Avand in vedere analiza factorilor de risc privind managementul situatiei de urgenta generata de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul Romaniei la data de 11.08.2020, realizata la nivelul Centrului National de Coordonare si Conducere a Interventiei, luand in considerare persistenta unui numar crescut de persoane infectate pe teritoriul national, precum si aparitia zilnica a unor cazuri noi de persoane infectate, care mentin o presiune constanta asupra capacitatii de gestionare a unitatilor administrativ – teritoriale si a sistemului sanitar, in contextul necesitatii de creare a conditiilor socio – economice necesare relansarii graduale a economiei nationale, concomitent cu mentinerea unui nivel de alerta adecvat la nivelul componentelor Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta, in considerarea prevederilor art. 7^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2020, privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu modificari si completari prin Legea 20/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la imputernicirea secretarului de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne sa dispuna orice masuri necesare pentru situatiile in care exista un risc iminent pentru sanatatea publica, precum si ale prevederilor H.G. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) si d) si art. 81 din OUG. nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 9 alin. 1, art. 32 alin. 2, art. 37, art. 41, art. 42 alin. 1, art. 43 alin. 1, art. 44 alin.2 si 3, art. 45 alin.1 si art 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, ale art. 20 lit. l) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 1 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 2 si art. 4 din Hotararea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, functionarea si componenta Comitetului National pentru Situatii Speciale de Urgenta, Comitetul National pentru Situatii de Urgenta adopta prezenta HOTARARE:
Art.1 Se propune prelungirea starii de alerta pe intreg teritoriul national, pentru o perioada de 30 zile, incepand cu data de 16.08.2020.
Art.2 Masurile de prevenire si control a infectiilor generate de virusul SARS-CoV-2, necesar a fi adoptate incepand cu data de 16.08.2020, in contextul epidemiologic actual, sunt prevazute in anexa, care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art.3 Art. 1 din Hotararea CNSU nr. 38 din 01.08.2020 se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: „(1) Programul de lucru cu publicul al operatorilor economici care desfasoara activitati in spatii special destinate, dispuse in exteriorul cladirilor unde se desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice, cum sunt terasele, cluburile, barurile si alte asemenea, de la nivelul judetelor Arges, Brasov, Constanta, Dambovita, Ilfov, Prahova, Galati si Municipiul Bucuresti, nu poate incepe inainte de orele 06.00 si nu poate depasi orele 24.00, ultima comanda putand fi preluata cel tarziu la orele 23.00. (2) In intervalul mentionat la alin. (1), operatorii economici care desfasoara aceste activitati, au obligatia sa ia masuri pentru limitarea numarului de clienti la numarul locurilor pe scaune, precum si a oricaror activitati care presupun interactiunea fizica intre clienti, inclusiv dansul.”
Art.4 Se modifica si se completeaza art. 3, lit. r) din Hotararea CNSU nr. 36 din 21.07.2020, dupa cum urmeaza: „r) membrii delegatiilor sportive internationale care participa la competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei, in conditiile legii, oficialii forurilor sportive internationale care organizeaza aceste competitii, precum si arbitrii delegati;”.
Art.5 Dupa art. 3, lit. r) din Hotararea CNSU nr. 36 din 21.07.2020, se introduce o noua litera, dupa cum urmeaza: „r^1) sportivii romani, care isi desfasoara activitatea in alte state si care sunt convocati la loturile nationale pentru a reprezenta Romania la competitii sportive organizate in conditiile legii, membrii delegatiilor sportive romanesti care se intorc in 2 Romania de la competitii sportive internationale, precum si oficialii si arbitrii romani care au fost delegati la competitiile internationale”.
Art.6 Prezenta hotarare se comunica tuturor componentelor Sistemului National de Management al Situatiilor de Urgenta, pentru punere in aplicare prin ordine si acte administrative ale conducatorilor acestora.
Citeste si:
OFICIAL. Terasele nu se mai inchid la ora 23
Anexa la HOTARAREA nr. 40 din 13.08.2020
MASURI DE PREVENIRE SI CONTROL A INFECTIILOR PROPUSE A SE APLICA PE DURATA
STARII DE ALERTA
1. In aplicarea dispozitiilor art. 71 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu completari prin Legea nr. 20/2020, cu completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, secretarul de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, dispune, in colaborare cu Ministerul Sanatatii, prin ordin al comandantului actiunii, masurile necesare prevenirii si combaterii infectiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, in cadrul actiunilor de raspuns la nivel national.
2. Se continua coordonarea operationala a serviciilor de ambulanta si a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta de catre inspectoratele judetene/Bucuresti-Ilfov pentru situatii de urgenta, precum si a politiei locale de catre Directia generala de politie a Municipiului Bucuresti/inspectoratele judetene de politie.
3. Se mentine obligativitatea asigurarii continuitatii activitatii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile si stabilirea programului de lucru al angajatilor cu avizul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
4. Se mentine obligatia furnizorilor de servicii sociale de tip rezidential de a isi organiza programul in functie de contextul epidemiologic existent la nivel local si cu respectarea normelor in vigoare privind legislatia in domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizata si desfasurata cu respectarea normelor de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritatile competente
5. Se mentine desfasurarea in regim permanent a activitatii tuturor centrelor operative pentru situatii de urgenta cu activitatea temporara, precum si a Centrului National de Coordonare si Conducere a Interventiei si a centrelor judetene/ al municipiului Bucuresti de coordonare si conducere a interventiei.
6. Se considera necesara mentinerea obligativitatii purtarii mastii de protectie in spatiile publice inchise, spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.
7. a) Se propune instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, in anumite intervale orare, pentru toate persoanele prezente in spatiile publice deschise, stabilite prin hotarare a Comitetului Judetean / al Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta, cu avizul Directiei de Sanatate Publica.
b) spatiile si intervalele orare se stabilesc luand in considerare probabilitatea cresterii numarului persoanelor prezente, concomitent in spatiile si intervalele orare respective, ca efect al desfasurarii unor activitati individuale sau de grup.
c) se excepteaza de la masura prevazuta la lit. a) urmatoarele categorii de persoane:
- persoanele care desfasoara activitati fizice intense si / sau in conditii de munca solicitante, cum sunt temperaturile ridicate sau umiditatea crescuta;
- copiii cu varsta mai mica de 5 ani.
8. Considera necesara mentinerea interdictiilor privind organizarea si desfasurarea de mitinguri, demonstratii, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de intruniri in spatii deschise, precum si a intrunirilor de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, sportive sau de divertisment in spatii inchise, cu exceptia celor organizate si desfasurate potrivit punctelor 17-26.
9. Activitatile de pregatire fizica in cadrul structurilor si bazelor sportive, constand in cantonamente, antrenamente si competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei pot fi desfasurate numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si ministrului sanatatii;
10. Competitiile sportive organizate in aer liber sau in bazine acoperite ori aflate in aer liber se pot desfasura pe teritoriul Romaniei fara spectatori, numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii;
11. In conditiile pct. 9, se permite desfasurarea de catre sportivii profesionisti, legitimati si/sau de performanta a activitatilor de pregatire fizica in bazine acoperite sau aflate in aer liber, iar activitatile de pregatire fizica in spatii inchise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distantare intre participanti, astfel incat sa se asigure minimum 7 mp/persoana.
12. Prevederile pct. 9, 10 si 11 nu se aplica in cazul sporturilor de contact.
13. Activitatile institutiilor muzeale, a bibliotecilor, librariilor, studiourilor de productiei de film si audiovizual, precum si evenimentele culturale in aer liber se desfasoara numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii.
14. In conditiile pct. 13, organizarea si desfasurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai daca ocupantii unui autovehicul sunt membrii aceleasi familii, iar organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 500 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanta de minimum 2 metri unul fata de celalalt, precum si cu purtarea mastii de protectie.
15. Activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor si rugaciunilor colective, sa se poata desfasura cu respectarea regulilor de protectie sanitara, stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.
16. Se mentine interzicerea activitatilor recreative si sportive desfasurate in aer liber, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc impreuna, respectiv ciclismul, drumetiile, alergarea, canotajul, alpinismul, vanatoarea, pescuitul si alte activitati recreative si sportive desfasurate in aer liber stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, dupa caz, cu ministrul tineretului si sportului, ministrul mediului, apelor si padurilor sau ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale.
17. Se propune interzicerea participarii la evenimente private in spatii inchise, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 20 de persoane si cu respectarea regulilor de distantare fizica.
18. Se propune interzicerea participarii la evenimente private in spatii deschise, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 50 de persoane si cu respectarea regulilor de distantare fizica.
19. Se propune permiterea organizarii si desfasurarii de catre institutiile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice, in aer liber, a activitatilor specifice, cu participarea a maximum 200 de persoane si sub supravegherea unui medic epidemiolog.
20. Se propune permiterea organizarii si desfasurarii activitatilor specifice din domeniul diplomatic, la sediile misiunilor diplomatice si oficiiilor consulare acreditate in Romania, organizate in aer liber, astfel incat sa fie asigurata o suprafata de minimum 4 mp pentru fiecare persoana participanta si respectarea regulilor de protectie sanitara.
21. Se propune interzicerea circulatiei in interiorul localitatilor pentru persoanele aflate in grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu apartin aceleiasi familii, precum si formarea unor asemenea grupuri.
22. Se propune mentinerea interzicerii intrarii pe teritoriul Romaniei, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetatenilor straini si apatrizilor, definiti potrivit OUG nr.194/2002 privind regimul strainilor in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, cu urmatoarele exceptii:
a) membri de familie ai cetatenilor romani;
b) membri de familie ai cetatenilor altor state membre ale U.E. sau ale Spatiului Economic European ori ai Confederatiei Elvetiene, cu rezidenta in Romania;
c) persoane care poseda o viza de lunga sedere, un permis de sedere sau un document echivalent permisului de sedere eliberat de autoritati ori un document echivalent acestora emis de autoritatile altor state, potrivit dreptului U.E.;
d) persoane care se deplaseaza in interes profesional, dovedit prin viza, permis de sedere sau un alt document echivalent, respectiv cadre medicale, cercetatori in domeniul medical, cadre medicale pentru ingrijire geriatrica, precum si transportatorii si alte categorii de personal implicat in transportul de bunuri care asigura astfel de transporturi necesare;
e) personalul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si al organizatiilor internationale, precum si membrii familiilor acestora care ii insotesc in misiuni permanente pe teritoriul Romania, personalul militar sau personalul care poate asigura ajutor umanitar;
f) persoane in tranzit, inclusiv cei repatriati ca urmare a acordarii protectiei consulare;
g) pasageri care calatoresc din motive imperative;
h) persoane care au nevoie de protectie internationala sau din alte motive umanitare;
i) strainii si apatrizii care calatoresc in scop de studii;
j) strainii si apatrizii, muncitorii inalt calificati, daca angajarea acestora este
necesara din punct de vedere economic, iar activitatea nu poate fi amanata sau desfasurata in strainatate;
k) strainii si apatrizii, lucratorii transfrontalieri, lucratorii sezonieri din agricultura, personalul navigant, maritim si fluvial;
l) membrii delegatiilor sportive internationale care participa la competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei, in conditiile legii.
23. In absenta unor reglementari contrare la nivel national, masura stabilita pct. 22 nu se mai aplica cetatenilor straini si apatrizilor originari din sau rezidenti in state terte dinspre care, la nivel european, este stabilita ridicarea restrictiilor temporare asupra calatoriilor neesentiale catre Uniunea Europeana.
24. Se propune ca instituirea carantinei in cladirile, localitatile si zonele geografice sa se stabileasca in continuare prin ordin al comandantului actiunii, la solicitarea comitetelor judetene pentru situatii de urgenta, pe baza analizelor realizate de catre directiile de sanatate publica si avizate de catre Institutul National de Sanatate Publica.
25. Suspendarea zborurilor efectuate de operatorii economici din aviatie spre si dinspre tarile care nu fac obiectul exceptiei de la carantinare/izolare stabilite de Institutul National de Sanatate Publica si aprobate de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta, si din aceste tari catre Romania pentru toate aeroporturile din Romania, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta.
26. Suspendarea zborurilor efectuate de operatorii economici din aviatie spre/dinspre orice stat care a luat decizia suspendarii zborurilor spre/dinspre Romania, pana la anularea deciziei de suspendare de catre statul respectiv.
27.Sunt exceptate de la prevederile pct. 25 si 26 urmatoarele categorii de zboruri::
a) efectuate cu aeronave de stat;
b) de transport marfa si/sau corespondenta;
c) umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta;
d) pentru cautare-salvare sau de interventie in situatii de urgenta, la solicitarea unei autoritati publice din Romania;
e) avand drept scop transportul echipelor de interventie tehnica, la solicitarea operatorilor economici stabiliti in Romania;
f) aterizari tehnice necomerciale;
g) de pozitionare a aeronavelor, fara incarcatura comerciala (ferry);
h) tehnice in scopul efectuarii unor lucrari la aeronave;
i) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetateni straini, din Romania catre alte state, cu
avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al autoritatii competente din statul de destinatie;
j) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state catre Romania pentru repatrierea cetatenilor romani, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, in baza acordului Ministerului Afacerilor Interne si al Ministerului Afacerilor Externe;
k) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor din sectorul transporturilor prevazuti in anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes“) in temeiul Orientarilor privind masurile de gestionare a frontierelor in vederea protejarii sanatatii si a asigurarii disponibilitatii marfurilor si serviciilor esentiale - C(2020) 1897, din 23.03.2020, din Romania catre alte state si din alte state catre Romania, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al autoritatii competente din statul de
destinatie.
28. Considera necesara mentinerea inchiderii temporare, totale sau partiale, a urmatoarelor puncte de trecere a frontierei de stat:
27.1 la frontiera romano-ungara:
a) Sacuieni, judetul Bihor (cu exceptia circulatiei lucratorilor transfrontalieri);
b) Carei, judetul Satu Mare.
27.2 la frontiera romano-bulgara:
a) Lipnita, judetul Constanta;
b) Dobromir, judetul Constanta;
c) Bechet, judetul Dolj (cu exceptia traficului de marfa).
27.3 la frontiera romano-ucraineana:
a) Isaccea, judetul Tulcea (cu exceptia traficului de marfa).
27.4 la frontiera romano-sarba:
a) Drobeta-Turnu Severin, judetul Mehedinti (cu exceptia traficului de marfa);
b) Orsova, judetul Mehedinti;
c) Moldova Noua, judetul Caras-Severin;
d) Naidas, judetul Caras-Severin;
e) Valcani, judetul Timis;
f) Stamora-Moravita, judetul Timis - feroviar (cu exceptia traficului de marfa);
g) Lunga, judetul Timis;
h) Foeni, judetul Timis;
29. Se propune mentinerea suspendarii consumului produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice in spatiile comune de servire a mesei din restaurante, hoteluri, moteluri, pensiuni, cafenele sau alte localuri publice, din interiorul cladirilor.
30. In spatiile mentionate la pct. 29 se considera necesar sa fie permisa prepararea hranei si comercializarea produselor alimentare si bauturilor alcoolice care nu se consuma in spatiile respective destinate acestui scop.
31. Se propune ca prepararea, comercializarea si consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice sa fie permise in spatiile special destinate dispuse in exteriorul cladirilor, in aer liber, cu asigurarea unei distante de minimum 2 m intre mese si participarea a maximum 4 persoane la o masa, daca sunt din familii diferite, si cu respectarea masurilor de protectie sanitara stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.
32. In centrele comerciale in care isi desfasoara activitatea mai multi operatori economici in scopul realizarii activitatilor de comercializare cu amanuntul a produselor si serviciilor, nu este permisa:
a) activitatea restaurantelor, cafenelelor sau altor asemenea unitati de alimentatie publica, cu exceptia celor dispuse in exteriorul cladirilor, in aer liber, cu asigurarea unei distante minime de 2 metri intre mese si cel mult 4 persoane care nu sunt membri ai aceleiasi familii la o masa.
b) exploatarea locurilor de joaca, a salilor de jocuri si a cinematografelor.
33. Se propune ca transportul aerian sa se desfasoare in continuare cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport si aeronavelor, procedurile si protocoalele din interiorul aeroporturilor si aeronavelor, regulilor de conduita pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului aerian, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.
34. Se propune ca transportul feroviar sa se desfasoare in continuare cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune din gari, halte, statii sau puncte de oprire, a echipamentelor si garniturilor de tren, procedurile si protocoalele din interiorul garilor, haltelor, statiilor sau punctelor de oprire, dar si in interiorul vagoanelor si garniturilor de tren, gradul si modul de ocupare al materialului rulant, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului feroviar, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.
35. Se propune ca transportul rutier sa se desfasoare in continuare cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia mijloacelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul si modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului rutier, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.
36. Se propune ca transportul naval sa se desfasoara in continuare cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia navelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul navelor de transport persoane, gradul si modul de ocupare al navelor de transport persoane, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului naval, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.
37. Se propune ca transportul intern si international de marfuri si persoane sa se desfasoare in continuare, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.
38. Se propune suspendarea activitatii operatorilor economici desfasurata in spatii inchise in urmatoarele domenii: activitati in piscine, locuri de joaca si sali de jocuri.
39. Se propune mentinerea instituirii obligatiei pentru institutiile si autoritatile publice, operatorii economici si profesionisti de a organiza activitatea, astfel incat sa asigure, la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne.
40. Se considera necesara instituirea obligativitatii de organizare a activitatii la nivelul cabinetelor stomatologice si unitatilor sanitare non-COVID, in conditiile stabilite prin ordinul ministrului sanatatii.
41. Se propune instituirea obligatiei operatorilor economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, ingrijire personala, primire turistica cu functiuni de cazare, precum si activitati de lucru in birouri cu spatii comune in sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri si al ministrului sanatatii, in baza caruia isi pot desfasura activitatea.
42. Se propune instituirea obligatiei operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a strandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau salilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii.
43. Se propune instituirea obligatiei operatorilor economici care desfasoara activitati de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sanatatii.
44. Se propune ca suprafata sectorului/subsectorului de plaja amenajata folosita pentru inchirierea sezlongurilor si umbrelelor in suport fix sa fie de maximum 70% din suprafata totala inchiriata, diferenta reprezentand-o zona destinata plajei pe nisip. La dimensionare nu se vor lua in calcul spatiile destinate amplasarii altor dotari de pe plaja.
45. Se propune ca accesul pe plaja neamenajata sa se faca in mod liber, cu respectarea regulilor de distantare fizica. Utilizarea plajei se va face cu mentinerea unei distante de cel putin 2 m intre persoane in orice moment.
46. Se propune ca accesul persoanelor pe suprafetele de plaje amenajate cu sezlonguri sa se realizeze doar cu asigurarea obligatorie de sezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente, asigurarea unei distante de minimum 2 m intre sezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite si cu respectarea normelor de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri, al ministrului sanatatii si al ministrului mediului, apelor si padurilor. Aceleasi reguli de distantare fizica se aplica si pentru suprafata de 30% fara sezlonguri.
47. Se propune ca activitatea in crese, gradinite si after-school-uri, pe perioada vacantei de vara, sa fie permisa numai cu respectarea conditiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii, al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii.
48. Se propune sa se permita in cadrul unitatilor/institutiilor de invatamant organizarea si desfasurarea examenelor pentru elevi/studenti, cadre didactice, precum si activitatile specifice unitatilor/institutiilor de invatamant in conditiile respectarii masurilor de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului sanatatii.
49. Se propune interzicerea desfasurarii activitatii cu publicul pentru operatorii economici din domeniul jocurilor de noroc, in intervalul orar 23:00 -06:00