Statele membre ale Uniunii Europene au cazut de acord asupra unor standarde comune de igiena la bordul avioanelor si in aeroporturi, noile norme fiind gandite in contextul crizei provocate de pandemia de coronavirus care a lovit intreaga lume in prima jumatate a acestui an. Industria de profil traverseaza o perioada extrem de dificila in ultimele luni, marile companii aeriene confruntandu-se cu o scadere considerabila a numarului de pasageri. Mai mult decat atat, un numar deloc mic de companii aeriene si-au anuntat falimentul in aceasta perioada, nereusind sa treaca peste criza actuala.
Din fericire, lucrurile au revenit oarecum la normal pe plan european, marile companii aeriene reluandu-si activitatea incepand cu luna iunie. Chiar si asa insa, numarul pasagerilor ramane in continuare extrem de scazut. Daca la nivelul Uniunii Europene putem vorbi deja despre o relansare timida a turismului, nu acelasi lucru il putem spune si daca vrem sa facem referire la Asia sau la continentul american. La aceasta ora, aproape toate statele asiatice sunt “inchise” pentru europeni, in timp ce zborurile dintre Europa si Statele Unite sunt suspendate.
Ministrul german al transporturilor, Andreas Scheuer, a preluat initiativa in aceasta directie si a propus statelor membre ale blocului comunitar european un set de masuri in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus. Aceste masuri de igiena ar urma sa fie aplicate atat la bordul avioanelor, cat si in aeroporturi.
Conform primelor declaratii ale acestuia, propunerile Germaniei au fost acceptate de toate statele membre ale Uniunii Europene, urmand ca noile standarde sa fie puse in aplicare cat mai curand. Noile standarde indeplinesc o parte dintre solicitarile companiilor aeriene care activeaza pe plan european, acestea atragand atentia recent ca diferitele norme existente in prezent in aceasta directie provoaca confuzie.
Printre masurile convenite de ministrii transporturilor din Uniunea Europeana se numara protectia gurii si nasului pentru pasagerii cu varste mai mari de sase ani, acestia urmand sa fie obligati sa poarte masca atat in aeroport, cat si la bordul aeronavelor. Masura este deja pusa in aplicare de marea majoritate a companiilor aeriene.
Totodata, la nivelul Uniunii Europene s-a mai decis ca pastrarea distantei sociale este obligatorie in aeroporturi in timpul controalelor de securitate si in timpul procedurilor de imbarcare. De asemenea, oficialii statelor membre ale blocului comunitar european au mai hotarat garantarea unei anumite cote de aer proaspat in avioane. In plus, informatiile cu privire la toate aceste masuri de igiena trebuie sa fie comunicate in mai multe limbi atat in aeroporturi, cat si la bordul aeronavelor.
Ceea ce este insa probabil cel mai important este ca oficialii statelor membre ale Uniunii Europene au decis ca scaunul din mijloc nu trebuie sa ramana liber la bordul aeronavelor. Desi in urma cu cateva luni se vorbea despre o astfel de masura de siguranta, multe companii aeriene si-au exprimat vehement dezacordul. In cazul in care ar fi fost pusa in practica, pretul biletelor s-ar fi majorat substantial in aceasta perioada.
Cu sau fara standarde de igiena, companiile aeriene transmit ca riscurile de raspandire a unui virus la bordul unei aeronave sunt aproape zero, sistemul de ventilatie de care dispun avioanele garantand eradicarea microbilor si a virusilor. Conform informatiilor, aerul din avion trece printr-un filtru HEPA care blocheaza 99.99% din particulele de dimensiunea unui virus, prevenind totodata si recircularea acestora. Calitatea aerului, presiunea si umiditatea sunt sub control pe intreaga durata a zborului, parametrii care garanteaza acest lucru fiind integrati inca din proiectarea aeronavelor.
Ultimele NOUTATI
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Fondatorul 5 to go readuce la viata un brand legendar din comunism: surpriza care va rescrie istoria
Greu de crezut? Un scaun de birou ergonomic poate face un angajat mai productiv!
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea
Te-ar putea interesa si