarea aratand foarte clar daca subiectul poarta vreun dispozitiv medical, are o proteza sau este transsexual.

Citeste si: Cum sa atragi mai multi clienti in magazin: 3 tehnici creative folosite de managerii eficienti

Sursa foto: www.pexels.com

Editorialist Manager.ro
23 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016