ANAF continua Operatiunea Mercur, in ritm accelerat. La ce trebuie sa fie atenti comerciantii
anafoperatiunea mercurtaxeimpozite
Agentia Nationala de Administrare Fiscala lansa, anul trecut,
Operatiunea Mercur - o actiune de verificare a veniturilor nedeclarate obtinute din comertul electronic nefiscalizat. Pentru anul acesta, inspectorii ANAF au decis sa accelereze operatiunea si sa o treaca de la Directia Generala Antifrauda Fiscala, in raspunderea Directiei Comert Electronic, o structura nou infiintata.
Astfel, conform obiectivelor asumate pentru acest an, ANAF planuieste sa continue operatiunea de verificare a veniturilor nedeclarate obtinute din comertul electronic nefiscalizat, in ritm accelerat.
''Din analizele preliminare, s-a observat ca, odata cu cresterea exponentiala a vanzarilor online prin platforme cu reputatie si standarde ridicate, s-a intensificat si comertul cu marfuri contrafacute sau operate de firme fantoma, in special prin intermediul unor persoane fizice sau site-uri paravan, care opereaza pe perioade scurte.
Mai mult decat atat, diversificarea marilor operatori, prin lansarea unor marketplace, a reprezentat o oportunitate pentru firmele sau persoanele care comercializau produse fara a fiscaliza veniturile sau care vindeau produse contrafacute'', sustin inspectorii ANAF.
Mare atentie: Obligatiile fiscale datorate la stat trebuie achitate
ANAF le recomanda tuturor comerciantilor si face un apel catre persoanele fizice sau juridice, care au realizat vanzari cu livrare prin curierat, sa se asigure ca au achitat toate obligatiile fiscale datorate bugetului de stat.
Ce obiective mai are ANAF pentru 2021
Pe langa acest obiectiv de combatere a evaziunii fiscale in comertul electronic, ANAF a stabilit si alte rezolutii pentru 2021.
Astfel, inspectorii si-au propus actualizarea permanenta a registrului riscurilor in urma analizarii schimbarilor intervenite in cadrul economico social, ca urmare a operationalizarii Directiei Generale de Management a Riscului.
Totodata, ANAF are in plan identificarea si abordarea timpurie a riscurilor de neconformare cu implementarea de instrumente noi pentru organele fiscale :
-
Desk-audit - dezvoltarea componentei de control fiscal ce vizeaza verificarea documentara de catre structurile cu atributii de inspectie fiscala, structurile cu atributii de antifrauda fiscala (incepand cu anul 2020) si de catre structurile cu atributii de verificare a situatiei patrimoniale personale in actiuni de prevenire si conformare. Ca urmare a efectuarii verificarii documentare, organul fiscal va emite o decizie de impunere, sub rezerva verificarii ulterioare;
-
Implementarea SAF-T (fisierul standard international de control) in sistem pilot la marii contribuabili, rolul acestuia fiind de raportare standardizata a unor informatii financiare, de a simplifica astfel, interactiunea contribuabililor cu autoritatile fiscale, principalul avantaj fiind facilitarea identificarii corecte si a sanctionarii ferme a comportamentelor neconforme.
-