Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Iranul a recunoscut ca a doborat, miercuri, avionul Boeing 737-800 al liniilor aeriene ucrainene: "A fost o regretabila eroare umana"


Iranul a recunoscut ca a doborat, miercuri, avionul Boeing 737-800 al liniilor aeriene ucrainene: A fost o regretabila eroare umana
de Lucian Vasilescu la 11 Ian. 2020
Iranul a recunoscut ca a doborat, miercuri, avionul Boeing 737-800 al liniilor aeriene ucrainene: "A fost o regretabila eroare umana"
La doar trei zile dupa prabusirea, la scurt timp dupa decolarea de la Teheran, a avionului Boeing 737-800 al Ukraine International Airlines (UIA), Iranul a recunoscut, in mod oficial, ca aeronava a fost, de fapt, doborata de o racheta iraniana lansata dintr-o eroare umana. In avion se aflau 176 de persoane (167 de pasageri si 7 membri ai echipajului). Niciuna nu a supravietuit dezastrului.


Printre cei 167 de pasageri aflati la bordul Boeingului 737-800 se gaseau cetateni iranieni, canadieni, suedezi, afgani, germani, britanici si ucraineni.

In prima instanta, prabusirea avionului ucrainean a fost pusa, de catre mass- media iraniene, pe seama unor defectiuni tehnice ale aeronavei.

Comunitatea internationala n-a acceptat, insa, aceasta explicatie: avionul era nou (fabricat in anul 2016) si, cu doar doua zile in urma, trecuse cu succes de probele unei revizii tehnice.

Ipoteza cea mai plauzibila era ca avionul fusese doborat de o racheta sol-aer lansata de Iran. Tara araba, insa, a negat categoric implicarea sa (deliberata sau accidentala).

Dupa ce cutiile negre ale avionului au fost gasite la locul impactului, autoritatile iraniene au declarat ca nu le vor preda nici firmei producatoare, Boeing, nici americanilor, pentru a studia inregistrarile. Mai mult, inca, Iranul a afirmat ca, in urma impactului, cutiile negre ar fi fost atat de grav avariate, incat o buna parte dintre inregistrarile stocate de acestea nu mai pot fi accesate.

Din nou, aaceasta afirmatie nu a fost acceptata pe plan international, cunoscut fiind faptul ca Iranul nu dispune de tehnica si de tehnologiile necesare pentru a studia cu acuratete  continutul cutiilor negre.

In incercarea de a musamaliza cazul, Iranul a trecut la curatarea, cu ajutorul buldozerelor, a suprafetei de teren unde se gaseau imprastiate resturile avionului. Acest tip de interventie invaziva ar fi facut imposibila studierea resturilor epavei si identificarea cauzei reale a prabusirii.

Recent, insa, Iranul a recunoscut public ca avionul a fost doborat de o racheta lansata "din eroare", ca urmare a presiunii psihologice generate de asasinarea de catre SUA a generalului Iranian Qasem Soleimani.

Presedintele iranian, Hassan Rohani, a declarat ca "regreta profund" incidentul, iar ministru iranian de externe si-a exprimat regretul si scuzele si a prezentat condoleante familiilor victimelor si natiunilor acestora.

Avionul ucrainean a fost doborat cu rachete TOR-M1, lansate de pe o platforma mobila. Rachetele au fost achizitionate de Iran, la mijlocul anilor 2000, din Rusia.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016