Transportul lichidelor in bagajele de mana a devenit subiectul unor reglementari stricte in cadrul Uniunii Europene, reglementari ce vor fi inasprite din nou incepand cu 1 septembrie. Noile reguli limiteaza cantitatea de lichide ce poate fi transportata la bordul aeronavelor, acestea fiind permise doar in recipiente de maximum 100 ml, toate plasate intr-o singura punga de plastic transparenta de maximum 1 litru.
Desi s-a incercat o relaxare a acestor reguli pe unele aeroporturi de pe Batranul Continent, de la 1 septembrie, Uniunea Europeana va impune reguli mai stricte pentru transportul lichidelor in bagajele de mana. Pasagerii vor putea transporta lichide doar in recipiente cu un volum maxim de 100 ml, iar toate aceste recipiente trebuie sa fie impachetate intr-o singura punga de plastic transparenta, cu un volum maxim de 1 litru.
Motivul principal pentru existenta acestor reguli este prevenirea introducerii de substante periculoase la bordul aeronavelor. In contextul securitatii aviatice, lichidele reprezinta un risc major deoarece pot fi utilizate pentru fabricarea unor explozivi greu de detectat prin metode conventionale de control.
In ultimii ani, au fost dezvoltate scanere avansate de tomografie computerizata, care pot realiza o imagine tridimensionala detaliata a continutului unui bagaj. Aceste scanere au permis relaxarea temporara a regulilor pe anumite aeroporturi din Germania, insa, conform oficialilor Uniunii Europene, fiabilitatea acestor tehnologii nu este inca suficient de robusta pentru a permite o relaxare generalizata a regulilor. In consecinta, noile reglementari impun pasagerilor sa scoata lichidele si dispozitivele electronice din bagaje pentru a fi verificate separat la punctele de control care nu sunt dotate cu scanere CT.
Exceptii de la aceste reguli sunt permise in cazul medicamentelor necesare si a hranei lichide pentru bebelusi, care pot fi transportate in cantitati mai mari, dar acestea trebuie, de asemenea, sa fie prezentate separat la controlul de securitate. Scopul acestor reglementari este de a asigura siguranta pasagerilor si a echipajului in timpul zborurilor, prevenind orice risc potential asociat cu transportul lichidelor la bord.
Citeste si: Stiai ca un zbor intarziat iti poate aduce bani? Ce trebuie sa faci daca ai avut zboruri intarziate sau anulate?
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!