Insa nu este suficient doar sa supravietuiesti; un administrator responsabil stie ca nicio afacere nu poate avea succes fara un profit consistent, iar pentru asta trebuie sa folosesti toate tehnicile si atuurile pe care le ai la dispozitie pentru a maximiza numarul celor care cumpara de la tine. Asta inseamna, pe de o parte, atragerea de noi clienti, iar, pe de alta parte, fidelizarea celor existenti. Promovarea este o unealta esentiala pentru orice afacere si trebuie sa uzezi din plin de ea. Indiferent de dimensiunea magazinului pe care il administrezi, este imperativ ca toti trecatorii sa fie constienti de existenta sa. Acest obiectiv poate fi atins in mai multe moduri, dupa cum urmeaza:
1. Prin iluminat
Pentru a-si maximiza profitul, multi administratori aleg un regim non-stop pentru magazin. Aceasta este, totodata, si o tehnica foarte buna de marketing, dat fiind numarul redus de magazine care opereaza in acest fel. Insa, in timpul noptii, promovarea obisnuita prin bannere sau indicatoare nu este la fel de eficienta, tocmai pentru ca vizibilitatea este redusa. Aceasta poate fi o problema, dar si o oportunitate.
Ca sa atragi atentia oamenilor de la volan si a celor care merg seara pe strada, poti folosi corpuri de iluminat exterior, pe care le poti monta in asa fel incat sa scoata in evidenta imobilul in care se afla magazinul, dar si bannerele sau afisele publicitare din exteriorul acestuia. Iar oportunitatea pe care ti-o ofera iluminatul corespunzator consta tocmai in faptul ca magazinul tau se va distinge foarte usor in intunericul noptii si va atrage invariabil privirea oricarei persoane care trece pe langa el.
Mai mult decat atat, aceasta tehnica va functiona chiar si in cazul magazinelor care nu au program non-stop, pentru ca le va semnaliza potentialilor clienti locatia magazinului tau, in special celor care poate nu erau constienti de existenta sa. Si chiar daca nu vor putea cumpara nimic in timpul noptii, acestia vor tine minte magazinul tau si vor reveni in timpul orelor de lucru.
2. Prin branding
Ca sa atragi atentia potentialilor clienti, ai nevoie de o caseta sau de o firma luminoasa reprezentativa pentru magazinul tau. Conform Retail Doc, orice magazin are nevoie de o firma care sa iasa in evidenta dintre celelalte. Oricine poate sa scrie un nume cu litere alb negru si sa il lipeasca deasupra usii. Insa atunci cand depui putin efort si concepi o firma originala, vei avea parte de beneficii de care alte magazine nu au parte.
Spre exemplu, poti folosi un mesaj amuzant, un desen sau chiar un ornament interesant pentru a le intipari clientilor in memorie locaÈ›ia magazinului tau. In plus, daca acestia vor fi intrigati de firma ta, e posibil sa povesteasca si prietenilor despre ea si astfel vei beneficia de reclama gratuita, totul cu un efort destul de redus. Daca vrei, poti duce lucrurile chiar mai departe si sa optezi pentru o firma digitala, care se poate schimba dupa cum doresti si unde poti afisa cele mai atractive oferte si promotii. Vei vedea destul de curand ca timpul si efortul pe care le-ai investit îÈ›i vor fi răsplătite.
3. Prin prezentare
Daca magazinul tau are o vitrina, trebuie sa profiti cat mai bine de ea. Pentru asta, asigura-te ca expui acolo cele mai cautate produse, chiar daca nu sunt cele mai scumpe. Scopul tau trebuie sa fie, in primul rand, sa aduci clientul in magazin. Chiar daca acesta intra pentru a cumpara un produs specific, sunt foarte reduse sansele ca el sa se rezume doar la acel produs. Cel mai probabil vor fi si altele care ii vor atrage atentia si va ajunge sa le cumpere si pe acelea. Astfel, poti folosi vitrina magazinului ca pe o invitatie subtila pentru trecatori, ajutandu-i pe cei care ezita sa intre sa se hotarasca mai usor.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Partenerii nostri
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
[MODEL] Promisiune de angajare pentru detinuti si reglementari cheie pentru angajatori
Integrarea managementului contractelor cu alte sisteme digitale pentru o productivitate crescuta
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Creditare societate de catre asociat: Ce trebuie sa stiti despre dobanzi si deductibilitate
Imprumut pe termen scurt si lung: Monografia contabila intr-un studiu de caz
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Raspunsul la intampinare: ce este, cand se formuleaza si ce trebuie sa contina [MODEL]
Primul pas in instanta: Totul despre cererea de chemare in judecata [MODEL]
Te-ar putea interesa si
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain