1. Intelege nevoile actuale de pe piata
Prima regula pentru ca o firma sa fie atractiva este sa traiasca in prezent si sa fie la curent cu toate noutatile de pe piata. Liviu Tudor, presedintele si fondatorul companiei Genesis Property, explica faptul ca "Romania este o piata destul de mare de real estate, reprezentativa si importanta in ECE, iar nivelul calitatii oferit pe piata din Romania nu difera cu nimic fata de acela din Cehia sau Polonia. Insa, exigentele chiriasilor au depasit cerintele legate exclusiv de constructie sau amenajari. Oamenii nu mai vor doar un birou frumos amenajat, cu cafeterie la parter sau sala de sport. De aceea, in cazul nostru, nu le oferim doar biroul. Acesta este livrat impreuna cu un intreg pachet de extra-beneficii: activitati sportive in aer liber pentru angajatii chiriasilor, activari cu ocazia diverselor sarbatori, servicii de curatatorie/spalatorie auto, livrare pachete la birou etc. Noi punem accent pe flexibilitate si pe cunoasterea clientului, pe oferirea celui mai bun pachet din piata in raport calitate-cost pe termen lung si servicii integrate, precum Facility Management, Construction, Security, Cleaning, IT.".
2. Nu te transforma in cea mai buna persoana de vanzari din compania ta
Potrivit publicatiei americane Inc.com, una dintre cele mai mari greseli pe care o companie le poate face la inceput de drum este ca cel mai bun om pe vanzari din firma sa fie chiar proprietarul ei. Talentul de a vinde este costisitor, dar poate aduce la randul sau venituri excelente pentru firma. Nu te obosi incercand sa faci lucrurile pentru care ai oameni angajati.
3. Selectia atenta a oamenilor cheie din managementul firmei tale
Si in acest fel ajungem la un alt punct cheie: selectia oamenilor din firma. Cauta mereu sa aduci mai multa competenta in business, in fata posibilitatii de a atrage angajati care accepta salarii mai mici. Stabileste sarcini clare pentru fiecare departament si responsabil de proiect si asigura-i ca vor primi bonusuri de performanta.
4. Auditul firmei tale este obligatoriu pentru o incredere mai mare
Pentru mai multa incredere in fata potentialilor investitori, auditul firmei este obligatoriu la cativa ani. Iti va oferi si tie o imagine mai clara asupra activitatii firmei tale si va reprezenta o asigurare in fata partenerilor de afaceri ca businessul tau este solid.
5. Ofera o strategie clara pentru dezvoltarea firmei
Indiferent unde te afli cu afacerea ta, trebuie sa ai in fiecare moment o strategie clara de dezvoltare a firmei. Structureaza-ti activitatea pe un plan anual, pe termen mediu si apoi pe termen lung, cu indicatori de performanta si persoane responsabile pentru fiecare palier de dezvoltare. Cu o strategie solida in spate, orice business are sanse mai mari de a supravietui, chiar si in perioade economice mai dificile.
6. Asigura-te ca ai un departament legal solid
Evita clauzele capcana din contracte, asigura-te ca poti purta negocieri eficiente si adu-ti in firma o viziune mai ampla printr-un departament legal solid. Inconjoara-te de experti si oameni calificati si competenti in jurul tau pentru a putea lua de fiecare data cele mai bune decizii.
7. Cauta mereu cei mai buni oameni de pe piata si asuma-ti cresterea angajatilor tai
Stimuleaza-ti angajatii si ofera-le posibilitatea sa invete lucruri noi, pentru a deveni mai performanti in domeniul lor de activitate. Piata se dezvolta spectaculos in fiecare an, iar orice firma care ramane in urma cu pregatirea angajatilor poate avea de suferit.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: fizkes
Ultimele NOUTATI

Romania, in pericol! Avertismentul dur al unui economist cunoscut: recesiune, TVA de 23-24% si 6 lei pentru un euro

Investitorii descopera Bucurestiul. Capitala intra in topul celor mai atractive 30 de orase europene pentru investitii imobiliare

7 pasi pentru a-ti proteja afacerea de atacuri cibernetice

Cum sa configurezi corect un VPN: ghid pas cu pas pentru incepatori

Firmele risca pana la 20.000 de lei amenda din cauza unui detaliu ignorat de multe ori

Partenerii nostri
Inregistrarea in scopuri de TVA: Atentie la depasirea plafonului legal de 395.000 lei!
Noile modificari ale Legii insolventei: Ce inseamna pentru firme
Controale la marii contribuabili: Peste 500 de companii, in vizorul ANAF
Executorul judecatoresc in Romania: rol, atributii si proceduri
Cum sa investesti sigur in titluri de stat TEZAUR: dobanzi, perioade si proceduri
Cainii periculosi: reguli, obligatii si sanctiuni pentru detinatori