Pierderile cauzate de furturile din magazine au crescut cu 6,6% la nivel global in ultimul an
furturi din magazineangajativanzariindiarusiamaroc
Nemaiavand bani din cauza crizei, tot mai multi oameni sunt tentati sa fure lucrurile pe care nu si le (mai) pot permite. Furturile din magazine, cele comise de angajati si crima organizata au costat industria globala de retail aproximativ 119 miliarde de dolari in perioada iulie 2010 - iunie 2011, in crestere cu 6,6% comparativ cu precedentele 12 luni, potrivit unui studiu realizat de Center for Retail Research.
"Multe persoane din fiecare tara simt ca politicienii, si probabil si bancherii, i-au dezamagit", a declarat Joshua Bamfield, directorul Center for Retail Research. El a adaugat ca acest lucru ar putea da anumitor persoane un stimulent psihologic pentru a fura, transmite
Agerpres.
Studiul arata ca pierderile provocate de furturi reprezinta aproximativ 1,45% din vanzarile totale. Tarile cu cel mai ridicat procentaj al furturilor din magazine sunt India - 2,38% din vanzari, Rusia - 1,74% si Maroc - 1,72% din vanzari. In SUA, procentajul furturilor este de 1,59%.
Pe categorii, furturile comise de angajati si frauda au fost responsabile pentru 35% din pierderi. Furturile comise de clienti, incluzand aici si criminalitatea organizata, au fost responsabile pentru 43,2% din pierderile totale.
Cercetarea arata ca articolele de imbracaminte si accesoriile au fost cele mai furate, 1,87% din vanzari, urmate indeaproape de produsele de sanatate si frumusete cu 1,79% din vanzari.