Transfagarasanul, o perla a ingineriei si un spectacol natural in Romania
calatorestetransfagarasandrumul printre nori
Transfagarasanul, cunoscut si sub numele de "Drumul printre nori", reprezinta o bijuterie a ingineriei rutiere si un adevarat spectacol al naturii in inima Romaniei.
Construit in perioada 1970-1974, sub conducerea lui Nicolae Ceausescu, acest drum serpentineaza prin Muntii Fagaras, legand regiunile istorice Muntenia si Transilvania. Cu o lungime de aproximativ 151 km, Transfagarasanul se desfasoara pe traseul DN 7C, incepand din satul Bascov, judetul Arges, si ajungand pana la intersectia cu DN1, langa comuna Cartisoara, intre Sibiu si Brasov.
Scurt istoric
Constructia Transfagarasanului a fost o adevarata provocare ingineristica, avand nevoie de aproximativ 3 milioane de tone de roca dislocate si 290.000 de metri cubi de material pentru zidarie. In ciuda dificultatilor si a sacrificiilor – aproape 40 de oameni si-au pierdut viata in acest proces – inaugurarea sa a avut loc pe 20 septembrie 1974, marcand un moment important in istoria infrastructurii romanesti.
Traseul si punctele de atractie
Transfagarasanul strabate diverse peisaje naturale impresionante si ofera acces la obiective turistice deosebite. Traseul incepe in comuna Bascov, unde se poate vizita hidrocentrala Vidraru, apoi urca spre Cetatea Poenari, strajuita de legende. De la Cascada Capra, drumul se indreapta catre Tunelul Balea – cel mai lung tunel din Romania, cu o lungime de 887 metri, care traverseaza muntii la o altitudine de 2042 metri.
Un punct de atractie major pe traseu este Lacul Vidraru, situat intr-un cadru natural pitoresc, ideal pentru iubitorii de fotografie si natura. De asemenea, zona ofera posibilitati variate pentru drumetii, fiind un punct de plecare catre multe trasee montane.
Accesibilitate si perioade de vizitare
Transfagarasanul este deschis traficului rutier in perioada 1 iulie - 31 octombrie, anual, restul anului fiind inchis din cauza conditiilor meteorologice severe. Pe timp de iarna, accesul la Lacul Balea este posibil prin telecabina de la cabana Balea Cascada. Viteza recomandata pe acest drum este de 40 km/h, avand in vedere serpentinele stricte si potentialele pericole.
Precautii si sfaturi pentru calatorie
Calatoria pe Transfagarasan necesita precautie, drumul fiind faimos pentru curbele sale in ac de par si lipsa elementelor reflectorizante. In timpul verii, se impun restrictii privind circulatia pe timp de noapte (22:00 – 6:00). Este esential ca vizitatorii sa fie constienti de riscurile asociate acestui traseu si sa respecte regulile de siguranta rutiera.
Transfagarasanul nu este doar o capodopera a ingineriei, ci si o invitatie de a explora frumusetea naturala nealterata a Romaniei. Fie ca esti un aventurier in cautare de trasee montane provocatoare, un fotograf pasionat de peisaje naturale sau pur si simplu un calator in cautarea linistii, acest drum ofera o experienta unica si memorabila. Cu o combinatie de istorie, natura si inginerie, Transfagarasanul ramane unul dintre cele mai spectaculoase drumuri nu doar in Romania, ci si in lume.
Sursa foto: freepik.com