Legea Autostrazii A8 a fost aprobata in Camera Deputatilor. Opozitia acuza PSD de boicotarea autostrazii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Legea Autostrazii A8 a fost aprobata in Camera Deputatilor. Opozitia acuza PSD de boicotarea autostrazii
Legea Autostrazii A8 a fost aprobata in Camera Deputatilor. Opozitia acuza PSD de boicotarea autostrazii
de Adrian Somai la 07 Nov. 2018
Urmareste-ne pe Google News
autostrada uniriiautostrada a8republica moldovalegepsdusramendamente

Camera Deputatilor a adoptat pe 7 noiembrie legea pentru constructia Autostrazii Unirii (A8) Targu Mures – Iasi – Ungheni. Camera Deputatilor este for decizional, iar legea a fost adoptata cu 261 de voturi „pentru”, 2 „impotriva” si 5 abtineri. Legea va ajunge acum pe masa presedintelui Klaus Iohannis, care o va promulga in cel mai scurt timp posibil. Dupa ce legea va fi publicata in Monitorul Oficial, Ministerul Transporturilor are un termen de doar 30 de zile pentru a demara procedurile de realizare a autostrazii. Asa cum era de asteptat, votul de astazi nu a fost lipsit de probleme, un parlamentar USR acuzand mai multi colegi din grupul PSD de boicotarea legii.

Autostrada Unirii a fost promisa de mai bine de 10 ani

 
Ideea autostrazii care sa lege Ardealul de Moldova si Republica Moldova a aparut in peisajul romanesc de mai bine de zece ani. In 2007, Compania Nationala de Autostrazi incepea intocmirea documentatiei necesare pentru demararea construirii efective a autostrazii. Dupa trei ani se cheltuisera deja aproape cinci milioane de euro in aceasta directie, studiul de fezabilitate fiind deja intocmit. La acea vreme, toti asteptau procesul de alegere a unui constructor care sa se ocupe de aceasta autostrada, insa asta nu s-a mai intamplat. 
 
In urmatorii doi ani nu s-a mai intamplat nimic in legatura cu aceasta autostrada, pana ce in 2012, Comisia Europeana si-a exprimat acordul de a cofinanta constructia autostrazii. Europenii au pus insa o singura conditie, si anume revizuirea documentatiei si a studiilor. Oficialilor de la Bruxelles le era teama ca autoritatile de la Bucuresti nu au facut niste studii serioase cu privire la construirea autostrazii! Dupa alti trei ani de asteptare, Compania de Autostrazi a apelat din nou la cei de la Aecom Ingineria SRL – Consitrans SRL – Search Corporation SRL pentru intocmirea unui nou studiu de fezabilitate. Nici nu se apucasera bine de treaba si Compania de Autostrazi a ramas fara fonduri, drept pentru care a luat decizia de a suspenda toate lucrarile. 
 
Un an mai tarziu, in 2016, studiul de fezabilitate a fost reluat, insa nici de data aceasta nu a fost cu noroc. In 2017, Curtea de Conturi a sesizat DNA cu privire la fondurile uriase care au fost cheltuite pe un studiu de fezabilitate care oricum deja era facut! Chiar daca cei care intocmeau noul studiu de fezabilitate s-au aratat dispusi sa renunte la banii primiti in 2010, Compania de Autostrazi a reziliat contractul cu acestia in luna ianuarie 2018. 
 
Observand taraganarea coalitiei de guvernare PSD – ALDE cu privire la acest proiect, 70 de parlamentari au initiat in 2017 un proiect de lege cu privire la Autostrada A8. Proiectul a fost adoptat mai intai de Senat, dupa care a ajuns in Camera Deputatilor, care este for decizional. 
 

PSD a incercat blocarea legii Autostrazii A8 

 
Desi proiectul Autostrazii A8 este unul de o importanta majora pentru tara noastra, PSD a incercat ieri sa blocheze acest proiect, propunandu-si sa il retrimita la Comisie. Nu mai putin de 81 de parlamentari PSD au votat pentru blocarea proiectului de lege, insa nu a fost de ajuns, cei care s-au opus retrimiterii in Comisie a proiectului fiind in numar de 84. Parlamentarii PSD si PNL i-au acuzat pe cei de la PSD de sabotaj cu privire la acest proiect atat de important pentru Romania, iar oamenii din teritoriu au demarat campanii de tragere la raspundere a celor care au votat ieri pentru blocarea legii. 
 

Amendamente votate astazi 

 
In cadrul discutiilor purtate astazi, parlamentarii au votat si cateva amendamente propuse de Catalin Drula (USR) si Catalin Radulescu (PSD). Amendamentul propus de parlamentul USR prevede ca autostrada va avea o finantare predictibila, an de an. De asemenea, autostrada va avea punctul de plecare de la Prut si va asigura conexiunea cu Republica Moldova. Totodata, acelasi amendament prevede si faptul ca demararea lucrarilor se va face in termen de 30 de zile de la publicarea legii in Monitorul Oficial. 
 
Comisia a aprobat si amendamentul propus de Catalin Radulescu, amendament care spune ca autostrada va fi finantata din credite externe, din fonduri europene si/sau prin parteneriat public-privat.  
 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Grindeanu castiga cursa in care s-a inscris singur. Regele a murit, Traiasca Regele
Analize

Grindeanu castiga cursa in care s-a inscris singur. Regele a murit, Traiasca Regele

today07 Nov. 2025
Grindeanu preia stafeta conducerii PSD si pune frana masurilor asumate de Bolojan: De acum inainte, fara masurile PSD de relansare economica nu mai adoptam pachete de legi
Ultima ora

Grindeanu preia stafeta conducerii PSD si pune frana masurilor asumate de Bolojan: De acum inainte, fara masurile PSD de relansare economica nu mai adoptam pachete de legi

today07 Nov. 2025
Congres PSD. De la momentul de reculegere pentru Iliescu, pana la ideea lui Adrian Nastase. Grindeanu: Sa nu uitam cine suntem
Ultima ora

Congres PSD. De la momentul de reculegere pentru Iliescu, pana la ideea lui Adrian Nastase. Grindeanu: Sa nu uitam cine suntem

today07 Nov. 2025
Ce incaltaminte eleganta te defineste in acest sezon? Ghete de dama, casual sau botine de toamna?
Life Style

Ce incaltaminte eleganta te defineste in acest sezon? Ghete de dama, casual sau botine de toamna?

today07 Nov. 2025
Nicusor Dan insista si spune ca nu poate fi majorat salariul minim. Ar insemna somaj pentru multi angajati
Economie

Nicusor Dan insista si spune ca nu poate fi majorat salariul minim. Ar insemna somaj pentru multi angajati

today07 Nov. 2025
Suntem mai bogati, dar doar pe hartie. De ce cresterea puterii de cumparare nu se simte si in buzunare in Romania
Economie

Suntem mai bogati, dar doar pe hartie. De ce cresterea puterii de cumparare nu se simte si in buzunare in Romania

today07 Nov. 2025
Cele 7 mituri economice care ne tin pe loc. Adevaruri incomode despre buget, taxe si austeritate
Economie

Cele 7 mituri economice care ne tin pe loc. Adevaruri incomode despre buget, taxe si austeritate

today07 Nov. 2025
Emotii pentru Romania. La finalul lunii, Comisia Europeana prezinta evaluarea tarii noastre in procedura de deficit excesiv
Economie

Emotii pentru Romania. La finalul lunii, Comisia Europeana prezinta evaluarea tarii noastre in procedura de deficit excesiv

today07 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x