Vorbim, asadar, despre strategii de fidelizare a consumatorilor, dar si a angajatilor, de planuri de eficientizare si de un proces de rebranding pentru a schimba perceptia publica, atunci cand lantul comercial are nevoie de sange proaspat si generatii noi de clienti.
5 cele mai mari provocari cu care se confrunta marile lanturi comerciale:
1. Sa ramana mereu conectate la standardele cerute de consumatori
Atunci cand concurenta este mare, standardele consumatorilor vor fi mereu ridicate, ateptand ca cineva sa vina mereu cu o oferta mai atractiva, cu o tehnologie mai noua, cu un proces mai simplu de cumparare. Pentru a obtine incasari mai mari, fiecare lant comercial trebuie sa treaca la un moment dat printr-un proces de investitii care sa-l aduca la zi si chiar in fata concurentei. Acest lucru nu inseamna neaparat risipa de resurse. Spre exemplu, tuburile cu LED de uz industrial pot fi de mare ajutor pentru a da un aer complet nou spatiilor comerciale, dar si pentru a reduce semnificativ costurile lunare la factura de electricitate. Toate aceste eforturi sunt necesare pentru a putea ramane in permanenta la standardele cerute de consumatori.
2. Pastrarea angajatilor buni in interiorul companiei
Un studiu realizat de agentia WorkJam Study in Marea Britanie a scos la lumina in zona de retail ca numai 17 la suta dintre manageri considera ca angajatii lor sunt cu adevarat motivati si implicati in activitatea firmei. Numai in UK, acest sector ocupa 40 de procente din numarul angajatilor, motiv pentru care aceasta tema reprezinta una centrala. De aceea, este vital pentru orice manager sa construiasca o procedura interna de promovare a angajatilor si de recompensare a acestora printr-un sistem de bonusuri interne si beneficii bazate pe performanta.
3. Eficientizarea procesului de training pentru angajati
Cum foarte putini angajati din retail chiar raman in aceeasi companie pentru o perioada foarte lunga de timp, de numarul anilor, procesul de training reprezinta deja o activitate separata si continua in orice companie. Si asta pentru ca in fiecare moment va exista un loc liber care va trebui ocupat de o persoana fara experienta. Eficientizarea acestui proces este o mare provocare pentru orice management, mai ales ca de obicei procedurile sunt depasite de tehnologie, iar angajatii ajung sa invete mai ales din mers. Desi si aceasta abordare functioneaza, calitatea serviciilor scade considerabil, iar clientii devin tot mai nemultumiti.
4. Repozitionarea in randul tinerilor care cauta un job
Este foarte dificil sa ocupi o pozitie ferma in piata atunci cand cea mai mare problema este convingerea celor tineri care cauta sa se angajeze ca un loc in structurile companiei tale de retail va fi doar un mic pas, urmand sa caute imediat altceva mai bun. Astfel, este extrem de important sa existe o campanie de repozitionare sau de rebranding in randul tinerilor care cauta un job sa priveasca oportunitatea de a lucra intr-un astfel de domeniu pe termen mediu, nu scurt.
5. Integrarea rapida a angajatilor sezonieri
In zona de servicii publice si de retail, angajatii sezonieri sunt cu adevarat o necesitate. Problema acestora este pregatirea lor rapida pentru a face fata imediat intr-un mediu de lucru in care activitatea se desfasoara intr-un ritm alert, dar si integrarea lor imediata in grupul angajatilor cu vechime. Aici, angajatii vechi trebuie sa ocupe un rol central pentru a-i ajuta pe cei sezonieri sa intre repede in echipa si sa inteleaga rapid cum functioneaza intreaga activitate.
Ultimele NOUTATI
RCA mai scump din vara, mai ales in Bucuresti: ce poti face ca sa nu platesti dublu
Economia merge cu frana trasa: crestere de doar 1% in 2025, cu riscuri in crestere si industrie pe minus
Afaceri care pornesc de pe telefon: cum poate Gen Z sa faca bani fara birou si fara sef
Ce trebuie sa stii inainte sa accepti o promovare care iti aduce mai multa responsabilitate, dar nu si bani in plus
„Vacanta doar pentru unii”: Voucherele de vacanta taiate din nou, industria turismului reactioneaza dur
Cum sa le spui angajatilor ca le scazi salariile - sfaturi pentru managerii din Romania, utile in perioada urmatoare
Partenerii nostri
COR 2025: 19 meserii noi au fost in introduse in Clasificarea Ocupatiilor din Romania
Poate un administrator fara CIM sa transmita date in REGES-ONLINE? Specialistii explica
Reges Online si semnatura digitala a imputernicitilor. Atentie la aceste aspecte!
e-Transport: Cum esti sanctionat pentru incalcarea obligatiilor legale
Plafon de incasari in numerar: Limite aplicabile in 2025
Ce documente contine fisierul zip anexat la situatiile financiare
Concediul Medical pentru Accident de Munca: durata, conditii de acordare si studii de caz
Cum functioneaza contractul de intermediere si de ce este important in relatiile comerciale
Cartea de identitate electronica: ce este, cum o obtii si de ce ai nevoie de ea
Te-ar putea interesa si
Afaceri care pornesc de pe telefon: cum poate Gen Z sa faca bani fara birou si fara sef
Ce trebuie sa stii inainte sa accepti o promovare care iti aduce mai multa responsabilitate, dar nu si bani in plus