Statele membre ale Uniunii Europene au cazut de acord asupra unor standarde comune de igiena la bordul avioanelor si in aeroporturi, noile norme fiind gandite in contextul crizei provocate de pandemia de coronavirus care a lovit intreaga lume in prima jumatate a acestui an. Industria de profil traverseaza o perioada extrem de dificila in ultimele luni, marile companii aeriene confruntandu-se cu o scadere considerabila a numarului de pasageri. Mai mult decat atat, un numar deloc mic de companii aeriene si-au anuntat falimentul in aceasta perioada, nereusind sa treaca peste criza actuala.
Din fericire, lucrurile au revenit oarecum la normal pe plan european, marile companii aeriene reluandu-si activitatea incepand cu luna iunie. Chiar si asa insa, numarul pasagerilor ramane in continuare extrem de scazut. Daca la nivelul Uniunii Europene putem vorbi deja despre o relansare timida a turismului, nu acelasi lucru il putem spune si daca vrem sa facem referire la Asia sau la continentul american. La aceasta ora, aproape toate statele asiatice sunt “inchise” pentru europeni, in timp ce zborurile dintre Europa si Statele Unite sunt suspendate.
Ministrul german al transporturilor, Andreas Scheuer, a preluat initiativa in aceasta directie si a propus statelor membre ale blocului comunitar european un set de masuri in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus. Aceste masuri de igiena ar urma sa fie aplicate atat la bordul avioanelor, cat si in aeroporturi.
Conform primelor declaratii ale acestuia, propunerile Germaniei au fost acceptate de toate statele membre ale Uniunii Europene, urmand ca noile standarde sa fie puse in aplicare cat mai curand. Noile standarde indeplinesc o parte dintre solicitarile companiilor aeriene care activeaza pe plan european, acestea atragand atentia recent ca diferitele norme existente in prezent in aceasta directie provoaca confuzie.
Printre masurile convenite de ministrii transporturilor din Uniunea Europeana se numara protectia gurii si nasului pentru pasagerii cu varste mai mari de sase ani, acestia urmand sa fie obligati sa poarte masca atat in aeroport, cat si la bordul aeronavelor. Masura este deja pusa in aplicare de marea majoritate a companiilor aeriene.
Totodata, la nivelul Uniunii Europene s-a mai decis ca pastrarea distantei sociale este obligatorie in aeroporturi in timpul controalelor de securitate si in timpul procedurilor de imbarcare. De asemenea, oficialii statelor membre ale blocului comunitar european au mai hotarat garantarea unei anumite cote de aer proaspat in avioane. In plus, informatiile cu privire la toate aceste masuri de igiena trebuie sa fie comunicate in mai multe limbi atat in aeroporturi, cat si la bordul aeronavelor.
Ceea ce este insa probabil cel mai important este ca oficialii statelor membre ale Uniunii Europene au decis ca scaunul din mijloc nu trebuie sa ramana liber la bordul aeronavelor. Desi in urma cu cateva luni se vorbea despre o astfel de masura de siguranta, multe companii aeriene si-au exprimat vehement dezacordul. In cazul in care ar fi fost pusa in practica, pretul biletelor s-ar fi majorat substantial in aceasta perioada.
Cu sau fara standarde de igiena, companiile aeriene transmit ca riscurile de raspandire a unui virus la bordul unei aeronave sunt aproape zero, sistemul de ventilatie de care dispun avioanele garantand eradicarea microbilor si a virusilor. Conform informatiilor, aerul din avion trece printr-un filtru HEPA care blocheaza 99.99% din particulele de dimensiunea unui virus, prevenind totodata si recircularea acestora. Calitatea aerului, presiunea si umiditatea sunt sub control pe intreaga durata a zborului, parametrii care garanteaza acest lucru fiind integrati inca din proiectarea aeronavelor.
Ultimele NOUTATI
5 accesorii de iarna pe care orice sofer ar trebui sa le aiba in masina
7 sfaturi pentru incalzirea masinii corect in zilele recile – greseala pe care o fac multi
Nu pleca pe drum fara a face asta! 5 recomandari esentiale pentru sofatul iarna
Cel mai bun anunt de angajare in 2024. Cum sa il scrii, ca sa atragi numai candidati de calitate
Cauti personal pentru firma ta? Descopera aceste 5 intrebari neasteptate pe care orice angajator ar trebui sa le puna in interviuri
Cate tipuri de credite bancare exista si care e diferenta dintre ele? Ipotecar, de nevoi personale, imobiliar?
Partenerii nostri
Suprapunerea certificatelor medicale - Care va fi modul de plata? Cum se va trece Declaratia 112?
Blocul National Sindical cere autoritatilor sa REDUCA impozitarea pe munca
Norme SSM: Nereguli gasite la angajatorii care folosesc zilieri si salariati temporari
Aspecte juridice critice in imbunatatirea managementului fortei de munca
Cele mai importante reglementari pentru institutiile de credit in 2024
Salariatul nu este apt pentru locul de munca: "Suntem obligati sa ii oferim alt post in firma?"
Te-ar putea interesa si
Nu pleca pe drum fara a face asta! 5 recomandari esentiale pentru sofatul iarna
Cel mai bun anunt de angajare in 2024. Cum sa il scrii, ca sa atragi numai candidati de calitate