Casele de lux lupta impotriva contrafacerilor
contrafaceriafisvouittoninternetcampanie
Campania impotriva contrafacerilor va lua startul miercuri, lansata de 75 de case de lux franceze, printre care Louis Vouitton, Hermes si Chanel.
Internetul este marele vinovat pentru economia subterana aflata in floare. Mai multe state s-au alaturat companiei, printre care si Romania.
Piata mondiala a contrafacerilor a explodat in ultimii ani, alimentata de Asia, care produce 85% dintre articolele vandute in Europa, iar internetul faciliteaza accesul la imitatiile ieftine.
Initiatorul acestei campanii este Comitetul Colbert, care reuneste cele 75 de case de moda. Strategia consta in cele 10.000 de afise si 50.000 de pliante amplasate in vamile din 18 aeroporturi importante din Europa, in timpul verii.
Toate afisele vor face atacuri umoristice. De pilda, "cu acest telefon puteti totusi sa va sunati avocatul", suna sloganul de pe afisul unui telefon mobil Chanel contrafacut.
Prima campanie a Comitetului Colbert a avut loc in 1995, iar de atunci, din doi in doi ani, revine in atentia publicului. Cea mai contrafacuta marfa este Louis Vouitton. In acest an, noutatea o constituie asocierea a sase tari europene, Romania, Cehia, Italia, Ungaria, Slovacia, Croatia. Toate afisele vor fi adaptate in limbile acestor tari.
Intre 2009 - 2011, numarul articolelor contrafacute din Europa s-a dublat, ajungand la 103 milioane, cu o valoare de 1,1 miliarde de euro.
In Franta, contrafacerile costa anual peste 30.000 de locuri de munca si 6 miliarde de euro.