Administratia se digitalizeaza. Noi masuri intra in vigoare. Ce trebuie sa stie contribuabilii despre SPV, SAF-T si PATRIMVEN

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Administratia se digitalizeaza. Noi masuri intra in vigoare. Ce trebuie sa stie contribuabilii despre SPV, SAF-T si PATRIMVEN
Administratia se digitalizeaza. Noi masuri intra in vigoare. Ce trebuie sa stie contribuabilii despre SPV, SAF-T si PATRIMVEN
de Magda Florea la 24 Aug. 2021
spvsaftepatrimver

Ministrul Finantelor, Dan Vilceanu, a vorbit marti despre noile masuri care vor intra in vigoare in perioada urmatoare si care fac parte din strategia guvernamentala de digitalizare a administratiei, cu scopul eficientizarii serviciilor pentru cetateni.
 

 
Una dintre masurile cele mai importante vizeaza obligativitatea contribuabililor de a se inscrie in Spatiul Privat Virtual (SPV), insa aceasta nu este singura noutate prezentata de ministrul de Finante.

Conform legislatiei actuale, profesionistii au obligatia de a se inscrie in SPV doar daca veniturile lor cumulate depasesc anual pragul de 12 salarii minime pe economie.
 
Insa, conform unui recent proiect de lege de modificare a Codului fiscal, persoanele fizice ce desfasoara activitati independente vor avea obligatia de a se inscrie in Spatiul Virtual Privat (SPV), indiferent de veniturile pe care le castiga in calitate de profesionisti.
 
"Contribuabilii pentru care se adopta obligativitatea inrolarii in SPV sunt persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoanele fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent intr-una din formele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016, cu modificarile si completarile ulterioare", prevede initiativa legislativa.

Citeste si: Ce trebuie sa stie firmele romanesti, despre sistemul de raportare SAF-T, proaspat deschis pentru testare. Va fi obligatoriu de anul viitor
 

Ministrul Finantelor a explicat noutatile ce vor fi implementate in sistem
 

"Am sa incep prin a va expune masurile privind digitalizarea administratiei. Ma refer in primul rand la implementarea conceptului SAF-T, fisier de audit standard pentru schimbul electronic de date contabile de la contribuabil la organul fiscal, intr-un format standardizat de date.

E o forma de control simplificat, schimb standard de date cu ANAF prin care eficientizam aceasta activitate si se va reduce costul conformarii. Vom asigura transparenta si va creste gradul de incredere intre organul fiscal si contribuabil. Proiectul va intra in testare de la 1 septembie si va fi operationalizat sistemul pentru mari contribuabili, pentru inceput, de la 1 ianuarie 2022.
 
O sa avem obligativitatea inrolarii autoritatilor publice, institutiilor publice sau de interes public din administratia centrala si locala in sistemul informatic propriu al Ministerului Finantelor si ANAF numit PATRIMVEN. Vor intra in acest sistem institutiile publice si Ministerul de Finane. Exista un avantaj net pentru contribuabil deoarece sunt situatii in care un contribuabil trebuie sa ia o adeverinta de la ANAF s-o duca la Primarie. Odata cu implemetarea sistemului, institutiile comunica intre ele si scutim contribuabilul de a face drumuri inutile. Masura se aplica de la 1 martie.
 
Alta masura e obligativitatea inrolarii in sistemul de comunicare electronica dezvoltat de Ministerul Finantelor, ANAF, respectiv Spatiul Privat Virtual, a persoanelor juridice, asocierilor si alte entitati fara personalitate juridica, precum si a persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau o activitate economica in mod independent. Inrolarea asigura o comunicare si un mod de lucru 24 din 24 de ore cu administratia fiscala. Reprezinta o eficientizare clara a modului in care cetateanul interactioneaza cu organul fiscal.

Daca ai o activitate independenta, e de ajuns sa descarci declaratia si s-o postezi in Spatiul Privat Virtual, vei primi decizia de impunere si-ti vei plati taxele conform deciziei, fara sa te mai prezinti la organul fiscal si sa stai la coada. Si aceasta masura se aplica de la 1 martie 2022"
, a declarat ministrul Dan Vilceanu.

Citeste si: Atentie, contribuabili! Veti primi decizie de impunere de la ANAF, daca ati beneficiat de somajul tehnic si nu ati depus Declaratia Unica
 


 

Senior Editor Manager.ro
Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Una dintre cele mai inspirate decizii din lumea fotbalului: introducerea sistemului VAR (Video Assistant Referee)
Fotbal

Una dintre cele mai inspirate decizii din lumea fotbalului: introducerea sistemului VAR (Video Assistant Referee)

Pe parcursul unui meci de fotbal, arbitrul trebuie sa ia rapid in jur de 130 de decizii importante, cu impact direct asupra rezultatului final. Si, evident, uneori greseste. Pentru ca e greu sa iti...
today17 Aug. 2022
E OFICIAL. Cresc salariile din sectorul bugetar
Ultimele stiri economice

E OFICIAL. Cresc salariile din sectorul bugetar

Miercuri a fost o zi plina pentru Guvern - plina de decizii dificil de luat, mai bine zis! S-a decis retragerea Ordonantei prin care salariile unor angajati la stat cresteau chiar si cu 50%, pe...
today17 Aug. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Anunul Lidl pentru toti clientii din Romania care stau prost cu banii: ce poti face acum, daca ai salariul mic
Companii

Anunul Lidl pentru toti clientii din Romania care stau prost cu banii: ce poti face acum, daca ai salariul mic

today17 Aug. 2022
Aparatul nostru bugetar numara peste 1.200.000 de angajati: cei mai multi bugetari ai tarii lucreaza in administratia centrala
Ultimele stiri economice

Aparatul nostru bugetar numara peste 1.200.000 de angajati: cei mai multi bugetari ai tarii lucreaza in administratia centrala

today17 Aug. 2022
Amenzile care se anuleaza: Statul iti da banii inapoi, unde depui cererea, ce scrii in ea
Ultima ora

Amenzile care se anuleaza: Statul iti da banii inapoi, unde depui cererea, ce scrii in ea

today17 Aug. 2022
Gata cu relaxarea. ROBOR isi reia cresterea. Bancile sar din nou calul?
Financiar-Bancar

Gata cu relaxarea. ROBOR isi reia cresterea. Bancile sar din nou calul?

today17 Aug. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x