Medicii au cateva calitati care ii pot face antreprenori de succes. Printre acestea se numara rabdarea necesara pentru cercetare, empatia, inteligenta, o buna capacitate de a depasi esecurile, de a face conexiuni si asocieri, flexibilitatea, o doza de curaj, o buna gestionare a situatiilor dificile sau incerte, capacitatea de a lua rapid decizii. Bineinteles, acestea trebuie sa fie completate de dorinta de a intra in domeniul afacerilor.
Iar cererea tot mai mare pentru servicii private, venita din partea pacientilor, poate reprezenta o motivatie.
1. Costuri si buget
Daca ideea de a dezvolta o afacere in domeniul medical ti se pare tentanta, un prim pas este analizarea costurilor si a bugetului disponibil. Probabil cea mai costisitoare etapa este achizitionarea echipamentelor necesare. Fiind un domeniu in care inovatia tehnologica este esentiala, orice demers ar putea fi inutil fara echipamente si produse performante, de ultima generatie. Acestor costuri li se adauga altele, precum amenajarea locatiei alese, transportul etc. Din fericire, exista modalitati de a depasi eventualele piedici de ordin financiar. Unele institutii bancare, precum Banca Transilvania, au pornit diverse initiative pentru a veni in sprijinul medicilor romani. Astfel, o posibilitate este accesarea unui credit pentru medici, special gandit in functie de nevoile fiecarui solicitant in parte.
In cazul unei clinici private, costurile pot fi foarte mari, insa si beneficiile ulterioare vor fi pe masura. Pacientii vor putea avea acces la mai multe servicii medicale in acelasi loc. Iar daca clinica s-a ridicat la nivelul asteptarilor de prima data, cu siguranta vor reveni si pentru alte investigatii medicale. In plus, tot mai multe companii ofera angajatilor asigurari medicale private, directionand pacientii catre clinicile private.
Cabinetele medicale sunt o optiune mai accesibila din punct de vedere al investitiei. Spatiul de desfasurare fiind mai mic, amenajarea corespunzatoare implica automat costuri mai reduse. Un alt plus este acela ca un astfel de proiect poate fi implementat mult mai reprede, comparativ cu deschiderea unei clinici.
2. Alegerea locatiei
Amplasarea clinicii sau a cabinetul medical reprezinta un aspect important, ce va contribui la stabilirea numarului viitorilor pacienti. In functie de specializare, concurenta si pozitionare, cererea poate fi foarte mare sau mai redusa. Una dinte intrebarile firesti este daca e mai rentabila o investitie de acest fel in Capitala sau in provincie. Desi piata de servicii medicale private este mult mai dezvoltata in Bucuresti comparativ cu restul tarii, exista inca potential de crestere. Inainte de luarea unei decizii se impune o analiza detaliata a perspectivelor oferite de o anumita localitate, in functie de specificul afacerii.
Foarte importanta este si zona amplasarii in oras. Detalii precum accesul, reputatia cartierului sau locurile de parcare disponibile pot face o mare diferenta.
3. Stabilirea prioritatilor
Una dintre prioritati intr-o afacere medicala o reprezinta pacientii. Aparatura medicala si dotarile unei clinici sau ale unui cabinet medical trebuie sa se adreseze in primul rand nevoilor lor. In aceeasi ordine de idei, resursele umane vor avea un impact considerabil. Formarea unei echipe medicale valoroase se numara printre cele mai importante puncte ce trebuie bifate. Stabilirea unor relatii medic-pacient cat mai bune asigura fidelizarea celor din urma si nu numai. Un pacient multumit de modul in care au decurs investigatiile si discutiile va face la randul lui recomandari apropiatilor, sau aprecieri favorabile pe internet. Studiile arata faptul ca un numar tot mai mare de persoane cauta pareri in mediul virtual despre calitatea serviciilor medicale oferite de un anumit cabinet, inainte de a-i trece pragul.
Asadar, se impune o pregatire continua, prin participarea la seminarii si diverse alte evenimente de profil. Invatarea in permanenta si familiarizarea cu toate tehnicile noi din domeniul de specializare sunt absolut necesare.
Nu in ultimul rand, este necesara deprinderea unor cunostinte minime de marketing si management. Pentru ca o afacere de succes in domeniul medical, pe langa calitatea serviciilor oferite, implica strategii eficiente si functionale.
Sursa foto: Shutterstock
https://www.shutterstock.com/image-photo/doctor-working-laptop-computer-her-office-293582675
Ultimele NOUTATI
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta
FMI anunta o franare economica globala: „Nu am mai vazut asa ceva in ultimul secol!”
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung