Pierderi uriase pentru Aeroportul Henri Coanda provocate de pandemie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Pierderi uriase pentru Aeroportul Henri Coanda provocate de pandemie
Pierderi uriase pentru Aeroportul Henri Coanda provocate de pandemie
de Adrian Somai la 25 Nov. 2020
Urmareste-ne pe Google News
aeroport otopeninumar pasageripandemievenituri aeroport henri coandacomisia europeana

Transportul aerian este unul dintre cele mai afectate segmente in 2020, masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus facandu-i pe multi sa isi amane sau sa isi anuleze complet calatoriile in afara tarii. Daca in timpul verii cifrele au aratat ceva mai bine, ultimele zile au adus noi scaderi dramatice ale numarului de pasageri de pe aeroporturile din Romania. Al doilea val al pandemiei de coronavirus a lovit puternic Europa in aceasta toamna, motiv pentru care multe state europene se afla deja sub carantina partiala sau totala in aceasta perioada. 

 

O analiza publicata recent de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) ne arata ca in data de 20 noiembrie un numar de doar 6.718 persoane au aterizat sau au decolat de pe Aeroportul Henri Coanda de langa Capitala. Scaderea fata de aceeasi zi a anului precedent este dramatica, in urma cu un an fiind raportat un numar de peste 34.600 de persoane. Situatia a stat si mai rau in data de 21 noiembrie, atunci cand pe Aeroportul Otopeni au fost raportate numai 3.468 de persoane care au plecat sau au venit. Pe 22 noiembrie, in ultima zi a saptamanii trecute, au fost inregistrate 7.136 de persoane care au tranzitat Aeroportul Henri Coanda. 

Cifrele de la sfarsitul saptamanii trecute ne demonstreaza inca o data ca situatia este dramatica la acest capitol, numarul pasagerilor care au aterizat sau au decolat de pe Aeroportul Henri Coanda din Otopeni scazand cu nu mai putin de 84% in raport cu perioada similara din 2019. In aceste conditii, numarul de pasageri de pe Aeroportul Otopeni a ajuns la sfarsitul saptamanii trecute la cel mai mic nivel de dupa lockdown-ul din primavara, atunci cand marea majoritate a curselor aeriene au fost anulate. Reprezentantii aeroportului sustin ca singura cauza a acestei scaderi drastice a numarului de pasageri este legata de masurile de restrictie impuse atat de Romania, cat si de alte tari. 

Dupa primele zece luni ale anului, pe Aeroportul Henri Coanda au fost inregistrati doar putin peste patru milioane de pasageri. Diferenta in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent este semnificativa, dupa primele zece luni ale anului 2019 fiind raportat un numar de 12.47 milioane de pasageri. In aceste conditii, vorbim despre o scadere a numarului de pasageri cu 68%. Totodata, si miscarile de aeronave din aceasta perioada s-au diminuat cu 56%, de la 104.472 la 46.445. 

Pierderi financiare uriase pentru Aeroportul Otopeni 

Scaderea numarului de pasageri atrage dupa sine si scaderea semnificativa a veniturilor pentru Aeroportul Henri Coanda. CNAB se asteapta la un numar total de 4.5 - 4.7 milioane de pasageri pana la sfarsitul acestui an, veniturile totale urmand sa scada in aceste conditii cu aproximativ 60%. Oficialii CNAB au raportat in primele sase luni ale anului venituri operationale de 220.9 milioane de lei, de peste doua ori mai mici in comparatie cu prima jumatate a anului precedent. Dupa primele noua luni, CNAB a inregistrat pierderi in valoare de 49.6 milioane de lei, de la un profit net de 333.3 milioane de lei in aceeasi perioada a anului 2019. 

Sprijin de la Comisia Europeana 

La inceputul acestei saptamani, Comisia Europeana a aprobat o schema de ajutoare pentru statul roman, in valoare de 21.3 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 4.4 milioane de euro, in vederea despagubirii operatorilor regionali pentru pagubele suferite ca urmare a pandemiei de coronavirus.

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort
Business

Birouri reglabile pe inaltime la firma - angajatii merita confort

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x