Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

7 factori de la birou care pot influenta productivitatea si eficienta unei echipe


7 factori de la birou care pot influenta productivitatea si eficienta unei echipe
de la 07 Mai. 2019
7 factori de la birou care pot influenta productivitatea si eficienta unei echipe
Tags: lumina albalumina ledlampa led

In ultimii ani, tot mai multe companii au inceput sa inteleaga importanta unui ambient de lucru care sa favorizeze productivitatea si sa ii ajute pe angajati sa se poata concentra mai usor asupra sarcinilor de serviciu. Mediul de lucru poate avea un impact semnificativ asupra calitatii muncii angajatilor.


Atunci cand atentia ne este distrasa de factori externi, cand suntem intrerupti sau nu gasim un loc linistit in care sa ne putem concentra, acest lucru se reflecta din plin si asupra muncii noastre.


De aceea, numeroase companii au inceput sa investeasca in crearea unui mediu de lucru care sa creasca moralul echipei, eficienta ei, sa le inlesneasca munca angajatilor si sa scada rata erorilor comise. Potrivit Entrepreneur.com, exista sapte factori ai mediului de lucru care pot influenta munca angajatilor:


Iluminatul


Intr-un birou in care lumina naturala lipseste sau este insuficienta, angajatii se confrunta mai des cu stari de depresie si anxietate, dar si cu o stare permanenta de oboseala. De aceea, companiile ar trebui sa se orienteze spre birouri cu ferestre inalte, largi, care sa beneficieze de suficienta lumina naturala. Din pacate, acest lucru nu este intotdeauna posibil, mai ales daca presupune relocarea cu totul a sediului firmei. In schimb, o solutie eficienta in combaterea efectelor lipsei soarelui poate fi iluminatul inteligent, cu ajutorul lampilor sau tuburilor cu LED. Acestea imita cel mai fidel lumina naturala si contribuie la reducerea starilor de oboseala si lipsa de concentrare de la birou.


Zgomotele ambientale


Nu este nevoie de liniste totala pentru a creste productivitatea angajatilor, insa unele zgomote ambientale pot interfera intr-un mod negativ cu puterea de concentrare si eficienta oamenilor. Studiile arata ca productivitatea poate scadea cu pana la 66% atunci cand atentia iti este distrasa de conversatiile celor din jur sau de zgomote ambientale. Desi acest factor nu poate fi tinut sub control in niciun birou, exista totusi solutii pentru a-i combate efectele. Castile antifonice si punerea la dispozitia angajatilor a unor sali sau zone linistite, in care sa se poata refugia cand nu se pot concentra din cauza zgomotului, pot contracara impactul zgomotului asupra productivitatii.


Calitatea aerului


Calitatea aerului nu este un factor la fel de usor de observat ca primii doi, insa efectele sale asupra organismului sunt demonstrate. Un aer inchis poate scadea productivitatea cu 6-9%, potrivit unui studiu publicat de Pub Med. O circulatie mai buna a aerului, curatarea filtrelor de aer conditionat, aerisirea regulata a spatiilor de birouri, precum si plantele pot contribui semnificativ la imbunatatirea calitatii aerului de la serviciu.


Temperatura


Pe timpul verii se da o adevarata lupta asupra telecomenzii aparatului de aer conditionat, atunci cand apar disputele intre cei care prefera o temperatura scazuta si cei care se simt mai bine intr-un mediu mai calduros. Studiile au descoperit ca productivitatea maxima poate fi atinsa la o temperatura de 21,5 grade Celsius, insa aceasta valoare poate varia in functie de preferintele personale ale angajatilor referitoare la mediul in care lucreaza.


Culoarea


Culorile decorului de la serviciu poate influenta subtil moralul si productivitatea angajatilor. Desi psihologia culorilor este inca un domeniu controversat, exista totusi un acord asupra efectului pe care unele culori le au asupra noastra. Spre exemplu, albastrul este o culoare cu efect calmant, care ii poate ajuta pe angajati sa se simta mai putin stresati si mai relaxati. Verdele reduce oboseala ochilor si poate contribui la cresterea eficientei, in timp ce rosul este recomandat echipelor competitive, intrucat stimuleaza pasiunea si emotiile puternice.


Muzica


Sute de studii au incercat sa determine daca muzica este un factor eficient pentru imbunatatirea productivitatii, in conditiile in care unele persoane sustin ca muzica mai degraba distrage atentia. Adevarul este insa undeva la mijloc. Un volum redus al muzicii poate avea un efect pozitiv asupra productivitatii, cat timp aceasta este pe placul angajatilor.


Plantele verzi


Pe langa efectul lor asupra imbunatatirii calitatii aerului, plantele pot contribui inclusiv la cresterea productivitatii cu pana la 15%, potrivit unui studiu publicat de Wired. Contributia plantelor la imbunatatirea productivitatii la locul de munca nu este inca pe deplin cunoscuta. Poate avea legatura cu aspectul natural pe care ele il aduc unui mediu formal sau cu efectul de oxigenare a aerului ori chiar cu sentimentele care ne incearca atunci cand privim plantele. Indiferent care ar fi raspunsul, nu putem nega beneficiile pe care le aduc plantele mediului de lucru.


Sursă foto: Shutterstock/Copyright:mavo



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016