Romania, pe ultimul loc in UE la promovarea afacerilor in online
afaceri onlinepromovare onlinesocia mediareclama pe internet
O noua statistica Eurostat arata date ingrijoratoare cu privire la pozitia antreprenorilor romani fata de promovarea afacerilor pe Internet. Putin peste 40% dintre firmele autohtone au o pagina de Internet, in vreme ce doar 12% dintre companiile romanesti cu peste 10 angajati si-au promovat afacerea online in 2016.
"Internetul a devenit o componenta esentiala a comunicarii pe tot Globul intre marketeri, publicitari si clienti. Mai exact, site-urile au ajuns primul port de contact pentru cautarea de informatii si eventual cumpararea de bunuri si servicii, fie online sau offline. In consecinta, afacerile si-au crescut prezenta pe internet si isi imbunatatesc practicile publicitare pentru ca actualii si viitorii clienti sa primeasca reclame cu un continut relevant si plin de sens pentru ei", se arata in studiul publicat de Biroul European de Statistica.
Pentru a recupera terenul pierdut, in 2017 firmele romanesti ar trebui sa utilizeze instrumentele oferite de marketingul digital. O alta directie importanta este adaptarea site-urilor la telefoanele mobile, crede Raluca Ghilea, director executiv al agentiei de marketing Perceptum. Indemnul vine in contextul in care, in luna octombrie 2016, aparatele mobile si tabletele au depasit, pentru prima data, desktop-urile la rata de utilizare a Internetului. Gadgeturile mobile au generat 51,3% din rata de utilizare a Internetului in toata lumea, comparativ cu 48,7%, nivel cuantificat de desktop-uri, se arata in datele companiei de analiza a traficului pe Internet StatCounter.
Antreprenorii europeni au inteles necesitatea marketingului digital si se arata din ce in ce mai intuitivi in identificarea canalelor online prin care se isi promoveze afacerile. Comparativ cu omologii straini, antreprenorii autohtoni risca sa ramana mult in urma, mai crede CEO-ul Perceptum.
“Afacerile mature incep sa vaneze, prin instrumente tot mai sofisticate, mai mult decat notorietate. Vor clienti adevarati, nu virtuali, vor relevanta si influenta in mediile sociale. Acesti antreprenori stiu ce inseamna sa te vinzi bine pe o retea sociala. Din pacate, cele mai multe firme romanesti risca sa ramana mult in spatele companiilor straine. Iar aceasta statistica este cu atat mai ingrijoratoare cu cat Romania detine infrastructura de comunicatii optima pentru aceste actiuni”, sustine Raluca Ghilea.
Malta si Irlanda sunt in topul clasamentului pe plan european, avand cel mai mare numar de firme care se promoveaza pe mediile sociale, respectiv 71% si 66%. Datele Eurostat mai arata ca 77% din IMM-uri detin o pagina web, 45% folosesc retelele sociale pentru promovare si doar 25% isi fac reclama pe Internet.
Foto: pixabay.com