Transportul lichidelor in bagajele de mana a devenit subiectul unor reglementari stricte in cadrul Uniunii Europene, reglementari ce vor fi inasprite din nou incepand cu 1 septembrie. Noile reguli limiteaza cantitatea de lichide ce poate fi transportata la bordul aeronavelor, acestea fiind permise doar in recipiente de maximum 100 ml, toate plasate intr-o singura punga de plastic transparenta de maximum 1 litru.
Desi s-a incercat o relaxare a acestor reguli pe unele aeroporturi de pe Batranul Continent, de la 1 septembrie, Uniunea Europeana va impune reguli mai stricte pentru transportul lichidelor in bagajele de mana. Pasagerii vor putea transporta lichide doar in recipiente cu un volum maxim de 100 ml, iar toate aceste recipiente trebuie sa fie impachetate intr-o singura punga de plastic transparenta, cu un volum maxim de 1 litru.
Motivul principal pentru existenta acestor reguli este prevenirea introducerii de substante periculoase la bordul aeronavelor. In contextul securitatii aviatice, lichidele reprezinta un risc major deoarece pot fi utilizate pentru fabricarea unor explozivi greu de detectat prin metode conventionale de control.
In ultimii ani, au fost dezvoltate scanere avansate de tomografie computerizata, care pot realiza o imagine tridimensionala detaliata a continutului unui bagaj. Aceste scanere au permis relaxarea temporara a regulilor pe anumite aeroporturi din Germania, insa, conform oficialilor Uniunii Europene, fiabilitatea acestor tehnologii nu este inca suficient de robusta pentru a permite o relaxare generalizata a regulilor. In consecinta, noile reglementari impun pasagerilor sa scoata lichidele si dispozitivele electronice din bagaje pentru a fi verificate separat la punctele de control care nu sunt dotate cu scanere CT.
Exceptii de la aceste reguli sunt permise in cazul medicamentelor necesare si a hranei lichide pentru bebelusi, care pot fi transportate in cantitati mai mari, dar acestea trebuie, de asemenea, sa fie prezentate separat la controlul de securitate. Scopul acestor reglementari este de a asigura siguranta pasagerilor si a echipajului in timpul zborurilor, prevenind orice risc potential asociat cu transportul lichidelor la bord.
Citeste si: Stiai ca un zbor intarziat iti poate aduce bani? Ce trebuie sa faci daca ai avut zboruri intarziate sau anulate?
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
Informatii personale despre salariat asupra carora angajatorul trebuie sa pastreze confidentialitatea
Dividendele, impozitate mai dur: Ce greseli sa eviti si cum sa nu pierzi bani din profitul firmei tale. Expertii se asteapta la "manevre legale" din partea antreprenorilor
Datoria publica a Romaniei se indreapta spre 60% din PIB - Ultimii 5 ani au fost catastrofali, spune ministrul Finantelor
Partenerii nostri
Instructiuni proprii SSM pentru lucrul in echipa - [MODEL] si prevederi legale
[CALCUL] Vechime in munca contract 2/4 ore si reglementari cheie
Simplificare fiscala: O singura entitate declara si plateste impozitul suplimentar national
Facilitati fiscale 2025: Ce beneficii au firmele care angajeaza absolventi de facultate
Semnare declaratii fiscale si situatii financiare anuale: Cine isi asuma responsabilitatea?
Salarii magistrati in Romania: cat castiga un judecator sau un procuror in 2025?
Actele necesare pentru trecerea frontierei cu masina in 2025
Te-ar putea interesa si