Iranul a recunoscut ca a doborat, miercuri, avionul Boeing 737-800 al liniilor aeriene ucrainene: "A fost o regretabila eroare umana"

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Iranul a recunoscut ca a doborat, miercuri, avionul Boeing 737-800 al liniilor aeriene ucrainene: A fost o regretabila eroare umana Iranul a recunoscut ca a doborat, miercuri, avionul Boeing 737-800 al liniilor aeriene ucrainene: "A fost o regretabila eroare umana"
de Lucian Vasilescu la 11 Ian. 2020
Urmareste-ne pe Google News
La doar trei zile dupa prabusirea, la scurt timp dupa decolarea de la Teheran, a avionului Boeing 737-800 al Ukraine International Airlines (UIA), Iranul a recunoscut, in mod oficial, ca aeronava a fost, de fapt, doborata de o racheta iraniana lansata dintr-o eroare umana. In avion se aflau 176 de persoane (167 de pasageri si 7 membri ai echipajului). Niciuna nu a supravietuit dezastrului.

Printre cei 167 de pasageri aflati la bordul Boeingului 737-800 se gaseau cetateni iranieni, canadieni, suedezi, afgani, germani, britanici si ucraineni.

In prima instanta, prabusirea avionului ucrainean a fost pusa, de catre mass- media iraniene, pe seama unor defectiuni tehnice ale aeronavei.

Comunitatea internationala n-a acceptat, insa, aceasta explicatie: avionul era nou (fabricat in anul 2016) si, cu doar doua zile in urma, trecuse cu succes de probele unei revizii tehnice.


Ipoteza cea mai plauzibila era ca avionul fusese doborat de o racheta sol-aer lansata de Iran. Tara araba, insa, a negat categoric implicarea sa (deliberata sau accidentala).

Dupa ce cutiile negre ale avionului au fost gasite la locul impactului, autoritatile iraniene au declarat ca nu le vor preda nici firmei producatoare, Boeing, nici americanilor, pentru a studia inregistrarile. Mai mult, inca, Iranul a afirmat ca, in urma impactului, cutiile negre ar fi fost atat de grav avariate, incat o buna parte dintre inregistrarile stocate de acestea nu mai pot fi accesate.

Din nou, aaceasta afirmatie nu a fost acceptata pe plan international, cunoscut fiind faptul ca Iranul nu dispune de tehnica si de tehnologiile necesare pentru a studia cu acuratete  continutul cutiilor negre.

In incercarea de a musamaliza cazul, Iranul a trecut la curatarea, cu ajutorul buldozerelor, a suprafetei de teren unde se gaseau imprastiate resturile avionului. Acest tip de interventie invaziva ar fi facut imposibila studierea resturilor epavei si identificarea cauzei reale a prabusirii.

Recent, insa, Iranul a recunoscut public ca avionul a fost doborat de o racheta lansata "din eroare", ca urmare a presiunii psihologice generate de asasinarea de catre SUA a generalului Iranian Qasem Soleimani.

Presedintele iranian, Hassan Rohani, a declarat ca "regreta profund" incidentul, iar ministru iranian de externe si-a exprimat regretul si scuzele si a prezentat condoleante familiilor victimelor si natiunilor acestora.

Avionul ucrainean a fost doborat cu rachete TOR-M1, lansate de pe o platforma mobila. Rachetele au fost achizitionate de Iran, la mijlocul anilor 2000, din Rusia.

Ultimele NOUTATI

Informatii personale despre salariat asupra  carora angajatorul trebuie sa pastreze confidentialitatea
Companii

Informatii personale despre salariat asupra carora angajatorul trebuie sa pastreze confidentialitatea

today16 Iul. 2025
Dividendele, impozitate mai dur: Ce greseli sa eviti si cum sa nu pierzi bani din profitul firmei tale. Expertii se asteapta la
Economie

Dividendele, impozitate mai dur: Ce greseli sa eviti si cum sa nu pierzi bani din profitul firmei tale. Expertii se asteapta la "manevre legale" din partea antreprenorilor

today16 Iul. 2025
Proiecte PNRR de 6,3 miliarde euro, imposibil de indeplinit pana in 2026
Economie

Proiecte PNRR de 6,3 miliarde euro, imposibil de indeplinit pana in 2026

today16 Iul. 2025
Scadere dramatica a populatiei: Romania continua declinul demografic
Analize

Scadere dramatica a populatiei: Romania continua declinul demografic

today16 Iul. 2025
Datoria publica a Romaniei se indreapta spre 60% din PIB - Ultimii 5 ani au fost catastrofali, spune ministrul Finantelor
Economie

Datoria publica a Romaniei se indreapta spre 60% din PIB - Ultimii 5 ani au fost catastrofali, spune ministrul Finantelor

today16 Iul. 2025
Cum sa alegi o clinica de implanturi dentare din Bucuresti
Sanatate

Cum sa alegi o clinica de implanturi dentare din Bucuresti

today16 Iul. 2025
Revolut Business a lansat conturile de economii pentru companii. La cat se ridica dobanda platita zilnic
Financiar-Bancar

Revolut Business a lansat conturile de economii pentru companii. La cat se ridica dobanda platita zilnic

today16 Iul. 2025
Salariul mediu brut in Romania a ajuns la 9.187 lei, dar netul este de numai 5.508 lei
Economie

Salariul mediu brut in Romania a ajuns la 9.187 lei, dar netul este de numai 5.508 lei

today15 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x